جایگزین های هورمون تیروئید در طبیعت

غده تیروئید بر روی هر بافتی در بدن تاثیر می گذارد. طبق گفته محققان دانشگاه UMM، این غدد بال شکل که در جلوی گلو بر روی نای قرار دارد متابولیسم بدن و تعادل کلسیم را تنظیم می کند. این غدد هورمون های حاوی ید، و T4 و T3، که به طور فعال به سایت های گیرنده بر روی تمامی سلول های بدن متصل می شوند، ترشح می کند. اگر اختلال تیروئید دارید، معمولا ناشی از کم کاری تیروئید یعنی هیپوتیروئیدیسم و یا پرکاری تیروئید یعنی هایپرتیروئیدیسم، می باشد. داروها و همچنین درمان های طبیعی ای برای بهبود عملکرد تیروئید وجود دارد. با پزشک خود درباره نیازهای خاص خود صحبت کنید. ویتامین ها و گزینه های جایگزین می توانند بر روی داروهای فعلی تیروئید که مصرف می کنید تاثیر بگذارند و نیاز به نظارت دقیق دارند. در این مطلب پیام سلامت درباره جایگزین های هورمون تیروئید در طبیعت صحبت می کنیم.

غده تیروئید حشک شده

یک جایگزین مناسب برای داروهای مصنوعی، یک داروی طبیعی است که از خشکاندن غده تیروئید یک حیوان، معمولا خوک ساخته شده است. این نوع از داروها در موارد کم کاری تیروئید استفاده می شوند و حاوی تیروکسین و تریوتی تریرونین که هورمون های مورد نیاز غده تیروئید هستند، می باشند. محققان مایوکلینیک در این زمینه بیان می کنند که داروهای سنتی مصنوعی حاوی تیروکسین هستند. تیروئید خشک شده هنوز به نسخه پزشک نیاز دارند و نباید با غلظت های موجود در فروشگاه های مواد غذایی اشتباه گرفته شوند. پس با پزشک درباره بیماری خود و این که چه و نوع دارویی برای شما بهتر است صحبت کنید.

سلنیوم

سلنیوم ماده ای معدنی است که نقش مهمی در عملکرد تیروئید دارد. این ماده برای تبدیل هورمون T4 به هورمون فعال T3 لازم است و یک فرآیند بیوشیمیایی است که برای عملکرد مناسب تیروئید ضروری است. بر اساس یک مطالعه منتشر شده در “American Journal of Clinical Nutrition” در فوریه ۱۹۹۳، سطوح پایین سلنیوم می تواند منجر به مشکلات مربوط به تیروئید مانند گواتر شود. مطالعه دیگری نشان داد که مکمل سلنیوم به بازیابی سطوح طبیعی هورمون های تیروئید کمک می کند. دکتر IB Amara و همکارانش در مطالعه ای که در ژوئن ۲۰۱۰ در “Acta Biologica Hungarica” منتشر شد دریافتند که ارایه سلنیوم به موش های صحرایی مبتلا به کم کاری تیروئید مفید است. از آنجایی که مصرف بیش از حد سلنیوم در رژیم غذایی شما می تواند سمی باشد پیش از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

نیاسین

بر اساس نسخه ماه ژوئن ۱۹۹۵ “Mayo Clinic Proceedings “، نیاسین یا ویتامین B3 ممکن است سطوح هورمون تیروئید را کاهش دهد. بیماران در این مطالعه اسید نیکوتینیک یا نیاسین دریافت کردند و از لحاظ سطوح هورمون تیروئید در آنها مورد بررسی قرار گرفتند. دکتر K.M. Shakir و همکارانش دریافتند که مصرف نیکوتین باعث کاهش سطوح هورمون تیروئید می شود اما باعث کم کاری تیروئید نمی شود. نیاسین ممکن است برای موارد پرکاری تیروئید سودمند باشد، اگر چه نتایج تضمین نشده است. قبل از استفاده از نیاسین با پزشک خود مشورت کنید.

ید

غده تیروئید برای تولید هورمون های T3 و T4 به ید نیاز دارد. مطابق گفته “The Book of Thyroid Sourcebook” نوشته شده توسط M. Sara Rosenthal، بدن در روز تنها به مقدار کمی ید، حدود ۱۵۰ میکروگرم نیاز دارد. با این حال، بسیاری از کشورها در سراسر جهان دارای رژیم های غذایی استانداردی هستند که میزان ید در آنها کم می باشد. به گونه ای که حتی تامین مقدار کم ید مورد نیاز روزانه را مشکل می کند. سطح پایین ید می تواند منجر به کم کاری تیروئید و بزرگ شدن غده تیروئید یا گواتر شود. البته مصرف ید بیش از حد نیز می تواند سبب ایجاد گواتر شود. بنابراین، لازم است قبل از مصرف مکمل های ید، با پزشک خود درباره نیازهای رژیم غذایی خود مشورت کنید.