اشتباهات رایج در رژیم های غذایی

تا به حال از خود پرسیده اید که چه چیز باعث می شود شما از رژیم هایی که می گیرید نتیجه نگرفته و لاغر نمی شوید؟ پاسخ این سوال را در این مطلب با عنوان اشتباهات رایج در رژیم های غذایی بیابید.

اشتباهات رایج در رژیم های غذایی

مصرف صبحانه

مصرف صبحانه یک راه ساده برای کاهش کالری و جلوگیری از گرسنگی در طول روز است. در صورتی که شما صبح ها با شکم خالی سر کار بروید میل بیشتری به خوردن وعده ناهار دارید و همین می توان باعث ورود کالری بیشتر به بدن شما شود. اما صبحانه که از پروتئین و فیبر بالا تشکیل شده است گرسنگی در طول روز را محدود می کند. در واقع، مطالعات نشان می دهد افرادی که هر روز صبحانه می خورند به احتمال زیاد موفق به حفظ وزن خود خواهند شد.

اشتباهات رایج در رژیم های غذایی
اشتباهات رایج در رژیم های غذایی

خورده خوری

بعضی از افراد از این شکایت دارند که رژیم های سخت می گیرند و میزان کالری دریافتی آنها کم است ولی همچنان روند کاهش وزشان کند است. اگر دقیق تر به زندگی این افراد در طول یک روز توجه کنید خواهید دید که گرچه آنها در وعده های غذایی کالری کمی دریافت می کنند اما در واقع در میان وعده هایی غذایی از خوردن دست بر نمی دارند. این افراد احساس می کنند مقدار کمی از شیرین و یا چند عدد چیپس و پفک تاثیری بر روی وزنشان ندارد. این یکی از اشتباهات رایج در رژیم های غذایی است.

آجیل بخورید

خوراک سرپایی را فراموش نکنید. این خوراک ها مثل آجیل های سرشار از پروتئین می تواند سوخت و ساز بدن را کم کرده و به کاهش حجم وعده های غذایی کمک کند. تحقیقات نشان می دهد افرادی که میان وعده هایی مانند آجیل می خورند از نظر اندام باریک تر از افرادی هستند که وعده های غذایی حجیم می خورند.

تمرکز بر روی غذاهای کم چرب

محصولات کم چرب می تواند نقش مهمی در رژیم غذایی بازی کند. سعی کنید هر چیزی که می خواهید استفاده کنید از نوع کم چرب باشد. این کار اگر توآم با رعایت یک رژیم غذایی منظم باشد تاثیر دو برابر بر روی کاهش وزن شما خواهد گذاشت.

نوشیدنی ها هم حاوی کالری هستند

هنگامی که می خواهیم کالری های مصرفی یک روز را بشماریم بسیاری از ما تمایل به نادیده گرفتن کالری موجود در نوشیدنی های مصرفیمان داریم. این یک اشتباه بزرگ است در واقع برخی نوشیدنی ها وجود دارند که در هر لیوان از آنها بیش از ۵۰۰ کالری وجود دارد. حتی کالری در آب میوه و نوشابه نیز کالری وجود دارد و چه چیزی بدتر از این است که کالری مایع از گرسنگی جلوگیری نمی کند.

اشتباهات رایج در رژیم های غذایی
اشتباهات رایج در رژیم های غذایی

آب بنوشید

یکی از اشتباهات رایج در رژیم های غذایی همین اشتباه است. همه می دانیم که فرآیند چربی سوزی نیاز به آب دارد اگر بدنتان کم آب باشد فرآیند کالری سوزی به کندی انجام می گیرد. برای همین خوردن یک لیوان آب را به همراه هر وعده غذایی توصیه می کنیم.

فرار از لبنیات

شیر پرچرب، پنیر و بستنی برای خیلی از افراد رژیمی هستند، اما فرار از غذاهای لبنی ممکن است مخرب باشد. برخی تحقیقات نشان می دهد بدن در زمانی که کلسیم بیشتری دارد، چربی بیشتری می سوزاند پس بنابراین برای رسیدن به کالری و چربی کم لبنیات کم چرب را فراموش نکنید.