مهمترین خواص مصرف انار در دوران بارداری چیست؟

در دوران بارداری، بدن شما نیاز به ۳۰۰ کالری بیشتر نسبت به قبل دارد. این در حالی است که باید بیشتر این کالری های اضافه، از مواد مغذی تامین شود نه مکمل ها. مصرف انار در دوران بارداری می تواند شما را به این هدفتان نزدیک کند. انار، این مروارید سرخ خوشمزه، نه تنها آبدار است و عطش شما را در دوران بارداری کم می کند بلکه برای سلامت بدنتان، به خصوص در دوران بارداری بسیار مفید است.

مصرف انار در دوران بارداری

مواد مغذی مهم در بارداری

مواد مغذی که به ویژه در دوران بارداری مهم هستند عبارتند از:

  • کلسیم
  • فولات
  • ویتامین D
  • آهن
  • پروتئین

نصف فنجان انار شامل ۷۲ کالری است. این میزان انار حدود ۹ میلی گرم از ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیمی که در دوران بارداری به آن نیاز دارید را فراهم می کند. علاوه بر این ۳۳ میکروگرم از ۸۰۰ میکروگرم فولات مورد نیاز روزانه، ۰٫۲۶ میلی گرم از ۲۷ میلی گرمی نیاز روزانه آهن و ۱٫۴۵ گرم از ۷۱ گرم پروتئین مورد در هر روز را به بدنتان می رساند. همین میزان انار همچنین حاوی ۸٫۹ میلی گرم ویتامین C است که برای جذب آهن ضروری است. همان طور که می بینید تا به این جای راه، استفاده از انار در دوران بارداری کاملا توجیح پذیر است.

توصیه مصرف میوه در بارداری

مقدار میوه ها و سبزیجاتی که در دوران بارداری توصیه می شود متفاوت است. این میزان به قد و وزن شما ارتباط دارد. با این حال به طور کلی یک زن باردار روزانه باید ۳ وعده نصف فنجانی از ۴ نوع میوه متنوع استفاده کند. یا به جای آن ۳ وعده و هر وعده نصف فنجان از ترکیب ۶ میوه و سبزی بخورد. خوردن انار در دوران بارداری به عنوان بخشی از مصرف میوه روزانه توصیه می شود.

خواص درمانی بالقوه انار برای زنان باردار

نوشیدن آب انار در دوران بارداری ممکن است مفید باشد. یک مطالعه در ماه مه ۲۰۱۲ در مجله American Journal of Physiology, Endocrinology and Metabolism منتشر شده که محققان در آن دریافتند که نوشیدن آب انار در دوران بارداری ممکن است خطر آسیب به جفت را کاهش دهد. آنتی اکسیدان های موجود در انار از آسیبی که ممکن است رادیکال های آزاد به جفت بزنند، جلوگیری می کند. همچنین ممکن است در کاهش خطر ابتلا به آسیب مغزی در نوزاد مفید باشد. فرضیه دوم بنا به تحقیقی که در شماره ماه ژوئن ۲۰۰۵ مجله Pediatric Research منتشر شده است، شکل گرفته است. سطوح بالایی از یک نوع آنتی اکسیدان به نام پلی فنول در آب انار برای به حداقل رساندن آسیب های مغزی ناشی از کمبود اکسیژن که گاهی اوقات در هنگام تولد رخ می دهد، کمک کننده است.

نکات مهم در مورد مصرف انار در دوران بارداری

در حالی که مصرف انار یا آب آن ممکن است در دوران بارداری مفید باشد، اما باید از مصرف عصاره انار که حاوی پوست میوه است اجتناب کرد. این عصاره می تواند به انقباضات زایمان منجر شود. آب انار کالری بالایی دارد، به طوری که مصرف آن را تنها در حد اعتدال توصیه می کنیم. همچنین این میوه ممکن است با برخی از داروها، از جمله مهار کننده های ACE، رقیق کننده خون، داروهای فشار خون و استاتین ها در تداخل باشد.