تغذیه مناسب رشد مو و ناخن

موها و ناخن ها بیش از هر چیز دیگری به عنوان بخشی از دنیای زیبایی و مد تبدیل شده اند. مو و ناخن سالم احساس سرزندگی و قدرت به فرد می دهد و البته شکی نیست که تاثیر زیادی در زیبایی فرد دارد.

محصولات مراقبت شخصی و لوازم آرایشی می توانند تا حدود زیادی زیبایی و طراوت ظاهری را به موها و ناخن های شما ببخشند؛ اما تغذیه مناسب رشد مو و ناخن به رشد و تقویت آنها کمک می کند. در نتیجه کلید زیبایی واقعی و طبیعی مصرف غذاهای خاصی که سلامتی ناخن و مو را تضمین می کند است.

مواد غذایی دارای بیوتین

بیوتین ویتامینی است که معمولا برای افزایش سلامت مو شناخته شده است؛ و همچنین ممکن است به بهبود ناخن های شکننده کمک کند. بیوتین همچنین به عنوان ویتامین B7 یا ویتامین H شناخته شده است و اغلب به رژیم غذایی با کمک کپسول های مکمل اضافه می شود. غذاهای حاوی بیوتین شامل مخمر، تخم مرغ پخته شده، پنیر چدار، سویا، دانه آفتابگردان، گردو، نخود سبز، برنج قهوه ای و بلغور است.

مواد غذایی دارای بتاکاروتن

مرکز ویتامین و تغذیه امریکا بیان می کند که بتاکاروتن جزئی جدانشدنی از تغذیه مناسب برای داشتن موهای سالم است. بتاکاروتن یک بار در داخل بدن شما به ویتامین A تبدیل شده است. مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، مواد غذایی حاوی بتاکاروتن را شامل سبزیجات رنگارنگ مانند هویج، گوجه فرنگی، سیب زمینی شیرین، اسفناج، کاهو و کلم بروکلی می داند.

مواد غذایی دارای پروتئین

پروتئین یکی از اجزای تشکیل دهنده بدن است که باعث رشد ماهیچه ها، بافت ها، مو و ناخن می شود. منابع ارزشمند پروتئین شامل گوشت گاو، مرغ و گوشت گوسفند، ماهی، محصولات لبنی، لوبیا و تخم مرغ است. علاوه بر این پودرهای پروتئینی از جمله پنیر، سویا یا شاهدانه، روش دیگری برای افزودن پروتئین به رژیم غذایی شماست.

مواد غذایی دارای آهن

آهن یک عنصر مهم برای رژیم غذایی شماست تا از ریزش مو جلوگیری شود و رشد موهای سالم را افزایش دهد. آهن کمک می کند تا انتقال اکسیژن در سراسر بدن شما بهتر صورت گیرد. کمبود آهن می تواند به کم خونی منجر شود.

منابع خوبی از آهن در رژیم غذایی شامل گوشت، لوبیا، گوشت گاو، گوشت گوساله، سبزیجات سبز برگ، آجیل و دانه های کامل موجود است.

میوه و سبزیجات تازه

میوه ها و سبزیجات منابع غنی از بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی، آنزیم ها و آنتی اکسیدان ها هستند؛ و مصرف آنها موجب رشد بهتر مو و ناخن ها می شود. مصرف میوه ها و سبزیجات از طیف گسترده ای از رنگ ها و بافت ها، بخش مهمی از تغذیه ای است که برای داشتن موهای سالم و ناخن های زیبا به آن نیاز دارید.