تبخال

تبخال ناشی از عفونت ویروس هرپس سیمپلکس است. طبق آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، ۱۶٫۲ درصد از بزرگسالان در این کشور به بیماری تبخال تناسلی مبتلا می شوند؛ و ۵۷ درصد از افراد از ۱۴ تا ۴۹ سالگی مبتلا به تبخال دهان هستند.

با این حال، بسیاری از کسانی که در معرض تبخال قرار دارند، آگاه نیستند که آلوده شده اند. چراکه این بیماری ممکن است بدون علامت باشد؛ یا علائم آنها خیلی جزئی باشد.

اما مواردی نیز به چشم می خورد که فرد آن را با تبخال اشتباه می گیرد. در این مطلب پیام سلامت به معرفی بیماری ها و نشانه هایی که ممکن است با تبخال اشتباه گرفته شود، می پردازیم.

بیماری خارش سوارکار ماهر

مردانی که به طور معمول دچار تبخال می شوند؛ اغلب رد صورت ابتلا به بیماری خارش سوارکار ماهر، آن را با تبخال اشتباه می گیرند. خارش سوارکار ماهر یک عفونت شایع ناشی از قارچ هایی است که درماتوفیت ها ایجاد می شوند و در مناطق مرطوب زندگی می کنند. طبق گفته Kidshealth، این بیماری در منطقه تاریک و مرطوب منطقه ژنیتال (محل آلت تناسلی) رشد می کند.

درد، خارش، سوزش و قرمزی ناشی از خارش سوارکار ماهر، شبیه عفونت تبخال است. خارش سوارکار ماهر معمولا با خشک نگه داشتن منطقه و استفاده از کرم ضد قارچ یا اسپری ضد قارچ درمان می شود.

هموروئید

هموروئید در اطراف مقعد رخ می دهد و نشانه اصلی آن التهاب و تحریک شدگی است. طبق گفته متخصصان کلینیک مایو، هموروئید اغلب در حین بارداری و یا در هنگام تحریک در طی حرکت روده ظاهر می شوند.

هموروئیدها باعث درد، خارش و ناراحتی می شوند و به همین دلیل ممکن است با عفونت تبخال اشتباه گرفته شوند. اغلب هموروئیدها به شکل یک توده یا برآمدگی در اطراف سوراخ مقعد احساس می شود. از آنجا که زخم های تبخال در هر قسمت از ناحیه تناسلی ممکن است ظاهر شود،توده های هموروئید به راحتی می تواند با تبخال تناسلی اشتباه گرفته شود.

موی درون روئیده Ingrown Hair

هنگامی که موهای بدن برداشته شود، از پوست خارج می شود و در مقابل رشد دوباره مو شروع می شود. گاهی موها به جای به سمت بیرون روئید به سمت درون بدن می رویند، و باعث تحریک پذیر شدن آن ناحیه می شوند. موهای درون روئیده اغلب دچار التهاب می شوند و باعث درد و خارش می شوند.

موهای درون روئیده معمولا هنگام برداشتن مو با اصلاح مو شکل می گیرند. در خانم ها، ناحیه تناسلی یکی از رایج ترین مکان های تشکیل موهای درون روئیده است. طبق گفته متخصصان کلینیک مایو، این موها می توانند باعث ایجاد تاول های چرکی و ترشحات شوند؛ که این موارد شبیه به نشانه هایی است که هنگام تبخال ممکن است رخ دهد.