اگر جزء عاشقان موسیقی هستید و هرجایی که می روید هدست شما جزئی جدا نشدنی از گوشهایتان است. اگر بین سبک های مختلف سبک های متال و راک و… را بیشتر می پسندید. باید بیشتر مواظب گوش های نازنینات باشید. در این مطلب با شما هستیم درباره اثرات مخرب شنیدن مداوم موسیقی با صدای بلند.

درباره اثرات مخرب صدای بلند برر روی گوش سال ها بحث بود تا اینکه امسال سازمان بهدشات جهانی آب پاکی را روی دست عشاق موسیقی ریخت. شما باید روزانه کمتر از یک ساعت به موسیقی گوش کنید و البته ان هم نه با صدای خیلی بند. دانشمندان ابراز می کنند که همین یک ساعت هم می تواند ضرر های زیادی را برای سیستم شنوایی و عصبی شما به وجود بیاورد. اما حداقل رعایت میزان ساتفاده می تواند اثرات مخرب گوش دادن به موسیقی با صدای بلند را کاهش دهد.

سازمان بهداشت جهانی در گزارشی می کوید بیش از ۱ میلیارد نفر که قالبا هم رد سنین جوانی و نوجوانی هستند روزانه ساعات زیادی با صدای بلند به موسیقی گوش می دهند و این افراد در خطر ابتلا به مشکلات شنوایی خواهند بود. امروز بیش از ۴۳ میلیون نفر در جهان دچار مشکلات شنوایی هستند که این موضوع هشدار دهنده وضعیتی نامناسب است. نکته جالبت اینکه نیمی از یان افراد در کشورهای پیشرفته هستند و این طخر محدود به یک منطقه جغرافیایی خاص نیست. چرا که ابزارهای موسیقی شخصی مانند ام پی تری پلیرها و گوشی ها و.. امروز در همه در دسترس افراد بخصوص جوانان قرار دارد.

البته فراموش نکنید که مسئله اصلی صدای بلند است و خود موسیقی ذاتا کسی را دچار مشکل نمی کند. بخصوص که موسیقی خود یکی از راهکارهای کسب آرامش و تمرکز و برانگیختن احساسات مختلف در آدمی است.

پس به موسیقی گوش دهید ولی با احتیاط و صدای کمتر از حد معمول تا در سنین میانسالی از مشکلات شنوایی رنج نبرید.