بهترین تب سنج های موجود در بازار

همانطور که می دانید یکی از مهمترین علائم بیماری های عفونی، تب است. پزشکان برای اندازه گیری شدت تب از دستگاهی به نام تب سنج استفاده می کنند. بنابراین طبق این تعاریف، تب سنج یک ابزار پزشکی بسیار کاربردی است که برای اندازه گیری دمای بدن از آن استفاده می شود. تب سنج های مختلفی در بازار وجود دارد که در ساخت آنها از تکنولوژی های گوناگونی استفاده می شود. برای این که در هنگام خرید گمراه نشوید، ادامه این مقاله مجله پیام سلامت را که به معرفی بهترین تب سنج های موجود در بازار اختصاص دارد مطالعه کنید.

بهترین تب سنج های موجود در بازار

تب سنج دیجیتالی بیورر مدل FT90

بهترین تب سنج های موجود در بازار
بهترین تب سنج های موجود در بازار

از دستگاه تب سنج بیورر مدل FT90 که در صدر لیست بهترین تب سنج های موجود در بازار قرار دارد می توانید هم برای اندازه گیری دمای بدن و هم اندازه گیری دمای محیط استفاده کنید. این دستگاه سخنگو، دمای اندازه گیری شده را به صورت صوتی نیز اعلام می کند و قابلیت تنظیم بلندی صدا را نیز دارد. بنابراین حتی افراد نابینا نیز می توانند به کمک آن دمای بدن خود را اندازه گیری کنند.

تب سنج بیورر مجهز به نمایشگر رنگی LED است و شدت عدد اندازه گیری شده را با رنگ های مختلف نمایش می دهد. بنابراین اگر تب نداشته باشید، عدد نمایش داده شده سبز است. اما اگر دمای بدنتان بالاتر از ۳۷٫۶ درجه سانتی گراد باشد، عدد به رنگ قرمز نشان داده می شود. این دستگاه ۱۰ جای حافظه دارد. بنابراین می توانید با ذخیره درجه حرارت بدنتان در طول روز، بر روی آن نظارت داشته باشید. دستگاه تب سنج بیورر مدل FT90 دارای قابلیت خاموشی خودکار نیز می باشد.

تب سنج دیجیتالی امرن مدل Gentle Temp 520

بهترین تب سنجهای موجود در بازار
بهترین تب سنجهای موجود در بازار

بیشتر تب سنج ها برای اندازه گیری دمای بدن باید روی پیشانی یا زیر بغل گذاشته شوند. اما در دماسنج دیجیتال امرن مدل Gentle Temp 520 از تکنولوژی اشعه فروسرخ برای اندازه گیری دما استفاده می کند. این دستگاه از طریق وارد کردن این اشعه به گوش، میزان تب را می سنجد. نمایشگر LED و سیستم خاموشی خودکار از جمله دیگر قابلیت های دماسنج دیجیتال امرن هستند.

اگر به تشخیص دستگاه، دمای بدن بیمار بیش از حد طبیعی باشد، هشداری به نام هشدار دمای غیر مجاز اعلام می شود. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه، تعیین میزان دمای بدن ظرف مدت کمتر از ۱ ثانیه است.

تب سنج دیجیتالی وکتو مدل ۰۳۰۹

بهترین تب‌سنجهای موجود در بازار
بهترین تب‌سنجهای موجود در بازار

تب سنج وکتو علاوه بر این که بسیار سبک و کم حجم است، دقت بالایی نیز دارد و بسیار کاربردی است. سری انعطاف پذیر این دستگاه به کاربر اجازه می دهد که دمای بدن را به راحتی از طریق دهان و زیر بغل اندازه گیری کند. حتی برای سنجش دمای بدن نوزادان از طریق مقعد نیز می توانید از این تب سنج استفاده کنید.

رنج دمای قابل اندازه گیری به کمک این دستگاه بین ۳۵٫۵ تا ۴۲ درجه سانتیگراد بوده و دقت اندازه گیری آن ۰٫۱ درجه سانتیگراد است. زنگ هشدار، حافظه، سیستم خاموشی خودکار، صفحه نمایش LCD، قابلیت نمایش دمای اندازه گیری شده به فارنهایت و قابلیت شستشو از امکانات و ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه است. ضمن این که شما می توانید تنها با استفاده از یک باطری ۱٫۵ واتی حدود ۱۰۰ ساعت به صورت پیوسته از این دستگاه برای اندازه گیری دمای پایه بدن استفاده کنید.

تب سنج دیجیتالی بیورر مدل FT09

بهترین تب سنج های موجود در بازار
بهترین تب سنج های موجود در بازار

یکی دیگر از محصولات شرکت بیورر که به کمک آن می توانید دمای بدن را اندازه گیری کنید، دماسنج مدل FT09 است. این تب سنج کوچک و کاربردی، مجهز به زنگ هشدار بوده و اگر دمای بدن بیمار از حد مشخص بالاتر برود بوق می زند. بنابراین افراد نابینا هم می توانند از آن استفاده کنند. روی بدنه این دستگاه تب سنج برای نمایش دمای بدن بیمار، صفحه نمایش LCD نصب شده است. این دستگاه ضد آب است پس می توانید به راحتی آن را ضد عفونی کنید. ضمن این که دستگاه دماسنج دیجیتال بیورر مدل FT09 مجهز به سیستم خاموشی خودکار است.

