استفاده از روغن نارگیل برای تقویت مژه

همه افراد دوست دارند مژه ها بلند و ضخیمی داشته باشند. اما به نظر می رسد این آرزو بدون استفاده از ریمل و سایر محصولات مربوط به مژه دست نیافتنی است. بعضی از افراد با مژه های ضخیم تری نسبت به دیگران متولد می شوند. اما هنوز هم راه حلی برای افرادی که از نظر ژنتیکی مژه های کم پشت و کوتاهی دارند، وجود دارد. در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت می خواهیم در مورد یکی از همین راه حل ها یعنی استفاده از روغن نارگیل برای تقویت مژه صحبت کنیم.

اغلب افراد برای تقویت مژه های خود به درمان های شیمیایی روی می آورند. با این حال، چندین ماده طبیعی وجود دارد که قادرند بدون ایجاد هیچ مشکلی، مژه های شما را تقویت کنند.

روغن نارگیل چیست؟

روغن نارگیل از “گوشت” یا بخش گوشتی میوه نارگیل به دست می آید. این “گوشت” را می توان به عنوان “هسته” نارگیل در نظر گرفت. نارگیل ها روی نخل نارگیل رشد می کنند. این روغن به طور معمول جامد است. زیرا نقطه ذوب آن ۷۶ درجه فارنهایت است. به دلیل ثبات عمومی و عمر مفید طولانی مدت از این روغن اغلب در آشپزی و تولید محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده می شود. استحکام آن ممکن است به دلیل چرب بودن روغن باشد. این روغن یک اسید چرب اشباع با زنجیره متوسط محسوب می شود، زیرا اسیدهای چربی که در این روغن وجود دارد بین ۶ تا ۱۲ کربن دارند.

با توجه به طول زنجیره، مهم است بدانید که بیشتر چربی های طبیعی که ما مصرف می کنیم، همه اسیدهای چرب طولانی هستند. این موضوع باعث می شود روغن نارگیل یک چربی بسیار منحصر به فرد و یک نیروگاه از مواد مغذی مفید برای بدن باشد. این ماده یک روغن بسیار مفید و سودمند است که می تواند کاربردهای بسیاری داشته باشد و برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد.

استفاده از روغن نارگیل برای تقویت مژه

از بین روغن هایی که برای تقویت مژه ها استفاده می شوند، روغن نارگیل تا حد زیادی بهترین گزینه است. یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با استفاده از روغن بر روی مژه های خود دارند، این است که استفاده از این مواد در اطراف چشم بسیار خطرناک است. با این توضیح، باید بدانید که روغن نارگیل برای استفاده بر روی پوست اطراف چشم بسیار ایمن است به طوری که حتی از آن به عنوان درمان طبیعی برای ورم ملتحمه استفاده می شود.

بدترین عارضه ای که روغن نارگیل خالص، ارگانیک و طبیعی برای چشم ها ایجاد می کند این است که باعث می شود یک یا دو دقیقه تاری دید داشته باشید. به غیر از آن، این روغن کاملا بی ضرر است.

با این توضیح، مهم است که بدانید باید از روغن نارگیل خالص و ارگانیک بر روی پوست اطراف چشم استفاده کنید. به خصوص در مواردی که می خواهید مشکلات چشمی را با آن درمان کنید. هر گونه مواد افزودنی که در نسخه های دیگر روغن نارگیل وجود دارند ممکن است برای چشم مضر باشند.

استفاده از روغن نارگیل برای تقویت مژه
استفاده از روغن نارگیل برای تقویت مژه

خواص استفاده از روغن نارگیل برای تقویت مژه

روغن نارگیل یک مرطوب کننده و نرم کننده مناسب است. به همین دلیل می تواند مژه ها را ضخیم تر و بلند تر کند. این بدان معنی است که روغن نارگیل یک جایگزین طبیعی برای ریمل مژه و ابرو عمل کند و حتی می تواند بر روی ابروها نیز نتایج مشابه ای داشته باشد.

هنگامی که صحبت از تغذیه موها می شود، روغن نارگیل در مقایسه با روغن های دیگر مانند روغن های معدنی و روغن آفتابگردان، تنها روغنی است که می تواند باعث جلوگیری از از بین رفتن پروتئین در موهای زائد شود. کاهش پروتئین، احتمال آسیب دیدگی مو را افزایش می دهد. هنگامی که مو پر از پروتئین سالم است، سریع تر، ضخیم تر و پرپشت تر می شود. اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل، از مو در برابر تجزیه پروتئین جلوگیری می کنند.

روش استفاده از روغن نارگیل برای تقویت مژه

اگر به دنبال مژه های بلند، ضخیم و پرپشت هستید، احتمالا با استفاده از این روغن بر روی مژه ها و حتی ابروها، از تاثیر شگفت انگیز آن تعجب خواهید کرد. چند روش موثر و ساده جهت استفاده از روغن نارگیل برای تقویت مژه وجود دارد. یک یا چند روش ذکر شده در زیر را امتحان کنید تا ببینید کدام یک از این روش ها برای شما مناسب تر هستند.

سرم روغن نارگیل با اسانس لیمو و اسطوخودوس

این روش خانگی یک روش عالی است که از ترکیبی از روغن نارگیل با اسانس لیمو و اسانس اسطوخودوس تهیه می شود. روغن نارگیل به طور طبیعی ناخالصی ها را جذب می کند و به فولیکول های مو کمک می کند تا مژه ها را دوباره بازسازی کنند. اسانس لیمو می تواند به پاک کردن مژه ها و تحریک رشد بیشتر کمک کرده، در حالی که اسانس اسطوخودوس مژه ها و فولیکول های مو را تقویت می کند.

