آیا خوردن دانه انار برای بدن مفید است؟

Arils نام فانتزی دانه انار است. این دانه حاوی ویتامین ها و مواد معدنی اساسی است که نه تنها برای شما بد نیست بلکه می تواند برخی از مشکلات شما را حل کند. خوردن دانه انار و ریختن آن در آب انار نه تنها عطر و طعم را به نوشیدنی شما می دهد بلکه، خواص زیر را نیز دارد.

خواص خوردن دانه انار

دانه انار به دلیل داشتن خواص زیر برای بدن مفید است:

فیبر

یک وعده نصف فنجانی دانه انار شامل ۳٫۵ گرم فیبر است که ۱۴ درصد از ۲۵ گرم فیبری که زنان باید در رژیم غذایی روزانه خود مصرف کنند و ۹ درصد از ۳۸ گرم فیبری که مردان باید روزانه بخورند را فراهم می کند. مصرف رژیم غذایی حاوی فیبر به طور منظم،  یک راه موثر برای کاهش خطر ابتلا به یبوست است. فیبر هضم را کارآمد می کند و کمک می کند تا روده درست کار کند. یک رژیم غذایی غنی از فیبر همچنین ممکن است شانس  ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را کاهش دهد.

مواد معدنی

نصف فنجان دانه انار، ۲۰۵ میلیگرم پتاسیم  دارد. این میزان پتاسیم ۴ درصد از ۴۷۰۰ میلی گرم پتاسیمی است که باید برای سالم نگه داشتن قلب و ماهیچه ها روزانه مصرف کنیم. علاوه بر این مقدار کمی آهن نیز با خوردن دانه انار به بدن شما می رسد. آهن برای سلامت سیستم ایمنی بدن مفید است و تضمین می کند که بدن به مقدار زیادی از اکسیژن در گردش خون دسترسی دارد. دانه انار همچنین مقادیر کمی از کلسیم، منیزیم و روی دارد.

ویتامین ها

یک وعده ۱/۲ فنجانی دانه انار ۱۴٫۳ میکروگرم ویتامین K را تامین می کند. ویتامین K، یک ماده مغذی است که برای لخته شدن خون ضروری و برای حمایت از سلامت اسکلت بدن مفید است. این مقدار ویتامین کا، ۱۶ درصد از ۹۰ میکروگرم ویتامین K ای که زنان به صورت روزانه نیاز دارند و ۱۲ درصد از ۱۲۰ میکروگرمی که مردان هر روز نیاز دارند را فراهم می کند. با خوردن همان میزان دانه انار، ۰٫۵۲ میلی گرم ویتامین E، که حدود ۳ درصد از ۱۵ میلی گرم نیاز روزانه بزرگسالان است را به بدن می رسانید. ویتامین E می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان را با کمک به محافظت از بدن از آسیب های ناشی از آلاینده های زیست محیطی کاهش دهد.

نکات مهم در مورد خوردن دانه انار

شما می توانید از این دانه ها به طرق مختلف استفاده کنید. اما نکته مهم در مورد خوردن دانه انار این است که هرگز آن ها را با غشای سفیدی که داخل انار است مصرف نکنید. زیرا باعث می شود دهانتان تلخ شود. تصور غلطی که در مورد انار وجود دارد این است که انار یک میوه است. اما در واقع این یک دانه است که هم به جای میوه و هم به جای غذا می توان از آن استفاده کرد. به عنوان مثال از انار می توانید در سالاد و در کنار روغن زیتون و کلم استفاده کنید. حتی آب انار نیز برای طعم دار کردن غذاها کاربرد دارد. پس سعی کنید بیشتر با این میوه و کاربردهای آن آشنا شوید.