از مضرات ژل مانیکور بیشتر بدانید

بسیاری از علاقه مندان مانیکور اخیرا مقاله ای در روزنامه نیویورک تایمز خوانده اند که آن ها شوکه کرده است. در این مقاله به مضرات ژل مانیکور اشاره شده و از ارتباط مواد شیمیایی و خطرات بهداشتی مرتبط با مانیکور با بیماری هایی نظیر سقط جنین و سرطان صحبت شده است. نگران شده اید؟ پس با ما در ادامه همراه شوید تا از خطرات ژل مانیکور بیشتر مطلع شوید.

شاید بتوان گفت که مهم ترین خطر استفاده از ژل مانیکور، خطراتی است که با گرد و غبار اکریلیک و مواد افزودنی خاص مانند dibutyl فتالات (DBT) که از مواد مانیکور حاصل می شود مرتبط است. در عین حال می توان گفت بیشتر جنجال ها در این مقالات مربوط به نور ماوراء بنفشی است که از دستگاه ها UV خارج می شود. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اعلام کرد که قرار گرفتن مداوم در معرض نور UV در سالن های زیبایی ، خطر ابتلا به سرطان پوست را بیشتر می کند.

دیگر مضرات ژل مانیکور

اگرچه بعید به نظر می رسد آرایش ناخن و ژل مانیکور به خطر ابتلا به سرطان پوست ارتباط زیادی داشته باشد اما بدون ریسک نیز نیست. مقدار نور UV لازم برای خشک شدن لاک ناخن می تواند تغییرات پوستی از جمله تغییر در رنگ و آسیب در DNA را به همراه داشته باشد.

از مضرات ژل مانیکور بیشتر بدانید
از مضرات ژل مانیکور بیشتر بدانید

گرچه تمام توجه ها در این مقالات و تحقیقات بر روی تاثیر بد اشعه UV بر روی پوست است اما لازم است بدانید اشعه ماوراء بنفش می تواند بر روی چشم نیز تاثیرات بدی داشته باشد. محققان این اشعه را علت اصلی آب مروارید و دژنراسیون ماکولا دانسته و معتقدند که به کوری در افراد مسن کمک می کند.

چگونه از خود در برابر مضرات ژل مانیکور محافظت کنیم؟

با وجود خطرات احتمالی، چشم پوشی از آرایش ناخن و ژل مانیکور می تواند ساده ترین راه باشد. اما تعدادی از روش ها وجود دارد که می توانید قبل و در طول انجام این عمل استفاده کنید تا از مضرات ژل مانیکور در امان باشید.

  • استفاده از ضدآفتاب بر روی دست ها در طول آرایش و مانیکور ناخن و یا پوشیدن دستکشی که فقط نوک انگشتان بیرون باشد
  • استفاده از عینک آفتابی برای حفاظت در برابر UV
  • استراحت دادن به دست ها در طول آرایش ناخن برای بهبود سلامت ناخن ها
  • تغذیه ناخن با روغن کوتیکول