یک دستورالعمل ساده برای یک خواب راحت

برای داشتن خواب راحت و خلاص شدن از شر بی خوابی نیازی نیست به قرص های خواب آور رجوع کنید با ترکیب دو ماده طبیعی طبق یک دستور العمل ساده می توانید داروی خانگی برای بی خوابی تهیه کنید. فقط با استفاده از دو ماده ساده که به احتمال زیاد در قفسه کابینت خانه وجود دارند می توانید معجونی تهیه کنید که خواب راحتی را تجربه کرده و از عوارض بی خوابی و کم خوابی در امان باشید.

اهمیت خواب

همه ما حداقل یک شب را در زندگی با خواب بد و روز بدتر تجربه کرده ایم. کمبود خواب باعث می شود  در عملکرد شناختی روز بعد اختلال ایجاد شود، شما ضعیف و بیحالی شوید و قادر به انجام کارهای سخت و حساس مثل رانندگی کردن نباشید. محرومیت از خواب حتی می تواند موجب ایجاد سرطان و تضعیف سیستم ایمنی بدن شود.

معجون طلایی به نام داروی خانگی برای بی خوابی

در یک مطالعه که در سال ۲۰۰۹ توسط محققان سوئیسی انجام شده مشخص گردید که مصرف تریپتوفان Tryptophan به بهبود کیفیت خواب و خلق و خوی، در بزرگسالان مبتلا به مشکلات خواب تاثیر می گذارد. قند طبیعی موجود در عسل، موجب افزایش انسولین در بدن شده و به ما اجازه ورود تریپتوفان به مغز را می دهد. این کار باعث می شود ما خواب راحتی را داشته باشیم پس سعی کنید به جای خوردن شام های سنگین و حجیم، هر شب یک قاشق عسل بخورید.

اگر چه ما اغلب می شنویم که نمک می تواند به طور جدی برای سلامت قلب مضر باشد اما حقیقت این است که همه ما برای زنده ماندن نیاز به مقداری از سدیم در رژیم های غذایی داریم. نمک می تواند با بی خوابی مبارزه کند. در یک مطالعه که در یکی از دانشگاه های برلین انجام شد مشخص گردید که نمک آزاد شده در بدن می تواند ابتدا باعث تحریک سیستم سمپاتیک شده و پس از آن، این سیستم را خسته کرده و خواب راحتی را به ما عرضه کند.

راه حل ساده برای خواب آرام

به جای مراجعه به قفسه قرص ها، هر شب سعی کنید این مخلوط ساده را قبل از خواب تهیه و مصرف کنید:

۲ قاشق چای خوری عسل طبیعی را با یک چهارم قاشق چای خوری نمک دریایی مخلوط کرده و تا انتها، مخلوط را میل نمایید. با توجه به خواص و تحقیقاتی که نتیجه آن ها در بالا ذکر شده است، این دو ماده می تواند به بهبود خواب کمک کنند.