از دست خشک کن های برقی کمتر استفاده کنید

دست خشک کن های برقی را بیشتر در توالت های عمومی استفاده می کنند. اما لازم است بدانید استفاده از این دستگاه ها زیاد هم نمی تواند به نفع شما باشد. با شنیدن نتایج این مطالعه متحیر خواهید شد.
در این تحقیق که توسط Mark Wilcox در دانشگاه لیدز انجام گرفت مشخص شد که دست خشک کن های برقی در دستشویی های عمومی میکروب ها را به مراتب بیشتر از محفظه های معمولی حاوی حوله های کاغذی پخش می کنند.
محققان بریتانیایی برای این آزمایش به منظور شبیه سازی، یک نوع باکتریهای بی خطر در دست داوطلبان قرار دادند. پس از آن ها خواسته شد تا از خشک کن های برقی و خشک کن ها جت که با هوای گرم دست ها را خشک می کند، استفاده کنند پس از این تحقیق مشخص شد باکتری های اطراف دست خشک کن های برقی بسیار بیشتر از محیط اطراف محفظه  حوله های کاغذی است.

از دست خشک کن های برقی کمتر استفاده کنید
دست خشک کن های برقی

خشک کن جت بدترین نوع در بین این ۳ وسیله ( دستگاه حاوی حوله کاغذی، خشک کن معمولی و خشک کن جت ) بود. سطح باکتری های موجود در هوا در اطراف خشک کن جت ۴٫۵ برابر بیشتر از خشک کن های معمولی و ۲۷ برابر بیشتر از اطراف محفظه مخصوص قرار گرفتن حوله کاغذی بود.
این تیم همچنان نشان داد که باکتری های موجود در هوا در اطراف دست خشک کن های برقی مدت زمان بیشتری زنده می مانند. چهل و هشت درصد از باکتریهای اطراف خشک کن های دست، بیش از پنج دقیقه پس از استفاده از آنها از بین رفته و مابقی آنها تا ۱۵ دقیقه نیز در محیط باقی خواهند ماند.
با شنیدن نتایج این تحقیق به احتمال زیاد دفعه بعد که می خواهید در توالت عمومی از خشک کت برقی برای دست استفاده کنید به یاد این خواهید افتاد که این کار تا چه حد می تواند میکروب های دست شما را به محیط انتقال داده و میکروب های آن را جذب کند. یافته های این تحقیق برای درک شیوه هایی که باکتری، پتانسیل انتقال بیماری را دارند شناخته شده و می توان به وسیله شناخت آنها گسترش بیماری های واگیر دار را تا حد امکان کاهش داد. این مطالعه در ۲۰ نوامبر در مجله عفونت بیمارستان Journal of Hospital Infection منتشر شد و همچنین در کنفرانس انجمن بین المللی بهداشت و درمان عفونت در لیون فرانسه نیز ارائه شده است.