خوردن زیاد کاهو

اگر شما مقدار زیادی کاهو بخورید، طبیعتا نباید نگران مقدار کالری آن باشید؛ اما خوردن زیاد کاهو می تواند موجب نگرانی های دیگری شود. خوردن زیاد کاهو باعث احساس سیری کاذب می شود و می تواند باعث دریافت نکردن تمام مواد مغذی روزانه مورد نیاز شود. این نوع رژیم غذایی نامتعادل برای سلامت شما مضر است. همچنین در حالی که فیبر بیشتر با افزایش مصرف کاهو برای بدن مفید است؛ اما ممکن است در صورت افراط در مصرف، دچار مشکلات گوارشی نیز شوید.

کم کالری و کم انرژی

اگر فقط به دست آوردن کالری مد نظر شما باشد، یک چالش جدی برای به دست آوردن کالری مورد نیاز از کاهو خواهید داشت. چراکه شما با مصرف ۲۰ فنجان کاهو خرد شده، حدود ۸۰ تا ۲۰۰ کالری به دست می آورید. البته این ویژگی برای یک رژیم کاهش وزن بسیار مفید است؛ اما یک رژیم غذایی که بر خوردن زیاد کاهو متکی است، ممکن است شما را در معرض خطر دریافت کم کالری قرار دهد. کاهو همچنین دارای کربوهیدرات کم است که یکی از منابع مهم انرژی هستند. کمبود کالری و کربوهیدرات ها ممکن است موجب کاهش انرژی شما برای انجام فعالیت های روزمره شود.

تقویت فیبر

یکی از مزایای خوردن زیاد کاهو این است که مصرف فیبر شما را افزایش می دهد. اهمیت این مسئله در این است که اکثر افراد تقریبا نیمی از فیبر روزانه مورد نیاز خود را مصرف می کنند.

اما توجه کنید که شما باید فیبر را به تدریج به رژیم غذایی و بدن خود اضافه کنید. ناگهان خوردن فیبر بیش از حد، می تواند باعث سوء حاضمهف معده درد، التهاب معده و نفخ شود

البته این نکته نیز مهم است که بدانید شما می توانید مقدار زیادی کاهو را بخورید و هنوز فیبر بیش از حد مصرف نکرده باشید؛ زیرا ۱ فنجان کاهوی خورد شده تنها حدود ۱ گرم یا کمتر فیبر دارد؛ در حالی که زنان باید ۲۵ گرم و مردان ۳۸ گرم فیبر را به صورت روزانه مصرف کنند.

پس اگر از رژیم کم فیبر استفاده می کنید، مصرف فیبر را به مرور با چند گرم در روز افزایش دهید؛ تا از عوارض جانبی جلوگیری شود.

نگرانی های تغذیه ای

اگر رژیم غذایی شما با کاهو بیش از حد ناسازگار باشد، ممکن است زمان زیادی را صرف تامین توصیه های غذایی برای ویتامین ها و مواد معدنی کنید. شما با ۱۰ فنجان کاهو خرد شده  فقط ۱۰ درصد از مقدار نیاز روزانه برای کلسیم، منیزیم، پتاسیم و ویتامین C را به دست می آورید. یک رژیم غذایی دارای کاهو همچنین دارای پروتئین کمی است. پروتئین کاهو ۱ گرم یا کمتر در هر ۱ فنجان است. البته اکثر انواع کاهوها منابع عالی ویتامین A هستند. در نتیجه، خوردن زیاد کاهو باعث دریافت ویتامین A بالاتر از نیاز شما خواهد شد.

هشدار درباره ویتامین K کاهو

همانند بسیاری از سبزیجات برگ سبز، کاهو منبع خوبی برای ویتامین K است. ویتامین K اضافی برای اکثر مردم مشکل نیست؛ اما مقدار ویتامین K در رژیم غذایی برای افراد مبتلا به داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین اهمیت دارد.

افزایش ویتامین K در رژیم غذایی این افراد می تواند اثربخشی وارفارین را کاهش دهد. اگر از رقیق کننده های خون استفاده می کنید؛ قبل از اینکه تغییرات زیادی در رژیم غذایی خود داشته باشید، با پزشک خود مشورت کنید.