خواص شیر الاغ

شیر الاغ سردترین و مرطوب ترین شیر در بین همه حیوانات است و خواصی بیشماری دارد. در این مطلب می توانید برخی از مهمترین خواص شیر الاغ را بخوانید.

شیر تازه الاغ را به خوبی بجوشانید و یا این که ۳ الی ۴ بار آن را تا دمای ۷۰ درجه سانتی گراد رسانده، و سپس به سرعت سرد کنید تا اگر عامل و میکروب بیماری در آن نهفته است از بین برود. این شیر برای افرادی که سرفه های خشک می کنند بسیار مناسب است.

کسانی که خون دماغ می شوند چانچه سندروس یا کهربا را پودر کرده و با شیر این حیوان مخلوط کنند این ترکیب می تواند بیماری آن ها را درمان کند.

اگر چشمتان دچار سوزش است مقداری از شیر تازه الاغ در آن بچکانید این کار می تواند سوزش را قطع کند.

ترکیبات موجود در شیر الاغ بسیار شبیه به ترکیبات موجود در شیر انسان است و از شیر گاو به شیر مادر نزدیک تر است.

خواص شیر الاغ
شیر الاغ

شیر الاغ برای برخی از انواع نفس تنگی ها مفید است.

اگر به اسهال خونی مبتلا هستید همراه با داروهای تجویری پزشک از شیر الاغ استفاده کنید این کار باعث تسهیل در درمان می شود. در طب قدیم کسی که دچار استفراغ خونی می شد نیز برای درمان او شیر الاغ تجویز می شد.

اگر کسی داروهای سمی مصرف کرده باشد توصیه می کنند سریعا از شیر استفاده کند. شیر  تازه و استرلیزه الاغ در این حالت از شیر سایر حیوانات موثرتر است.

یکی از عوارض خشک شدن مراکز عصبی و کم شدن ترشحات مربوطه کم خوابی است. اگر اختلال در خواب دارید یا مبتلا به کم خوابی از این نوع هستید به مدت چند روز و هر روز چند مرتبه مقدار کمی شیر تازه الاغ جوشیده شده مصرف کنید. کم خوابیتان مرتفع می گردد.

مضرات شیر الاغ

در کنار تمامی فواید و خواصی که برای این شیر برشمرده شده است، برخی از مضرات نیز برای این ماده معرفی کرده اند به عنوان مثال به کسانی که سرد مزاج بوده خوردن این ماده توصیه نمی شود علی الخصوص اگر پس از خوردن شیر بخوابد می تواند بسیار مضر باشد.