روش آماده سازی

  • مقداری روغن نارگیل خالص را درون یک بطری تمیز بریزید.
  • یک قطره اسانس اسطوخدوس و یک قطره اسانس لیمو را به بطری اضافه کنید.
  • مواد را خوب مخلوط کرده و درب بطری را ببندید.
  • با تکان دادن بطری سرم شما آماده استفاده است.

نحوه استفاده

  • هر شب قبل از خواب، سرم را روی مژه های خود بمالید.
  • با کمک انگشتان دست با یک تکه پنبه تمیز، برای جلوگیری از آلودگی، روغن را روی مژه ها پخش کنید.
  • اگر زیاد از روغن استفاده کرده اید مازاد آن را با یک پارچه تمیز خشک کنید.
  • اجازه دهید سرم یک شب روی مژه ها بماند.
  • هر شب از این روش استفاده کنید.
استفاده از روغن نارگیل برای تقویت مژه
استفاده از روغن نارگیل برای تقویت مژه

روغن نارگیل به تنهایی

این روش یک روش ساده تر است که با استفاده از روغن نارگیل به تنهایی انجام می شود.

نحوه استفاده

یک تکه پنبه را به مقداری روغن نارگیل آغشته کنید.
کمی از روغن را روی مژه های خود بمالید.
روغن را با انگشت تمیز ماساژ دهید. چشمانتان را ببندید تا روغن وارد آن ها نشود.
اجازه دهید روغن یک یا دو ساعت روی مژه ها بماند و سپس آن را با آب تمیز کنید.
۳ یا ۴ بار در هفته از این روش استفاده کنید.

روغن نارگیل و روغن کرچک

یکی دیگر از درمان های خانگی برای تقویت مژه ها، استفاده از ترکیبی از روغن نارگیل و روغن کرچک است. روغن کرچک یکی دیگر از روغن های مغذی است که می تواند به تنهایی برای تقویت مژه ها استفاده شود اما وقتی با روغن نارگیل مخلوط می شود، نتایج بهتری را به دنبال دارد. سعی کنید به جای روش قبل، از این روش استفاده کنید.

نحوه استفاده

  • یک قاشق چای خوری روغن نارگیل را با ۲ یا ۳ قطره روغن کرچک مخلوط کنید.
  • مواد را خوب هم بزنید.
  • این ترکیب را با یک تکه پنبه به مژه های خود بمالید.
  • اجازه دهید روغن چند ساعت قبل از شستشو با آب، روی مژه ها بماند.
  • هر روز تا زمانی که نتایج مناسب را دریافت کنید، این کار را ادامه دهید.

مزایای دیگر استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل ماده ای متنوع و مفید است که مزایای زیادی برای بدن دارد. برای شروع باید بگوییم که این روغن یک روغن عالی برای محافظت از پوست، مو و حتی دندان ها است.

استفاده از روغن نارگیل بر روی پوست و مو باعث ایجاد یک لایه مرطوب کننده و محافظتی می شود. از سوی دیگر، این روغن می تواند به عنوان یک نوع دهانشویه استفاده می شود. بنابراین می توانید از روغن نارگیل برای کشتن باکتری های مضر دهان استفاده کنید. این فرآیند عموما باعث بهبود سلامت دندان ها و دهان می شود و بوی بد را از بین می برد.

بسیاری از مزایای روغن نارگیل، ناشی از اسیدهای چرب دارای زنجیره متوسط در این ماده می باشد. مطالعات انجام شده در زمینه تحقیقات عمومی نشان داده اند که این اسیدهای چرب  می توانند به تقویت انرژی کمک کند؛ زیرا آنها مانند چربی های دیگر پردازش نمی شوند و به جای آن، مستقیما سوخته و تبدیل به انرژی می شوند.

استفاده از روغن نارگیل برای تقویت مژه
استفاده از روغن نارگیل برای تقویت مژه

مطالعات انجام شده در این زمینه

مطالعات همچنین نشان داده اند که این اسید های چرب در تحریک متابولیسم مفید هستند، حساسیت به انسولین را افزایش می دهند و به مرور زمان موجب افزایش عملکرد کلی بدن و استقامت می شوند.

هنگامی که این اسیدهای چرب بلافاصله به عنوان انرژی می سوزند، به کتون تبدیل می شوند. کتون ها می توانند برای مغز بسیار مفید باشند. دانشمندان مطالعاتی را انجام داده اند که نشان می دهند این ماده مغذی ممکن است برای درمان بیماری صرع، آلزایمر و سایر بیماری های جدی مفید باشد. به طور کلی، مطالعات انجام شده بر روی مزایای روغن نارگیل، نشان می دهد که این روغن می تواند به بهبود عملکرد شناختی کمک کند و اختلالات حافظه مانند آلزایمر را درمان کند.

در طول تاریخ، نارگیل، اساسا جزئی از رژیم غذایی بسیاری از فرهنگ ها بوده است. به طوری که Tokelauan ها، که در جنوب اقیانوس آرام زندگی می کنند، بیش از ۶۰ درصد از کالری روزانه خود را از نارگیل به دست می آورند. به این ترتیب شیوع بیماری های قلبی در این افراد بسیار کمتر از سایر قومیت ها است.