خواص شگفت انگیز چای اولانگ

تمام انواع چای سرشار از آنتی اکسیدان هستند و بسیاری از فواید سلامتی را در خود جای داده اند. با این حال، چای اولانگ فرآوری شده است. این بدان معناست که مزایای سلامت آن تا حد زیادی افزایش یافته است. اجازه دهید یک نگاه بسیاری ویژه به فواید چای اولانگ داشته باشیم.

فواید چای اولانگ

کاهش وزن

برای قرن ها، در طب سنتی چینی (TCM) از چای اولانگ برای از دست دادن وزن استفاده می شد. شواهد بسیاری برای این مدعا وجود دارد برای مثال، یک مطالعه در Chinese Journal of Integrative Medicine منتشر شده است که نشان می دهد که با اضافه کردن چای اولانگ به رژیم غذایی، چربی بدن در افراد چاق کاهش می یابد.

در طی یک دوره ۶ هفته، بیش از ۱۰۰ فرد مبتلا به چاقی روزانه ۸ گرم از این چای مصرف کردند. در پایان مطالعه بیش از سه چهارم از شرکت کنندگان بیش از ۱ کیلوگرم وزن از دست داده بودند و برخی نیز بیش از ۳ کیلوگرم کاهش وزن داشتند. مصرف این چای همچنین باعث کاهش قابل توجه سطح کلسترول در خون شده بود. به همین دلیل نتیجه گرفته شد که چای اولانگ می تواند محتوای چربی بدن را کاهش داده و با بهبود سوخت و ساز چربی، منجر به کاهش وزن بدن شود. مطالعات همچنین نشان داد که مصرف مداوم چای اولانگ ممکن است از چاقی جلوگیری کند.

درمان اگزما

اگر شما از اگزما یا درماتیت آتوپیک رنج می برید، می توانید شانس خود را برای درمان با نوشیدن ۳ فنجان چای اولانگ به صورت روزانه افزایش دهید. این راه درمانی زمانی که روش های موضعی برای درمان درماتیت به خوبی جواب نمی دهد مناسب است.

یک مطالعه اثرات چای اولانگ در افرادی که به درماتیت مبتلا بودند را بررسی کرد. از شرکت کنندگان خواسته شد چای اولانگ را ۳ بار در روز به همراه غذا به صورت منظم بنوشند. پس از یک ماه بیش از نیمی از افراد بهبود قابل توجه در وضعیت پوست خود مشاهده کردند.

درمان دیابت نوع ۲

ترکیبی از پلی آنتی اکسیدان و کافئین موجود در اولانگ به کنترل قند خون کمک می کند. نوشیدن دم نوش اولانگ می تواند یک راه موثر برای مدیریت دیابت نوع ۲ باشد. انجمن دیابت آمریکا تحقیقی را انجام داد که نشان می دهد نوشیدن منظم چای اولانگ دارای اثر مثبت در مدیریت سطح قند خون دارد.

پیشگیری از سرطان

چای، به طور کلی، به عنوان عاملی برای کمک به کاهش خطر ابتلا به سرطان های خاص شناخته شده است. این به خاطر مقدار بالایی از آنتی اکسیدان موجود در چای است که برای کشتن رادیکال های آزاد در بدن مفید است. مجله اپیدمیولوژی سرطان نتایج حاصل از یک مطالعه را منتشر کرد که نشان داد که مصرف چای به طور منظم خطر ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش می دهد.

پلی فنول ها در چای نیز اثرات مفیدی بر روی سرطان پروستات داشته و می تواند به جلوگیری از سرطان مری و ریه کمک کنند. یک مطالعه نشان داد که عصاره چای اولانگ سلول های سرطانی درون معده را از بین برده اند.

خواص شگفت انگیز چای اولانگ
خواص شگفت انگیز چای اولانگ

استرس

چای خواص آرامش بخش دارد. به نظر می رسد دلیل این آرامش، اسید آمینه ال تیانین  است که چای اولانگ حاوی مقدار بالایی از این ماده است. ال تیانین کمک می کند تا ذهن بدون این که فرد احساس خواب آلودگی کند استراحت داشته باشد. همچنین ال تیانین اثر انگیزشی کافئین را کاهش می دهد. بنابراین، چای اولانگ می تواند به از بین بردن استرس کمک کند.

فعالیت آنتی اکسیدانی

به منظور حفظ سلامت و جلوگیری از خطر ابتلا به بیماری های مختلف، مهم است که یک رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان ها را انتخاب کنیم. تحقیقاتی خاصی بر روی خواص آنتی اکسیدانی چای اولانگ انجام شده که حاکی از خواص آنتی اکسیدان قوی این ماده دارد.

مطالعه دیگری به بررسی فعالیت آنتی اکسیدانی چای اولانگ با استفاده از لیپوپروتئین با چگالی کم انسان (LDL) پرداخته است. مطالعه نشان داد که چای اولانگ با توجه به اقدام ضد اکسیداتیو خود  دارای اثرات مفیدی بر سلامت انسان می باشد.

بیماری قلبی

بیماری عروق کرونر بیماری است که در آن، داخل عروق کرونر پلاک ایجاد می شود. این پلاک ها به آنژین و حمله قلبی منجر می شود. با این حال، یک مطالعه نشان داد که با نوشیدن روزانه حدود ۳۳ اونس (۱ لیتر) از این چای می تواند خطر ابتلا به ایجاد پلاک در شریان ها را کاهش دهد. محققان همچنین دریافته اند که چای اولانگ کمک می کند تا خطر مرگ ناشی از بیماری های مختلف قلبی و عروقی کاهش یابد.

پیشگیری از دست دادن استخوان

خواص آنتی اکسیدانی چای اولانگ همچنین می تواند منجر به تقویت تراکم استخوان شده و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان را کم کند. یک مطالعه نشان داد که مصرف کنندگان دائمی چای، به طور کلی، دارای چگالی استخوانی بسیار بهتری نسبت به کسانی هستند که هرگز و یا فقط گاه به گاه چای می نوشند. مطالعه دیگری در رابطه با اثرات چای اولانگ و تراکم استخوان نشان داد که تراکم توده استخوانی در زنان یائسه که از این چای به طور مداوم استفاده می کنند نسبت به کسانی که چای نمی نوشیدند بیشتر بود.

سلامت دندان

عصاره این چای دارای خواص مهمی برای حمایت از بهداشت دهان و دندان است. یک مطالعه اثرات شستشو دندان ها قبل و بعد از غذا با عصاره چای اولانگ و شستشو آن ها با اتنول ۰٫۲٪ را مقایسه کرد. محققان دریافتند که کاهش قابل توجهی در پلاک دندان پس از استفاده از عصاره چای اولانگ به عنوان دهان شویه مشاهده شده است. دلیل این است که این چای خواص ضد باکتری دارد که به طور خاص در برابر استرپتوکوکوس موتانس ( باکتری که به صورت عمده در دهان یافت می شود) موثر هستند.