ترامادول و الکل

ترامادول از دسته داروهای نیازمند نسخه پزشک است که باعث افزایش اثرات مواد مخدر بر روی بدن می شود. اگرچه ترامادول به عنوان یک ماده مخدر طبقه بندی نشده است؛ اما خواص مشابهی دارد و بر سیستم عصبی مرکزی اثر می گذارد. ترامادول همچنین اثرات مشابهی مانند داروهای ضد افسردگی، بر مواد شیمیایی مغز شما دارد. مصرف ترامادول و الکل به طور همزمان می تواند عوارض جانبی این دارو را افزایش دهد و باعث افسردگی شدید در سیستم عصبی مرکزی شود.

اقدامات

ترامادول و الکل عوارض جانبی مشابهی دارند. هر دو می توانند سیستم عصبی مرکزی را مهار کنند و موجب خواب آلودگی، سرگیجه، افسردگی تنفسی، از دست دادن هوشیاری، کاهش ضربان قلب، تشنج و ایست قلبی در دوزهای بالا شود. مصرف ترامادول و الکل با هم یک اثر افزایشی در این عوارض دارد. در نتیجه حتی دوز معمولی ترامادول ممکن است خطرناک باشد اگر شما همراه با آن الکل مصرف کنید.

دپرسیون تنفسی

هر دو ماده الکل و ترامادول با افسردگی مراکز مغز شما که مسئول تنفس هستند، مرتبطند؛ و می توانند توانایی شما برای نفس کشیدن را تحت تاثیر قرار دهند. هنگامی که هر دو دارو را با هم مصرف می کنید، ممکن است آهسته تر و کم عمق تر نفس بکشید. در صورت مصرف دوزهای زیاد، ممکن است به احتمال زیاد تنفس شما به طور کامل متوقف شود.

وابستگی

هر دو ماده الکل و ترامادول دارویی هستند که خطر وابستگی را برای بیمار به همراه دارند. اگر قبلا مشکل اعتیاد به الکل دارید، ممکن است خطر ابتلا به وابستگی به ترامادول نیز در شما افزایش یابد. همانند الکل، متوقف کردن ترامادول به طور ناگهانی نیز می تواند علائم خطرناکی ایجاد کند؛ و توقف مصرف و ترک هر دو در یک زمان می تواند این علایم بالقوه را تا ایجاد خطر مرگ و میر افزایش دهد. ترک یکباره هر یک از این مواد ممکن است باعث توهم، پارانویا، حملات هراس، آشفتگی، سردرگمی و احساسات ناخوشایند پوستی مانند بی حسی و سوزش شود. پس سعی نکنید به صورت شخصی اقدام به ترک الکل و ترامادول کنید. این کار نیاز به مشورت و تحت نظر قرار گرفتن توسط پزشک متخصص دارد.

خودکشی

هر دو ماده ترامادول و الکل دارای خواص تغییر خلق و خو هستند. اگر شما از افسردگی یا افکار خودکشی رنج می برید، مصرف این دارو می تواند این گرایش ها را با مصرف همزمان الکل افزایش دهد. بیتشری خودکشی در افراد مبتلا به سابقه اختلالات عاطفی مصرف کننده ترامادول رخ داده است، که در کنارش از الکل نیز استفاده می کنند.