ویژگی های بهترین کفش برای پرستاران

پرستاران اغلب روزها ۱۲ و حتی ۱۵ ساعت کار می کنند. اکثریت قریب به اتفاق آن ها ساعت های زیادی را روی پای خود می ایستند. پس تعجب آور نیست که تحت تاثیر آسیب های اندام تحتانی قرار بگیرند. خوشبختانه، می توان خطر ابتلا به آسیب های وارده در تمام طول روز را با استراحت و استفاده از کفش مناسب کاهش داد. اما چه کفشی مناسب این شغل است؟ بهترین کفش برای پرستاران چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ با ما در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت همراه شوید تا از ویژگی های بهترین کفش برای پرستاران با شما صحبت کنیم.

دکتر Joseph S. Tamburrino، متخصص طب سوزنی در نیویورک می گوید: “پرستاران قلب مراقبت های بهداشتی هستند. از آنجا که ساعت ها روی پای خود می ایستند و سخت کار می کنند هر روز پاهایشان در معرض خطر آسیب است”

بهترین کفش برای پرستاران

خطر ایجاد آسیب در پاها و اندام های تحتانی در پرستاران بسیار زیاد است. به غیر از پرستاران افراد عادی نیز زمانی که پاهایشان را به مدت طولانی وادار به کار می کنند نیز با این خطر مواجه هستند. بنابراین برای این افراد نیز توصیه می شود که از کفش مناسب برای حمایت از پاها استفاده کنند.

دکتر Tamburino می گوید: “بزرگترین خطر بلند مدت برای پرستاران، التهاب غلاف کف پا می باشد. این اندام یک باند فیبری است که از قوس پا پشتیبانی می کند.”

Tamburino می گوید که پرستاران همچنین در معرض خطر اسپاسم پاشنه و آرتریت قرار دارند. علاوه بر این، اگر بیماری های مانند hammertoe و  bunions در بدنشان وجود داشته باشد شرایط بدتر نیز می شود. این آسیب ها خود را با سوزش و درد عضلانی در کف پا نشان می دهند.

چگونه کفش مناسب را انتخاب کنیم؟

بهترین کفش برای پرستاران کفشی است که به محض پوشیدن آن احساس راحتی کنند. کفشی که در آن ۱۰۰ درصد احساس راحتی می کنید، کفش مناسبی است. در واقع کفشی که در ابتدا جلو یا پشت پا را می زند و شما تصور می کنید که بعدا بهتر می شود مناسب شما نیست.

دکتر Tamburinino بعد از معاینه صدها پرستار که به دلیل مشکلات این چنین به او مراجعه کردند می گوید که بهترین کفش برای پرستاران کفشی است که این ۵ ویژگی را داشته باشد:

کفشی که بند دار باشد: درست است که بستن بند سخت تر است اما این کفش ها حمایت بیشتری از پا می کنند.

کفشی که شکل پا باشد: کفش های نوک تیز برای استفاده دائم مناسب نیست. کفش هایی که شکل پا هستند باعث می شوند که پا راحت تر در آن ها بچرخد.

کفشی که حداکثر جذب شوک را داشته باشد: کفش، باید تا می تواند شوک های وارد شده به پا را جذب کند.

کفشی که کفی حمایتی داشته باشد: داشتن منحنی و قوس کف پا در راحتی کفش موثر است.

کفشی که کفی لاستیکی داشته باشد که تمیز کردن آن ها راحت تر باشد: این مورد ارتباطی به راحتی پا ندارد بلکه در جلوگیری از آلودگی نقش دارد.

این اشتباهات را انجام ندهید

بر خلاف کسانی که در طول روز مدام پشت میز نشسته اند، پرستاران با خرید کشف های نامناسب، سریعا متوجه این موضوع می شوند. به این افراد توصیه می شود که اشتباهات زیر را انجام ندهند.

کفش های خود را به صورت آنلاین خرید نکنید. به گفته دکتر Tamburino، کفش هایی که بتوانید آن را بپوشید و چند قدم راه بروید همیشه بهتر از خرید اینترنتی هستند.

در زمان خرید کفش به مد توجه نکنید. کفش های مد روز ممکن است زیبا باشند اما ممکن است به معنای واقعی برای پای پرستاران مناسب نباشند. بوت ها و کفش هایی که پاشنه بلندی دارند نیز چنین شرایطی را دارند.

از پاهای خود مراقبت کنید. در آمریکا هر ساله بیش از دو میلیون نفر بیمار به دلیل آسیب های اندام های تحتانی به پزشک مراجعه می کنند. بیشتر این آسیب ها به دلیل عدم مراقبت از پا رخ می دهد. بنابراین زمانی که شما پرستار هستید و ابزار کارتان پاهایتان است باید بیشتر از آن ها مراقبت کنید.