خواص آب برنج برای کودکان

آب برنج ماده ای مغذی و ارزان است که معمولا آن را پس از آبکش کردن برنج دور می ریزیم. در گذشته معمولا زمانی که بچه کوچکی در خانه زندگی می کرد آب برنج دور ریخته نمی شد و تبدیل به خوراک نوزاد می شد. چرا قدیمی ها آب برنج را برای بچه ها مفید می دانستند؟ با ما همراه باشید تا از خواص آب برنج برای نوزادان مطلع شوید و پاسخ سوالتان را در یابید.

خواص آب برنج برای نوزادان

برای دستگاه گوارش آن ها مفید است: نوزادان به راحتی می توانند آب برنج را هضم کنند و آن را بخشی اجتناب ناپذیر از برنامه رژیم غذایی خود بدانند. اضافه کردن کمی نمک به آن به بهبود کارکرد دستگاه گوارش کودکان کمک می کند.

کمک می کند تا یبوست در آن ها درمان شود: این یکی از قدیمی ترین راه حل ها برای درمان یبوست در نوزادان و کودکان نوپا است. حدود ۶۰ گرم آب برنج با ۳ قطره روغن کنجد می تواند درمان مناسبی باشد. فقط مطمئن شوید که آب برنج کمی گرم است.

یک پادزهر طبیعی برای اسهال و استفراغ است: خطر از دست دادن آب بدن نوزاد به خصوص وقتی که اسهال و استفراغ دارد بسیار زیاد است. تغذیه نوزاد با ۱۰۰ گرم آب برنج هر سه ساعت یک بار در جلوگیری از کم آبی بدن کمک خواهد کرد. آب برنج آبرسانی ارزان و قابل دسترس و به عنوان یک جایگزین برای مایعات از دست رفته در اسهال و استفراغ است. حضور کربوهیدرات و ویتامین ها در آن کمک می کند تا خستگی سریع تر بهبود یابد.

خواص آب برنج برای کودکان
خواص آب برنج

با گروه ویتامین B غنی شده است: برنج منبع غنی از گروه ویتامین B است و آب برنج سهم خوبی از آن دارد. این ویتامین نقش مهمی در رشد جسمی و ذهنی نوزادان بازی می کند.

سطح بالایی از انرژی را فراهم می کند: کربوهیدرات آب برنج به عنوان یک منبع ارزشمند انرژی برای نوزادان است. کربوهیدرات برای نوزادان جهت نگه داشتن سطح فعالیت های خود در طول روز ضروری است.

در بهبود خارش پوست موثر است: پوست نوزادان بسیار ظریف است و می تواند شرایط مختلف از جمله حساسیت به پوشک و اگزما باعث خارش پوست آن شود. حمام کردن نوزاد با آب برنج می تواند در کاهش خارش موثر باشد همچنین می توانید این ماده را بر روی محلی که خارش دارد به صورت موضعی بمالید این کار در تسریع روند بهبود موثر است.

روند بهبود سرماخوردگی، آنفولانزا و تب را تسریع می بخشد: با توجه به مطالعات، ثابت شده است که آب برنج به عنوان یک عامل ضد تب طبیعی کار می کنند و در کاهش تب موثر است. آب برنج گرم نیز می تواند به سهولت خلط قفسه سینه را در طول سرماخوردگی جمع آوری کند. همچنین در تسکین درد قفسه سینه و احتقان بینی کمک کننده است.