7 ماده غذایی عضله ساز در مردان

فرآیند ساخت و ساز عضلات شکم قبل از آن که توسط ورزش آغاز شود، با خوردن مواد غذایی فعال می شود. برای عضله ساختن نیاز به یک فرمولی است که از سه عامل نوشیدن مقدار زیادی مایعات و خوردن مواد غذایی غنی از انرژی همراه با بلند کردن وزنه تشکیل شده است. در این فرمول تمرینات مناسب، می تواند در ساختار بافت ماهیچه ای تغییر ایجاد کرده و بدن شما را تراش دهد. پس قبل از فرم دهی این ماهیچه شما نیاز به ساختن آن ها دارید در ادامه نگاهی به ۷ ماده غذایی عضله ساز در مردان می اندازیم.

مواد غذایی عضله ساز

  • میوه ها و سبزیجات که پایه و اساس تمام رژیم های غذایی سالم هستند، فیبر، ویتامین، مواد معدنی و مایعات کافی به بدن شما می رسانند. سبزیجات حاوی مقادیر کمی پروتئین هستند اما برای عضله سازی بسیار مناسبند.
  • لبنیات کم چرب پروتئین با کیفیت بالایی دارند، کربوهیدرات و ویتامین های ضروری مانند ویتامین D، پتاسیم و کلسیم را نیز فراهم می کنند. متخصص تغذیه ورزشی کریستین روزن بلوم توصیه می کند که شیر شکلات را به عنوان یک نوشیدنی در بهبود تمرینات استفاده کنید.
  • گوشت بدون چربی یک منبع غنی از پروتئین و آهن برای انتقال اکسیژن به عضلات و اسیدهای آمینه هایی از جمله لوسین است.
  • گوشت های قرمز و تیره مانند گوشت گاو و گوسفند و گوشت پرندگانی که رنگشان تیره است، در مقایسه با گوشت سفید، ۲۵ درصد آهن بیشتر و سه برابر روی بیشتر برای داشتن یک سیستم ایمنی سالم فراهم می کنند.
7 ماده غذایی عضله ساز در مردان
عضله ساز
  • تخم مرغ شامل تمام اسید آمینه های ضروری است. نیمی از پروتئین موجود در تخم مرغ، در زرده آن است . این ماده شامل مواد ضروری دیگری مانند لوتئین است که برای سلامت چشم ضروری است.
  • مغز های بدون نمک، به صورت خام یا بو داده منبع خوبی از پروتئین هستند. آنها همچنین حاوی ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها، فیبر و چربی های سالم نیز می باشند.
  • لوبیا و غلات سبوس دار کربوهیدرات با کیفیتی دارند که حاوی مقادیر کمی از پروتئین، برای ایجاد انرژی و ترمیم عضله هستند. این مواد همراه با فیبر، ویتامین و آنتی اکسیدان می باشند.