طبق نظر دکتر Peter D’Adamo؛ اگر شما در حال تلاش برای یافتن رژیم غذایی مناسب با گروه خونی B هستید، باید بیشتر از سبزیجات تازه، گوشت، ماهی، تخم مرغ و محصولات لبنی استفاده کنید. به نظر این پزشک، نوع گروه خونی شما نشان می دهد که اقوام باستانی تان چه کسانی بوده اند. افرادی که دارای گروه خونی B هستند، ظاهرا از قبیله های چادر نشین هیمالیا هستند که رژیم غذایی آنها شامل گوشت و شیر حیوانات گله ای و اهلی شان بوده است. طرفداران نظریه انتخاب رژیم غذایی بر اساس گروه خونی به این افراد توصیه می کنند که کمتر از مواد غذایی دیگر مثل دانه ها و بذرها استفاده کنند. اما اکثر متخصصان مخالف این موضوع هستند. در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت می خواهیم در مورد آجیل های مفید برای گروه خونی B بیشتر صحبت کنیم.

ضمن این که در مورد دانه هایی که این افراد باید از مصرف آن ها اجتناب کنند نیز اطلاعاتی را در اختیارتان قرار می دهیم.

آجیل های مفید برای گروه خونی B

افراد دارای گروه خونی B می توانند تنها از چند نوع مغز و آجیل بدون ایجاد عوارض جانبی استفاده کنند. این آجیل ها عبارتند از:

  • آجیل برزیلی
  • شاه بلوط
  • گردو
  • بادام
  • گردو آمریکایی

افراد دارای گروه خونی B نباید از این دانه ها و مغزها زیاد استفاده کنند. مصرف دو بار در هفته از این دانه ها آن هم به صورت خام انتخاب مناسبی است. دکتر D’Adamo ادعا می کند که هیچ نوع آجیل و دانه ای وجود ندارد که فرد دارای گروه خونی B بتواند از آن چندین بار در هفته بدون ایجاد عواقب استفاده کند.

آجیل و دانه هایی که این افراد نباید از آن ها استفاده کنند

اگر دارای گروه خونی نوع B هستید، نباید از بادام زمینی، پسته و فندق استفاده کنید. دکتر D’Adamo در مورد استفاده از این دانه ها توسط افراد دارای گروه خونی B هشدار می دهد. افراد دارای این نوع خون نیز نباید از کدو تنبل، کنجد، آفتابگردان و دانه خشخاش استفاده کنند. افراد دارای گروه خونی نوع B که این آجیل ها و دانه ها را مصرف می کنند، به خصوص کنجد و بادام زمینی، ممکن است افزایش وزن غیر منتظره ای را تجربه کنند. D’Adamo می گوید افرادی که گروه خونی B دارند با مصرف این دانه ها شاهد علائم زیر می شوند:

  • حفظ مایعات در بدن
  • احساس خستگی
  • افت شدید قند خون پس از مصرف این آجیل ها
  • احساس گرسنگی
  • افزایش خطر ابتلا به پرخوری
آجیل های مفید برای گروه خونی B
آجیل های مفید برای گروه خونی B

فرضیه رژیم غذایی مناسب با گروه خونی B

در این نظریه در کنار محدود کردن مصرف آجیل ها و دانه ها، باید از مصرف غذاهای خاصی که سلول های خونی شما نسبت به آن ها واکنش ضعیف نشان می دهند نیز اجتناب شود. این غذاهای خاص شامل همه غذاهایی است که شامل پروتئین شناخته شده ای به نام لکتین هستند. هنگامی که شما این غذاها را می خورید، در پروتئین های موجود در سلول های قرمز شما ناسازگاری ایجاد می شود. D’Adamo ادعا می کند که لکتین ها می توانند باعث تولید زیاد گلبول های قرمز خون شده و منجر به ایجاد انواع مختلفی از مشکلات شوند. به نظر می رسد این پروتئین ها در خون از اجداد شما به ارث برده شده اند. بنابراین غذاهایی که این واکنش را در افراد دارای گروه خونی B ایجاد می کنند، واکنش مشابه ای در گروه های خونی دیگر ایجاد نمی کنند.

نظر کارشناسان

طبق ادعای کاترین زرادسکی، متخصص تغذیه:

رعایت رژیم غذایی متناسب با گروه خونی، ممکن است به شما آسیب برساند. هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد رعایت این رژیم غذایی سلامتی شما را افزایش می دهد یا به کاهش وزن کمک می کند. مطالعه ای که در سال ۲۰۱۳ در The American Journal of Clinical Nutrition منتشر شده است نشان می دهد که این رژیم ها در برخی از افراد ویژگی و خواص خاصی ندارد. آجیل و دانه ها منبع خوبی از چربی های غیر اشباع هستند که با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و کلسترول خون بالا ارتباط دارند. قطع کردن مصرف اکثر آن ها ممکن است تصمیم عاقلانه نباشد.