با مشاهیر مبتلا به افسردگی آشنا شوید

افسردگی یک بیماری جدی است که در دسته بندی اختلالات روانی جای دارد. این بیماری باعث می شود که فرد احساس ناامیدی، ترس و اضطراب را تجربه کند. علائم این بیماری ممکن است تا سال ها بر روی خلق و خو و بدن انسان باقی بماند. افسردگی یکی از رایج ترین انواع اختلالات روانی است. به همین دلیل افراد مشهوری نیز وجود دارند که به انواع افسردگی مبتلا شده اند. در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت با مشاهیر مبتلا به افسردگی آشنا می شوید.

مشاهیر مبتلا به افسردگی

جیم کری بازیگر کمدینی است که با چهره الاستیک خود در فیلم های متفاوتی مانند “ماسک” و “احمق و احمق تر” درخشش فوق العاده ای داشته است. این بازیگر در سال ۲۰۰۴ در طی مصاحبه ای اعلام کرد که در حال مبارزه با افسردگی است. او حس شوخ طبعی خود را نیز ناشی از غم و اندوه فراوان درون خود می داند. جیم کری علت افسردگی خود را مرگ مادر مریضش می داند.

مشاهیر مبتلا به افسردگی
مشاهیر مبتلا به افسردگی

J.K. رولینگ، نویسنده سری کتاب های هری پاتر، یکی از نویسندگان معروف و موفق در جهان است. او در سن ۲۰ سالگی افسردگی قابل توجهی را تجربه کرده است. او حتی اذعان کرد که در این دوران افکار خودکشی نیز داشته است. رولینگ درمان خود را در قالب رفتار درمانی شناختی دنبال کرد. در این روش درمانی، افکار منفی شناسایی می شود و با تغییرات رفتاری، این افکار به افکار مثبت تبدیل می شوند.

مشاهیر مبتلا به افسردگی
مشاهیر مبتلا به افسردگی

بازیگر نقش مکمل زن و برنده اسکار، هلی بری اذعان کرده است که پس از طلاق از همسرش دچار افسردگی عمیقی شد. او درمان خود را با جلسات مشاور ادامه داد و اعتقاد دارد که درست است مردم تصور می کنند افراد افسرده دیوانه هستند اما دیوانگی واقعی زمانی اتفاق می افتد که فرد بیمار به دنبال درمان خود نباشد.

مشاهیر مبتلا به افسردگی
مشاهیر مبتلا به افسردگی

باز آلدرین فضانوردی است که بر روی کره ماه راه رفته است. اما با وجود تمام دستاوردهای خود، از سلامت روانی خوبی برخوردار نیست. او تجربه افسردگی و اعتیاد به الکل را دارد. او در سال ۲۰۱۶ و در سن ۳۷ سالگی توانست جشن بهبودی خود را راه اندازی کند.

مشاهیر مبتلا به افسردگی
مشاهیر مبتلا به افسردگی

بروک شیلدز سوپر مدل و بازیگری است که در سال ها نوجوانی کار خود را آغاز کرده است. او در کتاب خود که “Down Came the Rain” نام دارد در مورد مبارزه خود با افسردگی پس از زایمان صحبت می کند. او می گوید در علائم من خشم و نفرت به نوزاد وجود داشت. او در ابتدا تصور می کند این احساسات درست است اما بعدها متوجه می شود که به افسردگی پس از زایمان مبتلا شده است. او در برنامه اپرا به مادران توصیه کرد که این علائم را جدی بگیرند. زیرا کاهش استروژن بعد از زایمان عامل تمام این رفتارهای آن ها است.

مشاهیر مبتلا به افسردگی
مشاهیر مبتلا به افسردگی

وین بردی در مصاحبه های خود از مبارزات چند ساله اش با افسردگی می گوید. او در شب تولد ۴۲ سالگی خود متوجه تغییر در احساساتش می شود و از آن شب به بعد غم و اندوه فراوانی را تجربه می کند. بردی توانست با شرکت در جلسات مشاوره و حمایت گروه دوستان و خانواده اش و در میان گذاشتن ترسش با این افراد بهبودی به دست آورد.

مشاهیر مبتلا به افسردگی
مشاهیر مبتلا به افسردگی

بازیگر نقش مکمل زن کریستن بل بر اهمیت حمایت از کسانی که با بیماری روانی درگیر هستند، تأکید کرده است. وی در مقاله خود که در روزانه تایم چاپ شده است نوشته است که بیماری های روانی نیز مانند بیماری های جسمی نیاز به درمان دارند. وی افزود که احساس پوچی و بی ارزشی در بازه ای از زندگی اش بر او غلبه کرده است. اما بعد از درمان و مشاوره متوجه شده است که این افکار کاملا اشتباه است. او می گوید که به یاد داشته باشید که هیچ کس کامل نیست. بنابراین نگذارید نقص ها موجب ایجاد افسردگی در شما شوند.

مشاهیر مبتلا به افسردگی
مشاهیر مبتلا به افسردگی

Gwyneth Paltrow، بازیگر و برنده جایزه اسکار و صاحب سایت سبک زندگی Goop.com، نتواست از دست آورد های خود بیش از آن چه که باید خشنود شود. بنابراین بعد از تولد پسر دومش در سال ۲۰۰۶ دچار افسردگی پس از زایمان شد. او در وب سایت خود نوشته است: “من با یکی از تاریک ترین و دردناکی ترین فصول زندگی ام مواجه شده ام”. تجربه پالترو در مورد افسردگی پس از زایمان ثابت می کند که زنان می توانند افسردگی پس از زایمان را حتی پس از زایمان اول خود نیز تجربه کنند.

مشاهیر مبتلا به افسردگی
مشاهیر مبتلا به افسردگی

بازیگر نقش مکمل زن کری واشنگتن، در یکی از محبوب ترین و تحسین شده ترین فیلم های تلویزیونی به نام “رسوایی” ستاره شد. اما او نیز با افسردگی دست و پنجه نرم می کرد. سرطان پستان مادرش مسئول ایجاد احساس ترس و همچنین استرس و اضطراب در او شد. اختلال در غذا خوردن نیز یکی دیگر از مواردی بود که این بازیگر به آن مبتلا شده بود. با این وجود واشنگتن توانست با انجام مدیتیشن و مشاوره گرفتن از متخصصین تغذیه، خود را درمان کند.

مشاهیر مبتلا به افسردگی
مشاهیر مبتلا به افسردگی