داستان آب و کاهش وزن چیست و چرا آب عامل لاغری است؟

همه می دانیم که آب خوردن باعث لاغری می شود اما چطور این اتفاق می افتد؟ چطور با خوردن آب لاغر می شویم؟ ما در ادامه به شما خواهیم گفت که داستان آب و کاهش وزن چیست و راز این اتفاق در چه یزهایی نهفته است؟

داستان آب و کاهش وزن

آب یکی از نیازهای حیاتی بشر است. از این مهم تر، تحقیقات بسیاری نشان داده است که آب می تواند بر روی کاهش چربی ها تاثیر بگذارد. یکی از این تحقیقات ثابت کرد که خوردن نیم لیتر آب روزانه می تواند باعث سوزاندن ۲۳ کالری در روز شود. این یعنی ۱۷۰۰۰ کالری و ۲ کیلو چربی در سال. اما آب چطور می تواند منجر به کالری سوزی شود؟

بیشتر فعالیت های شیمیایی بدن علل خصوص متابولیسم که همان سوخت و ساز است، نیازمند آب هستند یعنی زمانی که بدن می خواهد سوخت و ساز کند باید آب در اختیارش قرار گیرد به همین خاطر نیز به افرادی که کندی در فرآیند سوخت و ساز دارد توصیه می شود آب مصرفی خود را در طول روز افزایش دهند یا قبل از غذا آب بخورند.

داستان آب و کاهش وزن چیست و چرا آب عامل لاغری است؟
داستان آب و کاهش وزن

آب خوردن حتی می تواند بر روی شاخص توده بدنی و سایز دور کمر نیز تاثیر داشته باشد تحقیقات جدید که بر روی افراد چاقی که در طول روز بین یک الی یک و نیم لیتر آب مصرف می کردند این نتیجه را نشان داد.

علاوه بر این خوردن آب قبل از غذا نیز در کاهش وزن موثر است. در تحقیقات دیگری مشخص شد افراد میانسالی که دچار اضافه وزن بوده و قبل از وعده های غذایی آب می نوشیدند ۴۴ درصد بیش از سایر افراد مشابه خود توانسته اند وزنشان را کاهش دهند. برخی از محققان توصیه می کنند قبل از صبحانه نیز آب بنوشید این کار میزان چربی مصرفی در این وعده را تا ۱۳ ٪ کاهش می دهد. علاوه بر این به دلیل آنکه آب فاقد کالری است می تواند جایگزین مناسبی برای نوشیدنی های پر کالری باشد. محققان به خاطر حفظ سلامتیتان توصیه می کنند روازنه ۸ لیوان آب، و نه چای و قهوه و آب میوه؛ تنها آب خالی و سالم بنوشید.