چرا و چگونه باید در مورد پریود در دختران با آن ها صحبت کنیم؟

شروع قاعدگی یک رویداد بزرگ در زندگی یک دختر است. برخی از دختران از این دوران با آغوش گرم استقبال می کنند و برخی دیگر با دیدن اولین لکه های خون احساس سر در گمی و ترس دارند. هر واکنشی که نوجوان ما در مورد این دوران نشان دهد به معنای تفکر او از واژه زن شده است. اهمیت پریود در دختران و صحبت در مورد آن توسط والدین موضوعی است که در ادامه این مقاله مجله پیام سلامت به آن خواهیم پرداخت.

راهنمای والدین در مورد پریود در دختران

به طور متوسط، بسیاری از دختران شروع قاعدگی خود را زمانی که ۱۲ یا ۱۳ سال دارند تجربه می کنند البته این زمان می تواند برای برخی زودتر و برای برخی دیرتر باشد. اگر تصور می کنید ابتدا باید صبر کنید تا دخترتان پریود شده و سپس با او صحبت کنید باید به شما بگوییم که آن زمان خیلی دیر است.

بنابراین، چگونه می توانید در مورد قاعدگی با دخترتان صحبت کنید؟ چطور می توانید او را آماده کرده و راهنمایی و پشتیبانی لازم را از وی به عمل آورید؟ قبل از شروع صحبت باید نکاتی را دانسته و درک خوبی از نحوه کار داشته باشید.

بهتز است ابتدا در مورد ساختار بدن صحبت کنید. سعی کنید بحث ها را در این زمینه محدود و کوچک کنید. در غیر این صورت، بحث بیش از حد بر روی یک موضوع می تواند خسته کننده باشد. بچه ها با رسیدن به سن بلوغ باید بدانند که چه چیزی در بدنشان اتفاق می افتد. حتی یک کودک خردسال نیز گاهی در مورد اجزای بدن و نحوه کارکرد آن ها سوال می پرسد. پس قعطا دختر نوجوان شما هم در مورد تغییرات بدن خود سوالاتی دارد. بهترین راه برای پاسخ به این سوالات توضیحات کافی همراه با جزئیات کامل است. بهتر است پاسخ هایتان تا جای ممکن صادقانه باشد.

این مهم است که پدر و مادر به روند قاعدگی در یک فضای مثبت نگاه کنند. اگر یک مادر به این دوران به عنوان یک دوران منفی یاد کرده و از بلا ها و زجرها با دختر نوجوان خود صحبت کند ممکن است یک احساس منفی از تجربه خود را به نوجوان منتقل کند. در عوض، مادران می تواند توضیح دهد که دوره عادت ماهانه یک بخش طبیعی و شگفت انگیز از زن بودن است و زنان بدون این دوران نمی توانند مادر شوند.

چرا و چگونه باید در مورد پریود در دختران با آن ها صحبت کنیم؟
پریود در دختران

سعی کنید به نوجوانتان توضیح دهید که بدن هر کس متفاوت است. این باعث می شود دختر جوانتان در مورد روند تغییرات در بدن خود مطمئن شده و دیگر نگران تندی و یا کندی این روند نسبت به همسالان خود نباشد.

علاوه بر این که دختران باید درک کنند که روند قاعدگی چگونه کار می کند، دختران باید با ابزارها این دوران مانند نوار بهداشتی و تامپون نیز آشنا شده و نحوه کار کردن با آن ها را به خوبی فرا گیرند. حتی باید به آن ها بگویید که ممکن است در دوره قاعدگی به دلیل گرفتگی عضلات رحم درد نیز احساس شود.

یکی دیگر از دلایلی که باید در مورد قاعدگی با دختران نوجوان صحبت کنید این است که دختران از نظر جنسی فعال هستند و می توانند حتی قبل از شروع قاعدگی باردار شوند. گاهی اوقات تخمک گذاری (آزاد شدن تخمک از تخمدان) می تواند درست قبل از شروع اولین دوره قاعدگی رخ دهد این به این معناست که او می تواند حتی قبل از قاعدگی بارور شود.