شاید برای شما هم پیش آمده است که قصد سفر به مکان های مذهبی را داشته اید اما تاریخ سفرتان همزمان با تاریخ عادت ماهیانه تان بوده است. این موضوع بسیار ناراحت کننده است. زیرا از طرفی موجب می شود در کل سفرتان معذب باشید و از طرفی نیز آن گونه که می خواهید نمی توانید از سفرتان استفاده کنید. خوب پس چاره چیست؟ یکی از راه های جلوگیری از ایجاد این تداخل تغییر تاریخ پریود است. در ادامه این مطلب چند روش را به شما یاد می دهیم که به وسیله آن بتوانید تاریخ پریود را جلو بیاندازید و از سفرتان لذت ببرید.

با این روش ها تاریخ پریود را جلو بیاندازید

اولین نکته ای که باید مد نظر داشته باشید این است که نباید به صورت مداوم تاریخ پریود را جلو بیاندازید زیرا که سیکل قاعدگی بسیار پیچیده است و انجام مکرر این کار می تواند مشکلاتی مانند تغییرات هورمونی ایجاد کند. پس فقط در مواقع ضروری تاریخ پریود را جلو بیاندازید.

این نیز مهم است که به یاد داشته باشید که اثر این پیشنهادات تا حد زیادی به نوع چرخه قاعدگی و حساسیت شما به عوامل خارجی بستگی دارد. زنان با چرخه منظم، معمولا نسبت به افرادی که پریودهای نامنظم دارند، به این روش ها بیشتر سازگارند و در اکثر موارد به آن ها جواب می دهند. اگر دوره های شما نامنظم است، توصیه می شود تاریخ پریودتان را جلو  نبرید. در این حالت ممکن است بدنتان واکنش هورمونی از خود نشان دهد و به سلامت شما آسیب برساند.

چگونه تاریخ پریود را جلو بیاندازید
چگونه تاریخ پریود را جلو بیاندازید

روش اول

یکی از ترفند های ساده برای جلو اندازختن تاریخ پریود، استفاده از دم کردنی های طبیعی است. صرف نظر از هر انتخابی که دارید به یاد داشته باشید که، اگر می خواهید عادت ماهیانه شما چند روز جلو بیفتد، شما باید حداقل یک هفته قبل از تاریخ پریودتان از این روش ها استفاده کنید. اما اگر می خواهید پریودتان یک هفته به جلو بیفتد باید حداقل دو هفته تا شروع قاعدگیتان از این دم نوش ها استفاده کنید. برای این منظور بیشتر دم کرده جعفری و زنجبیل استفاده می شود.

این گیاهان را دم کنید و در زمانی که ذکر کردیم میل کنید. مقدار توصیه شده روزانه دو فنجان است. یکی را با معده خالی و در صبح و دیگری را قبل از خواب بنوشید.

روش دوم

چای دارچین یکی از روش های طبیعی و محبوب برای جلو انداختن تاریخ قاعدگی است. برای این کار می توانید روزی ۲ فنجان، یکی صبح و یکی شب از دم کرده چوب دارچین استفاده کنید.

روش سوم

یکی از ترفندهایی که اغلب زنان برای جلو انداختن عادت ماهیانه از آن استفاده می کنند، قرص های جلوگیری از بارداری است. برای استفاده از این روش به نکات زیر توجه کنید.

  • این روش را زیاد استفاده نکنید زیرا باعث تغییر قابل توجهی در چرخه قاعدگیتان می شود.
  • توصیه می شود این روش را چند روز پس از روز تخمک گذاری ( یعنی ۱۲ الی ۱۶ روز مانده به قاعدگی بعدی) استفاده کنید.

برای این کار دو قرص را همزمان با هم خورده و ۲۴ ساعت بعد مجددا دو قرص دیگر بخورید. به این روش، روش جلوگیری اضطراری نیز می گویند. بعد از گذشت تقریبا ۱ هفته پریود خواهید شد. در این حالت اگر به فرض مثال روز ۱۷ قاعدگی خود این روش را استفاده کنید به جای روز ۲۷ که روز قاعدگی اصلی شماست، روز ۲۴ پریود خواهید شد.

به یاد داشته باشید که اگر قاعدگی خود را ۳ الی ۴ روز جلو بیندازید احتمالا بدنتان متوجه این تغییر نمی شود اما اگر این دوره را ۱۵ روز تغییر دهید و جلو بیندازید ممکن است با عوارضی نظیر، احتباس مایعات، التهاب، دل درد، سردرد و عصبانیت درگیر شوید. اگر در استفاده از این روش ها شک دارید برای انتخاب بهترین راه از پزشک متخصص زنان و زایمان کمک بگیرید.