آلرژی فصلی و سرماخوردگی می تواند بسیار به هم شبیه باشند به طوری که گاهی تشخیص آن ها از یکدیگر دشوار است. به یاد داشته باشید علائم این دو از یکدیگر متفاوت است. اما شما می توانید با پرسیدن چند سوال تفاوت بین آلرژی و سرماخوردگی در کودکان را مشخص کنید.

چند سوال برای روشن کردن تفاوت بین آلرژی و سرماخوردگی

آیا فصل تغییر کرده است؟

اگر بله، علائم می تواند مربوط به آلرژی باشد. آلرژی فصلی زمانی در سال اتفاق می افتد که برگ ها شروع به ریختن و یا گیاهان شروع به رشد می کنند. علائم آلرژی عطسه، احتقان یا آبریزش بینی است که بر اثر پاسخ بدن به تنفس در آلرژن های هوا مانند گرده گیاهان به وجود می آیند.

آیا علائم به طور ناگهانی می آیند؟

اگر بله، علائم می تواند مربوط به آلرژی باشد. یکی دیگر از نشانه ها برای مقابله با آلرژی فصلی، ناگهانی بودن بروز آن ها و یا فاصله دار بودن عوارض است. این در حالی است که علائم سرماخوردگی تمایل به تدریجی بودن دارند یعنی کم کم بروز پیدا می کند. و معمولا ۷ الی ۱۰ روز ادامه دارند. اما آلرژی معمولا یک هفته تا یک ماه طول درمان دارد.

تفاوت بین آلرژی و سرماخوردگی در کودکان چیست؟
تفاوت بین آلرژی و سرماخوردگی

آیا فرزندتان علائمی مانند خارش و ترشح اشک دارد؟

اگر بله، علائم می تواند مربوط به آلرژی باشد. حساسیت در اکثر کودکان التهاب ملتحمه ایجاد می کند.

آیا تب وجود دارد؟

اگر بله، علائم می تواند مربوط به سرماخوردگی باشد. علائم آلرژی هرگز با تب همراه نیست، در حالی که سرماخوردگی گاهی اوقات همراه با تب است.

ترشحات زرد مایل به سبز بینی وجود دارد؟

اگر بله، علائم می تواند مربوط به سرماخوردگی باشد. با آلرژی، آبریزش بینی معمولا رقیق و روشن است. اما در حالت سرماخوردگی ترشحات بینی زرد یا سبز ضخیم است.