با این ۵ کار خطر حمله قلبی را ۷۹ درصد کاهش دهید

حمله قلبی علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است. اگر چه یک حمله قلبی (یا ایست قلبی) ممکن است قبل از رخ دادن با علائم و نشانه های بیماری های قلبی خود را نشان دهد اما برخی از قربانیان حمله قلبی تا روزی که به حمله مبتلا می شوند هیچ علائمی ندارند. قابل توجه این است که حملات قلبی بسیار شایع هستند اما هنوز بسیاری از انواع آن قابل پیشگیری هستند. با وجود همه این خبرهای بد باید بدانید محققان معتقدند با ۵ تغییر در شیوه زندگی می توان خطر حمله قلبی را حدودا ۸۰٪ کاهش داد.

چطور خطر حمله قلبی را کاهش دهیم؟

مطالعه پژوهش های اخیر از موسسه کارولینسکا سوئد مشخص کرد که پنج عامل اصلی خطر حمله قلبی را کاهش می دهند. این عوامل عبارتند از:

  • یک رژیم غذایی سالم
  • عدم استعمال دخانیات
  • داشتن فعالیت بدنی ( پیاده روی یا دوچرخه سواری بیش از ۴۰ دقیقه در روز و یا ورزش های هوازی و سنگین بیش از ۱ ساعت در هفته)
  • داشتن دور کمر سالم (دور کمر سالم کمتر از ۹۵ سانتی متر است )
  • قطع مصرف الکل
با این ۵ کار خطر حمله قلبی را ۷۹ درصد کاهش دهید
خطر حمله قلبی

این مطالعه که در مجله کالج آمریکایی قلب و عروق در سپتامبر ۲۰۱۴ منتشر شده بود، یک تحقیق طولانی مدت از زندگی و شرایط سلامت قلب مردم سوئد است. محققان گروه مورد مطالعه را ۱۱ سال تحت نظر داشته و نتیجه گرفتند که کسانی که در ۵ سال اخیر عادات غذایی خود را بهبود بخشیدند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را در خود ۷۹% کاهش دادند.

یکی دیگر از مطالعه تحقیقاتی که حدود ۱۰ سال به طول انجامید نیز نتایج مشابهی را به همراه داشت. این پژوهش در سال ۲۰۰۴ در مجله لانست بریتانیا منتشر شد که در آن زندگی مردم در ۵۰ کشور مختلف تحت نظر قرار گرفت. این مطالعه علاوه بر رژیم غذایی تاثیر عواملی مانند دیابت و عوامل روانی اجتماعی را نیز بر روی حمله قلبی سنجید. پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که این عوامل در مردان ۹۰ درصد و در زنان ۹۴ درصد خطر حمله قلبی را کاهش می دهد.

با توجه به نتایج این دو تحقیق که در فاصله زمانی ۱۰ سال انجام گرفت می توان این گونه بیان کرد که تغییر در شیوه زندگی و عادات غذایی مردم در ۱۰ سال اخیر میزان کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی از ۹۰ درصد در سال ۲۰۰۴ به ۷۹ درصد در سال ۲۰۱۴ رسیده است و این متاسفانه خبر بدی است.