طرز استفاده از تخم مرغ برای تقویت مو

تخم مرغ پر از پروتئین، ویتامین های ضروری و مواد معدنی است. همین موضوع باعث شده که تخم مرغ به یکی از مواد ضروری و مفید برای سلامت، تقویت و براق شدن مو تبدیل شود. نه تنها زرده تخم مرغ بلکه سفیده آن نیز برای مو خوب است. شما می توانید از تخم مرغ به عنوان یک ماسک مو عالی جهت تقویت موها استفاده کنید. البه بسته به شرایط موهایتان ممکن است نیاز به استفاده از تخم مرغ کامل نداشته و فقط زرده یا سفیده آن برای تقویت موهایتان کافی باشد. اما در هر حال تخم مرغ برای تقویت مو بسیار عالی است و استفاده از آن هیچ ضرری برای شما ندارد.

این که گفته می شود شرایط مو تعیین کننده این است که از کدام قسمت تخم مرغ برای تقویت مو استفاده شود را با مثال توضیح می دهیم. به عنوان مثال، بسیاری از درمان ها طبیعی برای برطرف کردن خشکی موها نیاز به تزریق عمقی چربی به پوست سر می باشد. در این مورد معمولا از زرده تخم مرغ برای تقویت مو و درمان خشکی پوست سر استفاده می شود زیرا زرده حاوی اسید چرب است. یا مثلا اگر موهای چرب دارید و فقط می خواهید موهایتان را تقویت کنید نیازی نیست از زرده تخم مرغ برای تقویت موها استفاده کنید. در این مورد سفیده به قدر کافی حاوی مواد مغذی هست که بتواند موهایتان را شاداب و تقویت کند. سفیده تخم مرغ تقریبا هیچ چربی ای ندارد.

در هر حال به همان میزان که تخم مرغ برای تقویت مو مفید است، تهیه ماسک تخم مرغ نیز ساده است. حتی می توانید ترکیبات دیگری نیز به تخم مرغ اضافه کرده و ماسک موی قوی تری بسازید. به عنوان مثال، اضافه کردن اسانس های خاص به ماسک زرده تخم مرغ می تواند به بهبود رشد و تقویت مو کمک کند. دیگر مواد طبیعی نیز شامل عسل یا روغن های طبیعی هستند که می توانند در مرطوب نگه داشتن و بهبود سلامت مو موثر باشند.

در این مقاله، شما دستور العمل های مفید را خواهید آموخت که به کمک آن ها می توانید موهایتان را به تقویت کرده و باعث افزایش رشد موها شوید. اول از همه، اجازه دهید به شما بگوییم که چرا تخم مرغ برای تقویت مو مفید است؟

چرا تخم مرغ برای تقویت مو مفید است؟

تخم مرغ یک منبع غنی از پروتئین، اسیدهای آمینه، مواد معدنی و ویتامین ها است. ترکیبی از این مواد برای تغذیه موها و قوی و سالم نگه داشتن آن ها بسیار مفید است. به عنوان مثال، زرده تخم مرغ حاوی مقدار زیادی از ویتامین E است، این ویتامین یک آنتی اکسیدان مهم برای خلاص شدن از شر رادیکال های آزاد سطح پوست است. زرده تخم مرغ نیز حاوی ویتامین های A و D، و همچنین ویتامین های گروه  B است که همگی برای سلامت مو ها لازمند.

ماسک زرده تخم مرغ با توجه به اسیدهای چرب موجود در زرده، می تواند یک درمان موثر برای خشکی پوست سر باشد. این ماده قادر است پوست سر را عمیقا مرطوب کند. از طرفی زرده تخم مرغ یکی از معدود غذاهایی است که ویتامین D در آن به طور طبیعی یافت می شود. این ویتامین، یک ویتامین ضروری برای کمک به جلوگیری از ریزش مو است.

سفیده تخم مرغ نیز برای موهای شما مفید است زیرا آنها حاوی مقدار زیادی پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. به عنوان مثال، سفید تخم مرغ شامل ریبوفلاوین (ویتامین B2) است. کمبود این ویتامین با ریزش مو در ارتباط است. از آنجایی که سفیده تخم مرغ چربی ندارد، ماسک مو سفیده، یک راه عالی برای تغذیه موهای چرب می باشد. سفیده تخم مرغ همچنین حاوی مقدار زیادی گوگرد است. گوگرد یک ماده اولیه مشترک در اکثر شامپو های ضد شوره سر می باشد.

