6 دلیل برای استفاده از کره در قهوه

این روزها که چاقی و مشکلات فشار خون و مشکلاتی از این دست بیشتر شده است، اکثر افراد در پی تغییر در رژیم غذایی خود هستند. یکی از مهمترین موادی که افراد تصور می کنند باید به طور کلی از برنامه غذایی خود حذف کنند، کره است. این استدلال از آنجا ناشی می شود که آن ها کره را با نمونه های مضر خود مانند مارگارین مقایسه می کنند. اگر با ما در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت همراه باشید به شما خواهیم گفت که چرا باید از کره در قهوه خود استفاده کنید. در ادامه ۶ دلیل قانع کننده برای استفاده از کره در قهوه را توضیح می دهیم.

حتما شما هم قبلا از مضرات چربی های اشباع برای بدن شنیده اید و بیم آن را دارید که از کره استفاده کنید. اما نگران نباشید. زیرا متخصصین تغذیه معتقدند که از این ماده زرد سنتی باید به حد اعتدال استفاده کرد. زیرا این ماده داراری خواص زیر است.

دلایل استفاده از کره در قهوه

پس از سال ها تحقیق، داشنمندان متوجه شدند که کره دشمن بدنمان نیست. این ماده قطعا گزینه سالم تری نسبت به جایگزین های خود مثل مارگارین و روغن های ذرت و آفتابگردان است. دلیل استفاده از کره در قهوه و مفید بودن آن به شرح زیر است:

  • کره یک منبع خوب از چربی های اشباع است که موجب افزایش سطح لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL)، یا همان “کلسترول خوب” می شود. HDL خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد. کلسترول کره همچنین برای رشد و عملکرد مغز و سیستم عصبی ضروری است. این درست است که چربی های اشباع موجب افزایش سطح لیپوپروتئین با چگالی پایین ( کلسترول LDL یا همان کلسترول بد) می شوند. اما تنها استفاده از این ماده به مقدار زیاد با بیماری های قلبی عروقی در ارتباط است.
  • این ماده غنی از اسید لینولئیک مزدوج (CLA) است که با کاهش توده چربی بدن در حیوانات و انسان ها در ارتباط است. CLA یک اسید چرب است که در گوشت و محصولات لبنی تهیه شده از پستانداران یافت می شود. این اسید به صورت تخصص توسط معده برای تخمیر مواد غذایی قبل از هضم، استفاده می شود. مطالعه ای که در مجله Nutrition منتشر شده نشان می دهد که CLA می تواند توده چربی بدن را در افرادی که اضافه وزن دارند و یا چاق هستند کاهش دهد. مطالعه دیگری که در سال ۲۰۰۴ در مجله American Journal of Clinical Nutrition منتشر شده، نشان می دهد که اسید لینولئیک مزدوج پتانسیل لازم را برای درمان دیابت نوع ۲ دارد. به گفته نویسندگان این تحقیق، CLA می تواند برای مدیریت مقاومت به انسولین مفید باشد.
  • کره یک منبع عالی از ویتامین A است که برای قدرت بینایی، عملکرد سیستم غدد درون ریز، و دیگر عملکردهای بدن مورد نیاز است. ویتامین A آنتی اکسیدانی است که از بدن در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند. یک اونس (۲۸ گرم) کره ۱۴٪ از مصرف روزانه توصیه شده ویتامین A را تامین می کند. دستورالعمل های رژیمی که در ۲۰۱۰ برای آمریکایی ها نوشته شده است توصیه می کند که  مصرف چربی های اشباع شده را محدود کرده و به کمتر از ۱۰ درصد از کل کالری روزانه برسانید. این بدان معناست که در یک رژیم غذایی ۲۰۰۰ کالری، بیش از ۲۲ گرم چربی اشباع نباید وجود داشته باشد.
  • کره شامل بوتیرات، که یک اسید چرب مفید برای عملکرد سیستم گوارشی است، می باشد. این اسید چرب از بدن در برابر بیماری های التهابی مزمن محافظت می کند. یک مطالعه که در سال ۲۰۱۳ در مجموعه مقالات Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده، نشان می دهد که بوتیرات تعادل سیستم ایمنی بدن را تا حد زیادی برقرار می کند.
  • استیگماسترول ماده دیگری در کره است که در برای کلسیفیکاسیون مفاصل مفید است. تحقیقات همچنین نشان داده است که استیگماسترول می تواند در پیشگیری از سرطان های خاص، از جمله سرطان تخمدان، سرطان پروستات، سرطان پستان و سرطان روده بزرگ مفید باشد.
  • کره هم غنی از ویتامین K و ویتامین D است و هم منبع خوبی از ماده معدنی و ضروری سلنیوم می باشد. این ماده معدنی  نقش کلیدی در متابولیسم ایفا می کند. بسیاری از افراد دچار کمبود سلنیوم هستند، بنابراین استفاده از کره در قهوه یک گام درست در مسیر تغذیه ای آن ها است.

در حالی که بسیاری از رژیم های غذایی خوردن کره را به طور کل ممنوع کرده اند، ما امیداوریم که با ۶ دلیلی که ذکر کردیم، به حد اعتدال از این ماده استفاده کنید. بهترین کره، کره خام تهیه شده از شیر گاوهای علف خوار است.

بسیاری از مطبوعات بر این اعتقاد بودند که استفاده از کره در قهوه و خود قهوه باعث ایجاد بیماری های قلبی و سرطان می شود. اما در حال حاضر، تحقیقات جدید این ادعا را رد کرده و نشان می دهد که قهوه و این شیوه استفاده از آن می تواند برای بدن مفید باشد.