آلبالو جایگزینی طبیعی برای استامینوفن

به گزارش پیام سلامت به نقل از ویرلن؛ محققان ثابت کرده اند که آلبالو می تواند جایگزینی طبیعی برای استامینوفن باشد. این میوه با خواص ضد دردی که دارد می تواند به جای مسکن هایی نظیر ایبوپروفن و ناپروکسن نیز کار کند.

آلبالو به عنوان جایگزینی طبیعی برای استامینوفن چطور کار می کند؟

ظرفیت آنتی اکسیدانی آلبالو بسیار بالا است. این میوه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ هایی مانند آنتوسیانین، کلوروژنیک اسید، کورستین و کامپفرول است. آنتوسیانین‌ های موجود در آلبالو، رادیکال های آزاد را از بین می برد، به DNA چسبیده و از آن ها در تخریب اکسیداتیو محافظت می کند و  سیستم سم زدایی بدن را فعال می کند. آنتی اکسیدان موجود در این میوه نیز از رگ های خونی و سلول های مغزی در برابر استرس مراقبت می کند.

در نتیجه مصرف آلبالو از تشکیل پلاک‌ در رگ های خونی و بیماری‌های مرتبط با زوال عقل مانند آلزایمر جلوگیری می‌کند. به خاطر تمام خواصی که این میوه دارد، و خاصیت ضد دردی که می تواند جایگزینی طبیعی برای استامینوفن باشد به جای داروهای شیمیایی مانند استامینوفن، آلبالو بخورید.

آنزیم سیکلواکسیژناز مهم‌ترین ترکیبات در فرآیند التهاب و احساس درد می‌ باشند آلبالو می تواند فعالیت این آنزیم را محدود کند. این دقیقا همان کاری است که داروهای مسکن با بدن شما می کنند. خشک یا تازه این میوه فرقی نمی کند. هر دو حالت خواص ذکر شده را به همراه دارد.

خاصیت ضد التهابی این میوه باعث کاهش علائم بیماری‌های التهابی چون آرتریت و نقرس می شود. تحقیقی در آمریکا بر روی این میوه انجام گرفته که نتیجه نشان داد افرادی که دو بار در روز از آب آلبالو استفاده می کنند پس از ۸ روز دردهای عضلانی کمتری را پس از مسابقات ورزشی تجربه می کنند.

آلبالو جایگزینی طبیعی برای استامینوفن
جایگزینی طبیعی برای استامینوفن

آلبالو و آلبالو خشکه منبع بسیار غنی از کورستین هستند. این ماده که خاصیت ضد سرطانی دارد در آلبالو بیش از هر میوه دیگری وجود دارد. فنولیک اسیدی که آمیگدالین نام دارد و به عنوان ویتامین B17 شناخته می شود می تواند در کاهش اندازه تومورهای سرطانی موثر باشد. در این زمینه تحقیقاتی انجام شده که در آن نشان می دهد این ماده از  پیشرفت سرطان جلوگیری می‌کند. سایر مواد موجود در آلبالو به دلیل خواص ضد دردی که تولید می کند می تواند دردهای ناشی از پیشرفت سرطان را تقلیل دهد. به همین دلیل است که آلبالو هم جایگزینی طبیعی برای استامینوفن است و هم میوه ای بسیار مفید برای مقابله با سرطان می باشد.