دستور العمل تهیه ماسک تخم مرغ برای تقویت مو

بسته به بلندی موهایتان باید میزان مواد اولیه این ماسک را تغییر دهید. در ادامه به برخی از بهترین ماسک ها تخم مرغ برای تقویت مو و درخشندگی آن اشاره خواهیم کرد.

ماسک مو تخم مرغ برای حالت دهندگی موها

شما می توانید بسیار ساده و به سرعت با استفاده از ۱ الی ۲ تخم مرغ کامل، ماسک مو فوق العاده ای بسازید. این ماسک موجب می شود حالت طبیعی موهایتان حفظ شود و اگر بر اثر عوامل خارجی حالتشان تغییر کرده است به حالت اولیه باز گردند.

روش تهیه

  • ۱ الی ۲ تخم مرغ را در یک کاسه بزرگ شکسته و زرده و سفید را با هم مخلوط می کنیم.
  • مانند شامپو معمولی محلول را به موها می مالیم.
  • سپس با استفاده از یک شانه موها را شانه کرده تا تخم مرغ به تمام قسمت ها مو برسد.
  • با یک کلاه رنگ موها را پوشانده و ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صبر می کنیم.
  • سپس موها را با شامپو معمولی می شوییم.

این درمان را ۱ الی ۲ بار در هفته انجام دهید.

ماسک مو تخم مرغ برای تقویت مو

اگر چه هیچ مطالعه علمی ثابت نکرده است که تخم مرغ برای رشد موها مناسب است اما این ماده سرشار از پروتئین می باشد که برای رشد مو مفید است. آنتی اکسیدان های موجود در تخم مرغ می تواند به خلاص شدن از شر رادیکال های آزاد پوست سر کمک کرده و فولیکول های مو را تغذیه کنند.

برای استفاده از ماسک تخم مرغ جهت افزایش رشد مو و جلوگیری از ریزش مو، شما می توانید از روغن های مفید برای تهیه محلول خود استفاده کنید. نتایج امیدوار کننده ای از تحقیقات انجام شده بر روی توانایی روغن ها و اسانس های خاص، مانند روغن رزماری، برای بهبود رشد مو، به دست آمده است. به عنوان مثال، مجله Toxicological تحقیقاتی را منتشر کرده که نشان می دهد که روغن نعناع به طور موثر باعث تحریک رشد مو شده و موثر تر از دارو مینوکسیدیل است. این دارو یک داروی محبوب مورد استفاده برای کمک به رشد مجدد مو می باشد.

پس ما در این دستور، به منظور افزایش رشد مو و تقویت آن ها در کنار تخم مرغ از ترکیبات دیگری مثل رزماری استفاده می کنیم. برای این کار، شما ۱ تخم مرغ، مقداری روغن زیتون و چند قطره اسانس نعناع یا روغن رزماری نیاز دارید.

روش تهیه

  • تخم مرغ را در ظرفی شکسته و ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون و ۲ الی ۳ قطره از اسانس نعناع یا روغن رزماری را به آن اضافه کرده و با چنگال به هم بزنید.
  • پس از شستن مو، آب اضافی آن را با فشار گرفته و به آرامی مو ها را خشک کنید. اما نگذارید کاملا خشک شوند. کمی رطوبت لازم داریم.
  • ماسک تهیه شده را به موها مالیده و مطمئن شوید همه جای موهایتان را آغشته کرده اید.
  • یک کلاه رنگ روی سر کشیده و برای ۲۰ الی ۳۰ دقیقه صبر کنید.
  • بعد از این زمان موها را بدون شامپو شسته و خشک کنید.

برای کمک به تقویت موهای ضعیف، از این ماسک مو، یک یا دو بار در هفته استفاده کنید. برای کمک به رویش مجدد مو، نیاز به استفاده بیشتر از این ماسک دارید.

