ادرار آورها برای کاهش میزان آب احتباس شده به بدن شما کمک می کنند آب اضافی را از طریق ادرار خارج کند. از آن جایی که داروهای ادرار آور ممکن است دارای عوارض جانبی باشند، مکمل های گیاهی ممکن است به عنوان جایگزین مورد استفاده قرار گیرند. برگ های تازه نعنا فلفلی و روغن نعنا ممکن است به عنوان یک ادرار آور مفید باشد. اما چنان چه از احتباس آب رنج می برید بهتر است قبل از استفاده از مکمل های گیاهی، با پزشک خود مشورت کنید. در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت به این پرسش پاسخ خواهیم داد که آیا نعنا فلفلی یک نوع ادرار آور است ؟ با ما همراه شوید.

آیا نعنا فلفلی یک نوع ادرار آور است ؟

مرور کلی نعنا فلفلی

نعنا فلفلی در اروپا و آمریکای شمالی رشد می کند. شما می توانید از برگ های آن در تهیه چای یا دستور العمل هایی مانند گوشت گوسفند با نعنا، سس ماست با طعم نعنا یا سالاد میوه با چاشنی نعنا استفاده کنید. استفاده های رایج از روغن نعنا به عنوان یک مکمل غذایی شامل درمان امراض زیر است:

سردرد

درد عضلانی

علائم سوء هاضمه مانند درد شکم و حالت تهوع

نعنا فلفلی ممکن است در کاهش علائم سندرم روده تحریک پذیر نیز مؤثر باشد. به گفته برخی از متخصصان، نعنا فلفلی ترکیبی از نعناع آبی و نعناع زینتی است که ادرار آور است.

تاریخچه ادرار آورها

ادرار آورها از طریق آزاد کردن سدیم اضافی همراه با آب موجود در ادرار به کاهش احتباس آب کمک می کنند. این فرایند مهم است. زیرا آب بیش از حد در بدن شما فشار خون را افزایش می دهد و باعث ایجاد فشار بر روی کلیه ها می شود. پزشک شما هم چنین ممکن است ادرار آورهایی را برای بیماری هایی مانند نارسایی قلبی، تورم و سندرم تخمدان پلی کیستیک توصیه و تجویز کند. تریازید ها، ادرارآورهای حلقه ای و ادرارآورهای محافظ پتاسیم، دسته های رایج ادرار آورهای تجویزی هستند. مطابق نظر پزشکان دانشگاه مریلند، نعنا فلفلی ممکن است خواص ادرارآور داشته باشد و ممکن است علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک را بهبود بخشد.

آیا نعنا فلفلی یک نوع ادرار آور است !؟
آیا نعنا فلفلی یک نوع ادرار آور است !؟

رژیم غذایی سالم

چنان چه شما از نعنا فلفلی به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم استفاده کنید، این ماده می تواند به عنوان یک ادرار آور عمل کند. مهم است که بدن هیدراته باقی بماند و توصیه می گردد در رژیم روزانه یک لیوان چای نعنا بنوشید. یک رژیم غذایی با میزان سدیم بالا دارای اثرات ضد ادرار آور است. میزان سدیم در نعنا فلفلی بسیارکم است. به طوری که تنها ۱ میلی گرم در هر ۲ قاشق غذا خوری نعنا فلفلی سدیم وجود دارد. در نظر داشته باشید که بعضی از بیماری ها ممکن است به جای اصلاح ساده رژیم غذایی برای حفظ تعادل مایعات سالم در بدن، نیازمند ادرارآورهای تجویزی باشند.

ملاحظات

عوارض جانبی احتمالی ادرارآورهای تجویزی عبارتند از:

  • سرگیجه
  • تشنگی
  • قند خون یا کلسترول بالا
  • نقرس
  • بی نظمی قاعدگی

طبق گزارش محققان مرکز ملی داروهای مکمل و جایگزین آمریکا، نعنا فلفلی باعث ایجاد این عوارض نمی شود. اما ممکن است فرد به نعنا آلرژی داشته باشد و یا با مصرف روغن نعناع دچار سوزش سر دل گردد. اگر  در حال تلاش برای کاهش وزن هستید، ادرارآورها یا قرص های آب ، یک راه حل درازمدت سالم برای این کار نیست. زیرا آن ها تنها به کاهش وزن آب بدن کمک می کنند. تنها راه برای از دست دادن چربی بدن، مصرف کالری کمتر از آن چه که تا به حال مصرف می کردید می باشد.