تب سنج دیجیتالی امسیگ مدل CT95

بهترین تب سنجهای موجود در بازار
بهترین تب سنجهای موجود در بازار

تب سنج امسیگ مدل CT95 یکی از بهترین تب سنج های موجود در بازار که می تواند در فاصله حدود ۵ سانتی متر هم دمای بدن و هم دمای اجسام را اندازه گیری کند. این دستگاه تب بالای ۳۷٫۸ درجه سانتی گراد را با هشدار به کاربر اعلام می کند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه، قابلیت اندازه گیری دما در کمتر از نیم ثانیه است. تب سنج امسیگ ۳۲ جایگاه برای ذخیره دماهای اندازه گیری شده دارد و بعد از چند ثانیه، در صورتی که از آن استفاده نکنید به صورت خودکار خاموش می شود.

این دستگاه علاوه بر این که دارای دقت اندازه گیری ۰٫۲ درجه است، قابلیت این را دارد که دمای بین ۳۲ تا ۴۲ درجه سانتی گراد را اندازه گیری کند. صفحه نمایش LCD بزرگ و رنگی و مجهز بودن به ۲ واحد اندازه گیری سانتی گراد و فارنهایت برای نمایش دما از دیگر امکانات این دستگاه می باشد.

تب سنج دیجیتالی هایتک مدل KFT-03

بهترین تب سنجهای موجود در بازار
بهترین تب سنجهای موجود در بازار

دقت این تب سنج ۰٫۱ درجه‌ سانتی گراد است و همین موضوع آن را نسبت به دیگر تب سنج های هم رده خود متمایز ساخته است. این دستگاه علاوه بر این که بسیار کم مصرف است، امکانات سایر تب سنج های معروف و گران قیمت را نیز دارد. به عنوان مثال مجهز به سیستم هشدار است و اگر دمای بدن بیمار بیش از حد طبیعی باشد شروع به بوق زدن می کند.

یکی از ویژگی های جالب این دستگاه ذخیره خودکار آخرین دمایی است که اندازه گیری کرده است. به این ترتیب هر بار می توانید دمای اندازه گیری شده را با دمایی که چند ساعت پیش اندازه گرفته اید مقایسه کنید. در ضمن تب سنج دیجیتالی هایتک مجهز به سیستم خاموشی خودکار است و اگر ۸ دقیقه از آن استفاده نکنید، برای جلوگیری از اتلاف انرژی خاموش می شود.

تب سنج دیجیتالی بیورر مدل FT100

بهترین تب سنجهای موجود در بازار
بهترین تب سنجهای موجود در بازار

این تب سنج علاوه بر این که در لیست بهترین تب سنج های موجود در بازار جای دارد، یکی از جدیدترین آنها نیز می باشد. این دستگاه ۳ کاره می تواند هم دمای بدن و هم دمای محیط و سطوح را اندازه گیری کند. یکی از قابلیت های این دستگاه، نصب سنسور درست در قسمت سری آن است. به این ترتیب دیگری نیازی نیست که دستگاه با پوست در تماس باشد. فقط کافیست که در فاصله ۴ تا ۶ سانتی متری آن باشد.

این دستگاه پیشرفته دمای ۳۷٫۹ درجه را با چراغ سبز و دمای بالای ۳۸ درجه را با چراغ قرمز نشان می دهد. ۶۰ جایگاه حافظه برای ذخیره دماهای اندازه گیری شده، مجهز بودن به دو واحد اندازه گیری سانتی گراد و فارنهایت، نمایشگر بزرگ و خوانا با نور آبی و سیستم خاموشی خودکار از جمله دیگر امکانات این دستگاه هستند.

چند نکته مهم در مورد تب و استفاده از تب سنج

حال که با بهترین تب سنج های موجود در بازار آشنا شدید بهتر است کمی نیز با علامت تب آشنا شوید. دمای طبیعی بدن افراد ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد و تحت تأثیر عواملی مانند غذایی که خورده اید، ورزش، خواب و ساعتی از روز که دمای بدن را اندازه گرفته اید قرار دارد. دمای بدن ما معمولاً در ساعت ۶ بعد از ظهر در بالاترین حد خود است. حدود ساعت ۳ صبح نیز در کمترین حد خود می باشد.

دمای بالای بدن یا تب یکی از راه هایی که سیستم ایمنی بدن ما به کمک آن با عفونت مقابله می کند. معمولاً، افزایش دمای بدن به فرد کمک می کند تا عفونت را برطرف کند. با این وجود، بعضی اوقات ممکن است این دما بیش از حد بالا برود. در این حالت به آن تب می گوییم. تب می تواند جدی و منجر به عوارض جانبی شود.

پزشکان می گویند تا زمانی که تب خفیف باشد، نیازی به پایین آوردن آن نیست. اگر تب شدید نباشد، احتمالاً به خنثی کردن باکتری ها یا ویروسی هایی که باعث عفونت شده اند منجر می شود. به داروهای کاهش دهنده تب نیز ضد تب گفته می شود. اگر تب باعث عوارض خاصی شود، ممکن است مصرف داروهای ضد تب توصیه شود.

هنگامی که تب به ۳۸ درجه سانتیگراد (یا بالاتر از ۱۰۰٫۴ درجه فارنهایت) رسیده یا از آن فراتر رود، دیگر خفیف نیست و باید هر دو ساعت یک بار مجددا اندازه گیری شود. البته این دما مخصوص زمانی است که از تب سنج دهانی استفاده می کنید. دمای معمولی که از طریق زیر بغل اندازه گیری می شود معمولا کمی پایین تر از حد واقعی است و حدودا بین ۰٫۲ الی ۰٫۳ سانتی گراد با دمایی که از طریق دهان اندازه گیری می کنید اختلاف دارد.