طرز استفاده از تخم مرغ برای تقویت مو
طرز استفاده از تخم مرغ برای تقویت مو

چگونه از زرده تخم مرغ استفاده کنیم؟

اگر شما موهای خشک و شکننده دارید، پس باید برای افزایش لطافت و محافظت از موهای خود، از ماسک مو زرده تخم مرغ استفاده کنید. زرده تخم مرغ یک منبع غنی از اسیدهای چرب، از جمله امگا ۳ و امگا ۶ است. این موارد می توانند تغذیه ای مناسب برای موها سر باشند. همچنین این چربی های قادرند خشکی پوست سر را نیز درمان کنند.

ماسک زرده تخم مرغ برای موهای خشک

شما می توانید زرده تخم مرغ را با برخی از روغن های طبیعی و یا عسل مخلوط کرده و برای بهبود ظاهر موهای خشک از آن ها استفاده کنید. یکی از بهترین روغن های طبیعی برای موهای خشک، روغن نارگیل بکر است. مطالعات نشان داده اند که خواص مرطوب کننده روغن نارگیل به عمق موها نفوذ کرده و برای جلوگیری از آسیب مو مفید است. اثر نفوذ روغن نارگیل کمک می کند تا میزان پروتئین زرده تخم مرغ بیشتر به عمق پوست منتقل شده و ریشه موها نیز تغذیه شود.

برای ایجاد یک ماسک مو زرده تخم مرغ شما به ۱ الی ۲ زرده تخم مرغ ( بسته به بلندی موهایتان)، ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری روغن طبیعی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل ذوب شده، روغن بادام شیرین، و یا روغن آووکادو و ۲/۳ قاشق غذاخوری عسل یا ماست دارید.

روش تهیه

  • زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کرده و در ظرفی با چنگال خوب به هم بزنید.
  • روغن، عسل یا ماست را با زرده تخم مرغ مخلوط کنید.
  • موهایتان را بشویید.
  • وقتی که موهایتان هنوز کامل خشک نشده است مخلوط را به سر مالیده و خوب ماساژ دهید.
  • سر خود را با کلاه رنگ پوشانده و ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صبر کنید.
  • پس از این مدت موها را با آب سرد شستشو دهید.

ماسک زرده تخم مرغ را یک بار در هفته برای حفظ سلامت موها استفاده کنید.

چگونه از سفیده تخم مرغ استفاده کنیم؟

اگر موهای بسیار چربی دارید، می توانید از فواید سفیده تخم مرغ استفاده کنید. اگر چه سفید تخم مرغ ویتامین های موجود در زرده را ندارد، اما هنوز هم حاوی مقدار زیادی از پروتئین است که برای تغذیه مو مناسب می باشد.

ماسک سفیده تخم مرغ برای موهای چرب

شما می توانید چربی مو هایتان را کنترل کنید. این کار را به کمک مواد مغذی درون سفیده تخم مرغ با اضافه کردن آب لیمو انجام دهید. محتوای اسید سیتریک در آب لیمو کمک می کند تا روغن اضافه موها گرفته شود.

روش تهیه

  • ۲ عدد سفیده تخم مرغ، ۱/۲ قاشق غذاخوری آب لیمو و ۱ قاشق غذاخوری عسل را در یک کاسه مخلوط کنید.
  • پس از شستن مو ها، آن ها را با یک حوله نوازش کرده به طوری که موها مرطوب بمانند.
  • ماسک سفیده تخم مرغ را به آرامی به پوست سر ماساژ دهید.
  • سر خود را با کلاه رنگ پوشانده و ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صبر کنید.
  • پس از این مدت موها را با آب سرد یا ولرم شستشو دهید.

ماسک سفیده تخم مرغ را یک بار در هفته برای کاهش چربی مو، استفاده کنید.

نکات مفید در هنگام استفاده از ماسک زرده و سفیده تخم مرغ برای مو

برای موفقیت در استفاده از زرده و سفیده تخم مرغ به عنوان ماسک مو مهم است چند چیز را به یاد داشته باشید. این نکات عبارتند از:

  • اگر فقط از سفیده تخم مرغ در ماسک مو خود استفاده کرده اید، می توانید آن را قبل از مخلوط کردن با مواد دیگر برای چند دقیقه بزنید تا سفید شده و کمی سفت شود.
  • شستشو پس از استفاده از ماسک مو تخم مرغ کمی دشوار است. پس موها را به دقت بشویید.
  • برای شستن موها از آب گرم استفاده نکنید چون ممکن است بر اثر حرارت آب، تخم مرغ پخته شده و شستنش سخت تر شود.