از بین بردن خال گوشتی صورت

خال گوشتی صورت می تواند یک مزاحمت ناخوشایند باشد؛ که البته اگر دارای رنگ های غیرطبیعی و تغییر رنگ باشند ممکن است خطرناک باشند. خال گوشتی نرمال گرد بوده و رنگ قهوه ای یا سیاه دارد. این خال ها گاهی اوقات تبدیل به بخشی از پوست می شوند.

بیشتر درمان ها برای از بین بردن خال گوشتی صورت شامل روش های جراحی و لیزر برای حذف آن است. برای برخی افراد استفاده از این روش ها غیر عملی است. در نتیجه ممکن است درمان های خانگی برای آنها بهتر باشد. شما با استفاده از چند روش خانگی، می توانید خال گوشتی را حذف کنید.

با این مطلب پیام سلامت همراه ما باشید.

از بین بردن خال گوشتی صورت به روش طبیعی

برای از بین بردن خال گوشتی صورت به روش طبیعی مراحل زیر را پیگیری کنید:

مرحله ۱

یک لایه نازک از سیر را روی خال گوشتی صورت بمالید و با باند محل خال را بپوشانید. سیر را چند ساعت بگذارید و بعد آن را با یک لایه دیگر سیر جایگزین کنید. این فرایند باید دوبار در روز و هر بار چند ساعت طی چند روز تکرار شود تا خال گوشتی کاملا خشک شود.

مرحله ۲

در مرحله دوم یک قطعه سیب زمینی را به مدت ۵ دقیقه و چند بار در روز بر روی خال گوشتی خود بمالید. سیب زمینی حاوی آنزیم هایی است که رنگدانه های بیش از حد را خراب می کنند و باعث می شوند که تیرگی رنگ خال گوشتی کاهش پیدا کند.

مرحله ۳

سه بار در روز به مدت سه هفته، آب سیب ترش را به روی خال گوشتی صورت بمالید. اسید موجود در آب سیب ترش باعث از بین رفتن رنگدانه های خال گوشتی می شود.

مرحله ۴

یک خمیر شامل یک قسمت جوش شیرین و یک قسمت روغن کرچک تهیه کنید. این خمیر را بر روی خال گوشتی صورت به مدت یک شب بگذارید (می توانید روی آن را بانداژ کنید). صبح پوست صورت را به طور کامل بشویید. تکرار این مرحله قبل از خواب هر شب، به مدت دو تا سه هفته ادامه داشته باشد.

مرحله ۵

آب ریشه گیاه قاصدک را روی تا خال گوشتی صورت بمالید تا مطمئن شوید که کاملا پوشیده شده است. اجازه دهید که آب به خال گوشتی شما جذب شود. این کار را چند بار در روز برای یک یا دو هفته انجام دهید.

چیزهایی که شما نیاز دارید:

  • سیر (قطعه قطعه شده)
  • سیب زمینی
  • آب سیب ترش
  • جوش شیرین
  • روغن کرچک
  • ریشه قاصدک
  • باند