چند روش ساده برای افزایش انرژی و تمدد اعصاب

شاید شما هم از آن دست افرادی باشید که در طول هفته زیاد به بدن و اعصاب خود فشار وارد می کنید. نتیجه این کار پرفشار و استرس های روزانه ما چیزی به جز کسالت در تعطیلات پایان هفته نیست. گاهی حتی یادمان می رود برای چه یک هفته کامل را کار می کنیم؟ اگر می خواهید از کسالت های آخر هفته به دور باشید و تعطیلات خوشی را پشت سر بگذارید ما را در مطلب چند روش ساده برای افزایش انرژی و تمدد اعصاب همراهی کنید.

روش های ایجاد تمدد اعصاب

اندک اندک خوردن یک تکه شکلات تیره

شیرین، غنی و با طعمی لذیذ است، این مفهوم یک شکلات تلخ است. اندک اندک خوردن یک تکه شکلات در طول روز می تواند منجر به کاهش فشار خون، افزایش جریان خون و بهبود کلسترول خوب در بدن شده و نتیجتا تمدد اعصاب را به شما بازگرداند.

عطر و بوی یک اتاق با اسطوخودوس

تحقیقات نشان دادن بوییدن عطر های طبیعی می تواند موجب بهبود خلق و خوی شود پس پیشنهاد می کنیم پس از پایان یک روز کاری هوای خانه را به عطر اسطوخودوس بسپارید.

یک تکه استیک ماهی تن

اسیدهای چرب امگا ۳ ، چربی های فوق العاده ای برای سلامت قلب و ذخیره کننده انرژی هستند. می توانید این غذای خوش مزه را برای چهارشنبه شب در نظر بگیرید.

اگر خانم هستید لاک بزنید

کارهایی مثل مسواک زدن و حمام کردن بخشی از کارهای روزمره ماست. اما لاک زدن کاری نیست که بتوانیم هر روزی وقتی را به آن اختصاص دهیم پس آخر هفته با یک رنگ شگفت انگیز، تغییر را در خود ایجاد کنید.

یک فیلم کمدی ببینید

مطالعات نشان می دهد که خنده استرس را کاهش داده، در بهبود جریان خون موثر است، موجب تثبیت فشار خون می شود و به حفظ سطح قند خون و هضم غذا کمک می کند. همه این ها می تواند منجر به تمدد اعصاب در شما شود.

چای سبز بنوشید
در کل جهان به طور متوسط هر فرد ۹ گالن چای در سال مصرف می کند. تحقیقات نشان می دهد که افرادی که چهار فنجان چای سیاه، سبز و یا سفید به صورت روزانه به مدت شش هفته مصرف می کنند از استرس شغلی کمتری برخوردارند.

چند روش ساده برای افزایش انرژی و تمدد اعصاب
تمدد اعصاب

به دل طبیعت بروید

طبیعت روح و جان انسان را تازه می کند پس چه بهتر که برای بازگشت انرژی از دست رفته و حفظ تمدد اعصاب روز پنج شنبه را به گشت و گذار در دل طبیعت اختصاص دهیم.

میوه های عجیب و غریب بخورید

انتخاب یک میوه گرمسیری با شکل و شمایل خاص یک تغییر هیجان انگیز است. پس این گزینه را هم از دست ندهید. علاوه بر کسب تمدد اعصاب این میوه ها خواص درمانی زیادی دارند به عنوان مثال غنی از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی هستند که به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و سرطان کمک می کنند.