لباس زیر بخصوص در خانم ها اثر مستقیمی در بهداشت جسنی و ادام تناسلی دارد. اندام تنسالی زنانه بدلیل اینکه به طور کامل نموده بیرونی ندارد با سرعت بیشتری آلودگی های محیطی را جذب می کند و این آلودگی ها محل مناسبی برای رشد انواع ویروس ها و باکتری ها را فراهم می کنند. اما برای حل این مشکل چه باید کرد؟ بهترین کار رعایت موارد زیر برای حفظ بهداشت لباس زیر است.

  1. رطوبت از عامل های اولیه جذب الودگی و رشد میکروب هاست. لباس زیر شما نباید مرطوب باشد. پس بعد شستشو بهتر از ابتدا اندام تناسلی خود را کامل خشک کنید و سپس لباس زیر را بپوشید. و در فواصل کوتاه لباس زیر خود را که در نهایت مرطوب شده است تعویض کنید. به هر حال نباید بگذارید رطوبت در محل اندام تناسلی شما و لباس زیر ایجاد شود.
  2. از لباس های زیر نخی استفاده کنید. جنس های دیگر قابلیت تهویه کمتری دارند و باعث ایجاد عرق و آلودگی در محیط واژن می شوند.
  3. لباسی زیر تنگ هرگز. این لباس ها علاوه بر ایجاد عرق و اصطکاک که منجر به آلودگی و همچنین پیری زودرس اندام تناسلی می شود، باعث تغییر شکل واژن و زشتی آن می شوند. البته لباس های زیر تنگ فانتزی برای مدت محدود مشکلی ندارد. ولی به عنوان لباس زیر معمول مشکل آفرین است.
  4. لباس های شنا و ورزش را بعد از تمام شدن ورزش عوض کنید. حتما بعدا زا شنا و ورزش، دوش گرفته و مایو و لباس زیر خود را حتما عوض کنید.

فراموش نکنید که حفظ تمیزی و خشکی واژن، اهمیت زیادی برای سلامت واژن دارد و لباس‌هایی که می‌پوشید ( بخصوص لباس های زیر ) می‌تواند در این وضعیت تاثیر داشته باشد. پس مراقبت بهداشت لباس زیر خود باشید.