تغییر در شیوه زندگی برای درمان خشکی پوست

خشکی پوست گاهی به دلیل عوامل خارجی مثل سرمای بیش از حد بر پوست تحمیل می شود و گاهی نیز به دلیل شیوه زندگی خودمان ایجاد می شود. در ادامه از چند نکته مهم در شیوه زندگی مطلع می شوید که با تغییر آن ها می توانید به درمان خشکی پوست بپردازید.

این استراتژی ها می توانند علاوه بر درمان خشکی پوست آن را انعطاف پذیر و صاف کنند

یکی از عللی که موجب خشکی پوست می شود شستن زیاد آن است. سعی کنید مدت زمان حمام کردن خود را به ۵ الی ۱۰ دقیقه تقلیل دهید.

برای استحمام از آب داغ استفاده نکنید زیرا این داغی باعث می شود چربی های ضروری روی پوست به طور کلی از بین برود. اگر پوست خشکی دارید می توانید از شستشو دهنده هایی استفاده کنید که مخصوص پوست های خشک است.

پس از استحمام از روغن ها و لوسیون های بهداشتی بر روی پوست بمالید.

برای مرطوب نگه داشتن هوا در طول زمستان از دستگاه بخور در منزل استفاده کنید. معمولا زمستان بهترین فصل برای ایجاد خشکی در پوست است.

از لباس های پنبه ای و یا لباس های دارای الیاف طبیعی استفاده کنید. لباس های پشمی و پلاستیکی می توانند علاوه بر خشکی پوست با ایجاد حساسیت آن را دچار خارش کند.

تغییر در شیوه زندگی برای درمان خشکی پوست
درمان خشکی پوست

آب برای پوست بسیار حیاتی است. آب علاوه بر این که مشکلات پوستی را مرتفع می کند می تواند به درمان خشکی پوست نیز منجر شود.

مواد غذایی حاوی امگا ۳ بخورید. اسیدهای چرب ضروری می توانند به تقویت طبیعی پوست پرداخته و از ایجاد چربی اضافه در پوست که معمولا منجر به جوش و آکنه می شود جلوگیری کند. غذاهای غنی از امگا ۳ عبارتند از ماهی های آب سرد (ماهی آزاد، هالیبوت و ماهی ساردین)، گیاه کتان، گردو و روغن گلرنگ.
اگر بر روی پوست علاوه بر خشکی قرمزی و التهاب داشتید می توانید در طول یک هفته آن را با کمپرس سرد یا کرم هیدروکورتیزون درمان کنید. اگر خشکی پوستتان زیاد بود و با این اقدامات مرتفع نگردید باید برای درمان به پزشک متخصص مراجعه کنید.