بهترین درمان خانگی واریس های عنکبوتی

واریس های عنکبوتی،  با عنوان پزشکی تلانژکتازی یا angioectasias، شبیه به وریدهای واریسی، اما کوچکتر است. این رگه ها کوچک، نزدیک به سطح پوست مشاهده می شود و شبیه تار عنکبوت و یا شاخه های یک درخت است رنگ آن ها نیز معمولا قرمز، بنفش یا آبی می باشد. در ادامه به علل احتمالی و درمان خانگی واریس های عنکبوتی اشاره می کنیم.

علت ایجاد واریس های عنکبوتی

بسیاری از عوامل هستند که می تواند به ایجاد واریس های عنکبوتی کمک کند اما مهمترین عوامل خطر عبارتند از:

  • استعداد خانوادگی
  • ایستادن طولانی مدت
  • چاقی
  • مصرف قرص های جلوگیری از بارداری
  • سابقه لخته شدن خون و مشکلات گردش خون
  • تاثیرات هورمونی که در دوران بلوغ، بارداری و یائسگی شایع تر است

درمان خانگی واریس های عنکبوتی

سرکه سیب طبیعی

مطالعه ای که در ۲۰۱۶ منتشر شده نشان می دهد که استعمال خارجی سرکه سیب بر روی بیماران مبتلا به واریس های عنکبوتی اثرات مثبت درمانی دارد. یک گروه از بیماران در مطالعه، سرکه سیب را به مدت ۳ ماه بر روی ناحیه و اطراف واریس های عنکبوتی مالیدند و گروه شاهد در این زمان هیچ درمانی انجام ندادند. پس از ۳ ماه، استعمال خارجی سرکه سیب توانست بدون هیچ عارضه ای واریس را کاهش دهد. برای این کار کافی است یک تکه پارچه را با سرکه سیب خیس کنید و ناحیه مبتلا به واریس و اطراف آن را دو بار در روز با پارچه خیس مالش داده و پس از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه محل را شستشو دهید.

بهترین درمان خانگی واریس های عنکبوتی
درمان خانگی واریس

روغن اسانس لیمو

روغن لیمو به عنوان یک تقویت کننده دیواره های مویرگی در رگ های خونی شناخته می شود. مخلوط ۲ تا ۳ قطره از روغن لیمو با روغن هایی مانند جوجوبا، نارگیل و روغن بادام و ماساژ منطقه چند بار در روز می تواند بسیار موثر باشد.

روغن خردل

این روغن جریان خون منطقه آسیب دیده را افزایش داده و در کاهش خطوط قرمز ناخواسته مؤثر است. مخلوط کردن چند قطره از روغن خردل با روغن نارگیل و یا روغن بادام و استفاده آن دو بار در روز نیز یکی از درمان خانگی واریس های عنکبوتی است.