خوردن روزانه کشمش

خوردن روزانه کشمش مزایای زیادی برای شما دارد. کشمش ها مواد مغذی زیادی نسبت به اندازه کوچک خود دارند. در این مطلب پیام سلامت این مزایا را بررسی کرده ایم.

هنگامی که انگور برای تولید کشمش خشک می شود؛ مواد مغذی آن بیشتر متمرکز می شود و چند عدد کشمش را به میان وعده ای غنی از ویتامین B، آهن و پتاسیم تبدیل می کند.

کشمش ها علاوه بر مواد مغذی منبع خوبی از کربوهیدرات ها برای تولید انرژی هستند.

خوردن روزانه کشمش

یکی از بزرگترین مزایای خوردن روزانه کشمش اینست که آنها یک روش سریع، آسان و خوشمزه برای دریافت مقدار مناسبی از نیازهای غذایی روزانه هستند.

طبق گفته وبسایت ChooseMyPlate.gov، زنان روزانه باید حداقل ۱٫۵ فنجان و مردان باید ۲ فنجان میوه مصرف کنند. یک کاسه کوچک کشمش، که حدود ۵۰ گرم یا ۹۰ دانه کشمش است، تقریبا نصف نیاز روزانه شما به میوه را تامین می کند. علاوه بر اینکه مقدار کشمش فقط دارای ۱۲۹ کالری انرژی و بدون چربی است.

کربوهیدرات کشمش برای تامین انرژی

۳۴ گرم کربوهیدرات در یک کاسه کشمش، شامل ۲۶ گرم قند برای دریافت سریع انرژی است.

با توجه به بررسی مجله علمی مواد غذایی در سال ۲۰۱۳، اگر از محصولات جویدنی یا سایر محصولات ورزشی برای اضافه کردن کربوهیدرات ها و بهبود عملکرد در هنگام تمرین یا شرکت در ورزش های استقامتی استفاده می کنید، شما می توانید همین مزایا را از خوردن کشمش به دست آورید.

همچنین از این مقدار کشمش ۱٫۶ گرم فیبر را دریافت می کنید که ۴ درصد از نیاز روزانه مردان و ۶ درصد از نیاز روزانه زنان است. همچنین حدود نیمی از کل این فیبر محلول است که به کاهش کلسترول و تعادل قند خون شما کمک می کند.

آهن موجود در کشمش

خوردن روزانه کشمش به شما کمک می کند تا نیاز روزانه خود را به آهن تامین کنید. اگرچه حجم قالب آهن موجود در بدن، اکسیژن را در سلول های قرمز خون حمل می کنند؛ اما در هر سلول بدن نیز آهن موجود است.

وجود آهن سیستم ایمنی شما را تقویت می کند، به آمینو اسیدها کمک می کند و برای متابولیسم ضروری است. مردان باید به طور روزانه ۸ میلی گرم و زنان ۱۸ میلی گرم آهن دریافت کنند؛ اما هیچ کس نباید بیش از ۴۵ میلی گرم آهن در روز مصرف کند زیرا ممکن است موجب مسمومیت شود.

شما یک میلی گرم آهن را از یک کاسه کوچک از کشمش دریافت خواهید کرد؛ که ۱۰ درصد از نیاز روزانه مردان و ۵ درصد توصیه شده نیاز روزانه زنان است.

پتاسیم موجود در کشمش

پتاسیم قادر به حمل بار الکتریکی است؛ که منجر به انقباض عضلات و تحریک ضربه های عصبی می شود. وجود پتاسیم برای قلب شما حیاتی است؛ زیرا ضربان قلب را تنظیم می کند و همچنین با محدود کردن اثر سدیم باعث کاهش فشار خون می شود.

ساختارهای ویژه بدن شما به طور مداوم برای حفظ غلظت پتاسیم در سلول ها کار می کنند. طبق گفته موسسه لینوس پالینگ، این ساختارها حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد انرژی مصرف شده در زمان استراحت را تشکیل می دهند. کشمش در یک کاسه حدودا ۵۰ گرمی، حاوی ۳۲۲ میلی گرم یا ۷ درصد از نیاز روزانه مصرف پتاسیم است.