توقف کاهش عضلات با خوردن میوه

کاهش عضلات (یا آتروفی عضلانی) چیزی است که می تواند برای هر یک از ما اتفاق بیفتد. حتی زمانی که ما از شیوه سلامت زندگی کردن آگاه هستیم. درتحقیقات اخیر بر روی از دست دادن عضلات، به دو ترکیب اشاره شده است که می تواند باعث توقف آن گردد.

این خبر به این معنی است که افرادی که در معرض کاهش عضلات خود هستند، مانند افراد مسن، هم اکنون می توانند با خوردن دو ماده غذایی خوب و خوشمزه، به جلوگیری از ضعف عضلانی یا آتروفی عضلانی کمک کرده و گاها حتی می توانند به حجم عضلات قبل باز گردند.

رابطه سن و کاهش عضلات

با افزایش سن، بدن مبتلا به تضعیف عضلانی می شود. اگر چه این یک بخش طبیعی است اما می تواند مردم را مستعد ابتلا به آسیب های جدی مانند شکستگی استخوان به دلیل کاهش این مواد غذایی در بدن کند.

عضلات بدن در نتیجه رشد خود از زمان تولد تا حدود سن ۳۰ سالگی بزرگتر و قوی تر می شوند. انسان ها می توانند ۳ تا ۵ درصد از توده عضلانی خود را هر ۱۰ سال پس از ۳۰ سالگی از دست بدهند. پس از سن ۷۵ سالگی آتروفی یا همان کاهش عضلات سرعت بیشتری می یابد.

این تضعیف عضلات، زمانی که ما پی می بریم هر سال از گذشت زندگیمان همراه است با از دست دادن قدرت و چابکی و استقامت است و دیگر قادر به انجام کارهایی مانند باغبانی و یا پیاده روی نیستیم، باعث می شود که ما سخت تر زندگی کنیم و از زندگی لذت کمتری ببریم.

اگر چه آتروفی عضلانی به این دلیل است که ما به طور طبیعی مسن تر می شویم، اما یک مطالعه جدید نشان داده است که با یک تغییر ساده در رژیم غذایی می توانیم از دست دادن عضلات را متوقف و یا به تاخیر بیندازیم.

توقف کاهش عضلات با خوردن میوه
توقف کاهش عضلات با خوردن میوه

شما ممکن است تعجب کنید که کلید توقف و یا معکوس کردن آتروفی عضلانی در دو میوه بسیار متداول سیب و گوجه فرنگی می باشد.

با خوردن این دو میوه هر روز، شما می توانید صرف نظر از سن خود ماهیچه های خود را قوی و سالم در طولانی مدت داشته باشید. چه کسی فکر می کند چند برش سیب یا یک وعده سالسا سبز می تواند چنان قدرتمند عمل کند؟

ترکیب سیب و گوجه در توقف کاهش عضلات

گروهی از محققان از دانشگاه آیووا نشان داده اند که این دو ترکیب اثر بازدارنده بر روی تضعیف عضلانی وابسته به سن دارند. محققان دریافتند که  افرادی که این رژیم غذایی را داشته اند و به خصوص کسانی که این مواد را می جوند، بعد از دو ماه افزایش قابل توجهی در توده عضلانی و قدرت عضلانی خود داشته اند. جرم این افزایش ۱۰ درصد و قدرت آن ۳۰ درصد را نشان داده است.

با مصرف سیب می توانید دکتر را از خود دور نگه دارید . تحقیقات اخیر نشان داده است که در آزمایشات کلینیکی می توان برای رفع این مشکل مکمل هایی به بازار عرضه کرد. اما چرا صبر کنید شما می توانید از مزایای مشابه این مکمل ها با خوردن میوه های تازه و خام استفاده کنید.

خوردن یک سیب و یک گوجه فرنگی در روز به صورت خام در سالاد، باعث تقویت عضلات شده و شما را در برابر آتروفی عضلانی وابسته به سن بیمه می کند.