ارتباط بین رابطه جنسی و طول عمر

آیا واقعا رابطه جنسی موجب افزایش طول عمر می شود؟ تحقیقات بسیاری بر روی این موضوع انجام شده و در حال انجام است. یافته های برخی از این پژوهش ها نشان می دهد که بین رابطه جنسی و طول عمر ارتباط مستقیمی وجود دارد. اگر می خواهید در مورد روش های تاثیر رابطه جنسی بر روی طول عمر بدانید ما را در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت همراهی کنید.

راز ارتباط بین رابطه جنسی و طول عمر

رابطه جنسی و مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا

با توجه به مطالعه انجام شده در دانشگاه Wilkes، افرادی که چند بار در هفته رابطه جنسی دارند، نسبت به کسانی که یک بار در هفته رابطه جنسی دارند، مقادیر بسیار بالاتری از آنتی بادی ایمونوگلوبولین A در بدنشان وجود دارد. اما معنی این موضوع چیست؟ IGA خط اول دفاع در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا است.

رابطه جنسی و کالری سوزی

رابطه جنسی جریان خون را افزایش می دهد و باعث می شود قلب خون بیشتری پمپ کند. این موضوعی شکلی از ورزش است. پس رابطه جنسی مانند ورزش کالری می سوزاند. با توجه به مقاله منتشر شده در ژورنال پزشکی نیوانگلند در سال ۲۰۱۳، مردانی که در اواسط دهه ۳۰ زندگی خود به سر می برند، در طول هر بار مقاربت، ۲۱ کالری مصرف می کنند.

رابطه جنسی و کاهش خطر بیماری های قلبی

مطالعات متعدد نشان داده اند که سلامت جنسی و داشتن زندگی جنسی فعال،  با زندگی طولانی تر در ارتباط است. به طور خاص، مشخص شده است که رابطه جنسی خطر ابتلا به حملات قلبی، سکته، و دیگر بیماری های قلبی را کاهش دهد. در سال ۲۰۱۰، موسسه تحقیقات نیو انگلند یک مطالعه گسترده انجام داد. نتایج این تحقیقات نشان می دهد که فعالیت جنسی منظم ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

رابطه جنسی و تنظیم سطح هورمون ها

داشتن رابطه جنسی منظم می تواند هورمون ها را تنظیم کند. تنظیم هورمون ها در بدن، خطر ایجاد چرخه های غیر منظم قاعدگی و علائم منفی یائسگی را کاهش می دهد.

رابطه جنسی و کاهش درد فیزیکی و سردرد

در هنگام رابطه جنسی، هورمون اکسی توسین در بدن شما آزاد می شود. اکسی توسین درد را کاهش می دهد. در یک مطالعه که در Bulletin of Experimental Biology and Medicine منتشر شده است، مشخص شد که نیمی از داوطلبانی که انگشتان دچار خراش شده بود، بعد از استنشاق بخار اوکسی توسین، درد کمتری را احساس می کردند.

رابطه جنسی و کاهش استرس و فشار خون

یکی دیگر از مزایای اکسی توسین که در حین ارگاسم ترشح می شود آرامش اعصاب است. مطالعات انجام شده بر روی موش های آزمایشگاهی نشان داده اند که اکسی توسین با اثرات کورتیزول، که یک هورمون استرس است، مقابله می کند. ضمن این که رابطه جنسی به خواب نیز کمک می کند. اکسی توسین ترشح شده در طی رابطه جنسی قبل از خواب، باعث ایجاد خواب آرام می شود.

رابطه جنسی و کاهش خطر سرطان پروستات

در سال ۲۰۰۳، محققان استرالیایی یک مطالعه انجام دادن که در آن نشان داده شده بود که احتمال ابتلا به سرطان پروستات در مردانی که بین سنین ۲۰ تا ۵۰ سال، کمتر انزال داشته اند، بیشتر است. به گفته نویسنده این مطالعه، مردان در ۲۰ سالگی خود باید یک بار در روز انزال داشته باشند. یک مطالعه مشابه، یک سال بعد توسط موسسه ملی سرطان نشان داد که احتمال ابتلا به سرطان در بین مردانی که حداقل پنج بار در هفته انزال داشته اند، بسیار کم بود.

رابطه جنسی و کاهش خطر سرطان پستان

بر اساس گزارش گلدشتاین، مطالعات نشان می دهد که زنانی که رابطه جنسی واژینال دارند، نسبت به کسانی که این رابطه را ندارند، کمتر در معرض خطر سرطان پستان هستند.

سایر دلایل ارتباط بین رابطه جنسی و طول عمر

سایر دلایلی که بر اساس تحقیقات ارتباط بین رابطه جنسی و طول عمر را ثابت کرده اند عبارتند از:

  • افزایش عزت نفس و بهبود خلق و خو
  • جلوگیری از ابتلا به پره اکلامپسی
  • بهبود حس بویایی
  • افزایش کنترل مثانه