ارتباط بین درد پایین کمر با فشار خون بالا چیست؟

اسپاسم پایین کمر که به عنوان التهاب این بخش بدن نیز شناخته می شود، معمولا به علت التهابی رخ می دهد که از آسیب به عضلات کمر ناشی شده است. علاوه بر اینکه، به تازگی کشف شده است که درد کمر در قسمت پایین آن، با فشار خون بالا در ارتباط است. در واقع دانمشندان معتقدند که کمر درد فشار خون را بالا می برد. درد ایجاد شده به این علت، می تواند عضلات را سفت کرده و جریان خون را محدود کند. افزایش فشار خونی که به این علت ایجاد می شود باید موقت باشد. اما افرادی که دارای فشار خون بالا هستند، ممکن است پس از مواجه با اسپاسم عضلانی کمر، فشار خونشان به مدت طولانی تری بالا برود. در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت ما را همراهی کنید تا ارتباط بین درد پایین کمر با فشار خون بالا را درک کنید.

ارتباط بین درد پایین کمر با فشار خون

اسپاسم عضلانی

به گفته دکتر استیون لودویگ متخصص مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، اسپاسم عضلانی ناشی از انقباض عضله است. این به این معنی است که عضله بیش از حد  استفاده شده یا پاره شده است. بلند کردن شی ای که بیش از حد سنگین است، یک علت شایع ایجاد فشار عضلانی در پایین کمر است. اسپاسم عضلانی در قسمت کمر می تواند منجر به خستگی شود. با استراحت، بافت عضلانی بهبود می یابند و اسپاسم عضله در عرض چند روز یا چند هفته از بین خواهد رفت.

فشار خون

با توجه به اعلام محققان موسسه ملی ریه، خون و قلب در آمریکا، فشار خون نیرویی است که به دیواره عروق توسط قلب ایجاد می شود. فشار خون سیستولیک، زمانی اندازه گیری می شود، که قلب ضربان دارد و در حال تپیدن است. اما فشار دیاستولیک زمانی اندازه گیری می شود که قلب شما در حالت استراحت و بین دو ضربان است. فشار خون طبیعی  ۱۲۰ (سیستولیک) بر روی ۸۰ (دیاستولیک) است. هنگامی که فشار خون بیش از حد بالا است، می تواند باعث آسیب شود و به مرور زمان می تواند منجر به بیماری های قلبی، سکته مغزی یا نارسایی کلیه شود. فشار خون بالای ۱۴۰بر روی ۹۰، به عنوان فشار خون بالا ارزیابی می شود. در کل فشار خون ثابت نیست. در طول فعالیت بدنی و اضطراب این فشار می تواند دچار نوسان شود.

تأثیر ارتباط بین درد پایین کمر با فشار خون

بر اساس یک مطالعه که توسط J. L. Corbett درمجله فیزیولوژی منتشر شده است، اسپاسم عضلانی باعث افزایش فشار خون می شود. به دلیل این که جریان خون در ناحیه کمر سنگین است، اسپاسم عضلانی فعال می تواند تاثیر قابل توجهی بر فشار خون شما داشته باشد. هنگامی که اسپاسم عضلات رخ می دهد، جریان خونی که در شریان ها وجود دارد کاهش می یابد. که به نوبه ی خود باعث افزایش فشار خون می شود. این تغییرات در عرض دو تا سه ثانیه از زمان شروع اسپاسم آغاز می شود و فشار خون شما حداکثر ۲۰ تا ۳۰ ثانیه افزایش می یاید. او نتیجه گیری کرد که افزایش فشار خون به دلیل یک رفلکس سمپاتیک در ستون فقرات رخ می دهد که پس از انقباض عضله ایجاد می شود.

پیشگیری و درمان

برای کاهش خطر ابتلا به اسپاسم کمر و افزایش فشار خون، به طور پیوسته در فعالیت های بدنی شرکت کنید. دکتر لودویگ معتقد است افرادی که از لحاظ فیزیکی فعال هستند احتمال ابتلا آن ها به کمر درد کمتر می شود. اگر اسپاسم کمر دارید، متخصصان کلینیک مایو توصیه می کنند که از تمرینات کششی استفاده کنید. اگر با وجود گرفتگی کمر دچار افزایش فشار خون شدید روی کمر دراز بکشید و زانو را جلو قفسه سینه بیاورید. افزایش فشار خون ناشی از اسپاسم عضلانی باید موقت باشد و پس از آنکه اسپاسم شما فروکش کرد، باید از بین برود. با این حال، اگر در حال حاضر از فشار خون بالا رنج می برید، باید به یک متخصص مراجعه کنید. زیرا در این صورت فشار خون بالایتان هیچ ارتباطی به کمر درد ندارد.