تفاوت رگ به رگ شدن و پیچ خوردن مچ پا

برای اکثر ما پیش آمده که در یک حادثه مچ پایمان دچار آسیب شده است. گاهی تصور می کنیم، اتفاق، بیش از حد به مچ پاهایمان آسیب زده و این باعث نگرانیمان می شود. ما در ادامه می خواهیم در مورد تفاوت رگ به رگ شدن و پیچ خوردن مچ پا صحبت کنیم.

تفاوت رگ به رگ شدن و پیچ خوردن مچ پا

رگ به رگ شدن مچ پا معمولا پس از آسیب و حادثه رخ می دهد. علائم این عارضه عبارتند از:

  • درد
  • تورم
  • کبودی
  • دشواری در تحمل وزن
  • اختلال در حرکت مچ پا

مهمترین عامل پس از حادثه این است که بدانیم آسیب تنها منجر به رگ به رگ شدن (آسیب به رباط ها و یا ساختارهایی که استخوان ها را نگه می دارند) شده و یا شکستگی اتفاق افتاده است. این موضوع در تعیین روش درمان بسیار موثر است. شکستگی معمولا با عدم حرکت و ثابت نگه داشتن پا درمان می شود. این در حالی است که رگ به رگ شدن به استفاده ازداروهای ضد التهاب و در موارد شدید به فیزیوتراپی نیاز دارد.

تفاوت رگ به رگ شدن و پیچ خوردن مچ پا
تفاوت رگ به رگ شدن و پیچ خوردن مچ پا

اگر درد ناشی از آسیب زیاد بود، فرقی نمی کند پاهایتان رگ به رگ شده یا دچار شکستگی شده است، اولین اقدام شما این است که از سرما درمانی استفاده کنید و محل را بدون حرکت نگه دارید. در هر حال رگ به رگ شدن و شکستگی یا پیچ خوردن مچ پا علائمی مشابه ایجاد می کنند و بدون استفاده از روش هایی مانند عکس برداری، معمولا تشخیص آن ها از یکدیگر مشکل است. به طور کلی شکستگی مچ پا معمولا دردی بیشتر تولید می کند و دامنه حرکت را محدود تر از زمانی خواهد کرد که پا فقط رگ به رگ شده است.

در صورتی که علائم هر دو عارضه را دارید باید به پزشک مراجعه کنید زیرا اگر بیماری شما مربوط به شکستگی باشد، که باید حتما توسط پزشک معاینه شوید اگر هم تنها رگ به رگ شدن عامل درد است، نزدیک بودن درد آن به شکستگی، نشان از این دارد که رگ به رگ شدن شدید در کار است.