از جمله مهم‌ترین نواحی آرایشی صورت ابروها هستند. اگر کسی ابرو نداشته باشد صورتش مات و بدون جذابیت می‌شود. آرایش ابروها از جمله مهم‌ترین کارهای آرایشگران است که بستگی به مهارت و تجربه آنها دارد و برحسب نوع صورت و شکل طبیعی ابروی هر شخص طراحی می‌شود…

این مساله ارتباط زیاد با مد روز دارد. در گذشته، (دهه ۱۹۶۰ در اروپا و آمریکا) داشتن ابروهای نازک مد بود ولی کمی بعد ابروهای پرپشت و ضخیم مد شد. نکته مهم در اینجا آن است که کندن موهای ابرو به مرور زمان و با تکرار موجب می‌‌شود ریشه مو از بین رفته و دیگر درنیاید. شاید شما با کاهش تعداد موهای ابرو مواجه‌اید و اقدام به تاتو کردن می‌کنید. و یا به فرآورده‌هایی که برای آرایش ابروها به کار می‌روند مانند مداد ابرو یا رنگ ابرو روی آورده‌اید و خلاصه درگیر حرف و حدیث‌های آن هستید که مداد ابرو، باعث ریزش آن می‌شود یا فلان ماده گیاهی باعث درآمدن مجدد ابروها و پرپشتی آن می‌شود. ذکر برخی نکات را در این خصوص الزامی می‌دانم:

اول از همه اینکه بهتر است یک مدل ابروی خاص را که به چهره شما می‌آید برگزینید و کمتر با دستکاری ابروها به آن آسیب برسانید.

نکته دوم: هرگونه تحریک باعث ایجاد حساسیت در منطقه می‌شود و موجب کنده شدن و از بین رفتن موها می‌شود. بهتر است اگر قصد دارید در ابروهایتان از مواد مخصوص ابرو استفاده کنید نوع استانداردی را برگزینید که چرب‌تر باشد و به راحتی کشیده شود. ضمنا باید فواصل مصرف از مداد را طوری قرار دهید که تحریک کمتری را موجب شوید. در مورد رُزماری هم که برخی خوانندگان «سلامت» سوال کرده ‌بودند که آیا به رشد مجدد ابرو منتج می‌شود باید بگویم رزماری اثر ضدقارچ دارد و باعث کاهش ترشح چربی و از بین رفتن پوسته‌پوسته‌ها در ناحیه ابروها می‌شود و با درمان قارچ، از ریزش آن جلوگیری می‌شود. قبلا همکاران علل ریزش ابرو را بررسی کردند و بهتر است از آن آسیب‌ها بپرهیزید.