تسکین دندان درد با پیاز

دندان درد می تواند تا حد زیادی به درد غیر قابل تحمل در مجموعه دندان ها و فک منجر شود. از این رو یکی زا بدترین نوع دردها است. برخی از علل مشخص دندان درد سوراخ شدن دندان، ترک برداشتن، عفونت، قرار گرفتن ریشه دندان در معرض هوا، عفونت های لثه، دندان لق و اختلال مفصل فک، می باشد.

التهاب دندان و دندان درد
التهاب دندان

دندان درد زمانی اتفاق می افتد که نقطه مرکزی بالای دندان که به عنوان پالپ دندان یا مغز دندان شناخته می شود؛ تحریک و ملتهب شود. مغز دندان به دلایل بساری تحریک و ملتهب می شود. که به بعضی از آن ها در بالا اشاره شد.

اگر دچار دندان درد هستید بهتر است خیلی فوری و قبل از بدتر شدن مشکل با یک متخصص دندان پزشک در این زمینه مشورت کنید. البته می توانید درمان های معرفی شده در این مطلب پیام سلامت را نیز به عنوان تسکین موقت درد دندان در نظر داشته باشید.

فلفل و نمک

فلفل و نمک هردو دارای خواص ضد باکتریایی، ضد التهاب و ضد درد هستند. از این رو ترکیب این دو ماده می تواند در تسکین دندان درد موثر باشد.

مقدار مساوی از نمک و فلفل را با قمداری آب به شکل خمیر درآورید. این خمیر را چند دقیقه روی دندان دردناک گذاشته و بعد با آب بشویید. این کار را روزانه چند بار تا بهبود و تسکین درد انجام دهید.

سیر

سیر نیز می تواند در تسکین دندان درد موثر باشد. این گیاه دارای خواص انتی بیوتیک و تسکین دهنده است.

یک حبه سیر خورد شده یا پودر سیر را با مقداری نمک مخلوط کرده و روی دندان دردناک بگذارید. همچنین اگر با بو و طعم سیر مشکلی ندارید می توانید یک یا دو حبه از آن را در دهان به طور کامل برای دقایقی بجوید. این درمان طبیعی را چند روز تکرار کنید.

میخک

میخک دارای خواص بی حس کننده، ضد باکتریف ضد التهاب و آنتی اکسیدان است. میخک می تواند در کاهش درد دندان و مبارزه با عفونت دندان موثر باشد. دو حبه میخک را در کمی روغن زیتون (در صورت نبود روغن نباتی) مخلوط کنید و روی دندان آسیب دیده بگذارید.

همچنین می توانید یک گوله پنبه را به روغن میخک آغشته کرده و مستقیما روی دندان آسیب دیده بمالید. همچنین می توانید چند قطره روغن میخک را در یک لیوان آب مخلوط کرده و به عنوان دهان شویه استفاده کنید.

پیاز

پیاز داری خواص ضد عفونی کننده و ضد میکروبی است. پیاز در توقف و تسکین دندان درد موثر است. و باعث کشتن میکروب های ناشی از عفونت دندان می شود.

با ایجاد اولین نشانه دندان درد، مقداری پیاز خام را با دندان مورد نظر و سایر دندان ها بجوید. اگر این کار برای شما مشکل است. یک تکه پیاز را برای دقایقی مستقیما روی دندان دردناک بگذارید.

تسکین دندان درد با پیاز
تسکین دندان درد با پیاز

آنغوزه

آنقوزه یا کمای بیابانی یا باریجه که با نام‌های سنبنیج و قرنه کمای نیز شناخته می شود. گیاهی اصالتا هندی و دارای خواص دارویی فراوان و البته بوی نسبتا بد و تند است.

دندان درد و خونریزی لثه یکی از مواردی است که توسط آنقوره قابل درمان است. برای این کار نصف قاشق چای خوری پودر آنقوره را با دو قاشق چای خوری آلبلیمو مخلوط کنید. سپس کمی آبل گرم به آن اضافه کرده و با یک پنبه یا پد روی دندان یا لثه اسیب دیده به اراموی بمالید. این کار به تسکین سریع دندان درد شما کمک می کند.

در روشی دیگر و برای تسکین فوری درد دندان می توانید آنقوره را در کره سرخ کرده و روی دندان دردناک بگذارید.

آب نمگ گرم

یک لیوان آب نمک گرم می تواند درمانی ساده اما مفید برای درد دندان باشد. برای این درمان نصف قاشق غذاخوری نمک را در یک لیوان آب گرم ریخته و دندان ها و دهان خود را با آن به طور کامل شستشو داده و آبکشی نمایید. این کار به کاهش ورم و التهاب و مبارزه با عفونت ها کمک خواهد کرد.

درمان دندان درد با آب نمک گرم
درمان دندان درد با آب نمک گرم

برگ میوه گیاهان و بتها آ

گیاهان و بتنها آ چیست؟ این اسم عجیب و غریب نام نوعی میوه تایلندی است. گیاهان و بتها ا اندازه ای بین دو اینچ و چهار اینچ دارد و با رنگ صورتی و زرد و قرمزوجود دارد.

برگ این میوه به لطف خواص ضد التهاب، ضد میکروبی و تسکین دهنده خود، می تواند درمان خوبی برای درد دندان باشد.

راحت ترین روش استفاده از برگ این میوه جویدن آن است. همچنین می توانید برای اثر بهتر همراه با برگ این میوه برگ اسفناج را نیز بجوید.

روش دیگر استفاده از این برگف قرار دادن چهار پنج برگ آن رد اب جوش و نمک برای دقایقی است. سپس پس از ولرم شدن آب از این آب برای شستشوی دندان و دهان خود استفاده کنید.

عصاره وانیل

عضاره وانیل در هر خانه ای یافت می شود. از سویی این عصاره دارای خاصیت آرامش بخش و بی حس کننده است. در نتیجه وانیل درمانی محبوب برای درد دندان است. روزانه چند نوبت یک گوله پنبه آغشته به عصاره وانیل را روی دندان دردناک بگذارید. این کار را تا تسکین دندان درد ادامه دهید.

آب گندم تازه

گندم تازه دارای خواص ضد باکتری طبیعی است که در مبارزه با پوسیدگی دندان و از بین بردن دندان درد به ما کمک خواهد کرد. استخراج آب از گندم و استفاده از آن به عنوان دهان شویه کاری است که در این زمینه باید انجام شود.

آب گندم تازه موجب جذب سموم لثه ها، کاهش رشد باکتری ها و کنترل کردن میزان عفونت می شود. شما حتی می توانید برای بهره مند شدن از مزایای گفته شده برای گندم آن را بجوید. گندم را بجوید.

البته متاسفانه در کشور ایران یافتن گندم تازه کار ساده ای نیست. هرچند می توانید با ریختن گندم در یک ظرف برگ های تازه گندم را برای خود پرورش دهید (این کار دقیقا مشابه ریختن گندم برای سبزه سفره عید انجام می شود).

قالب یخ

یخ با بی حس کردن عصب های دندان، در کاهش و تسکین موقتی دندان درد موثر است. یک قالب کوچک یخ را در یک پارچه پنبه ای نازک بپیچید و روی گونه خود و نزدیک دندان آسیب دیده قرار دهید.

در نهایت فراموش نکنید که تمامی درمان های گفته شده موقتی هستند و اگر مشکلاتی در دندان های خود دارید باید به صورت ریشه ای تر حل شود. بعضی از عفونت های دندان نیزامند داروهای تهاجمی تری نسبت به درمان های خانگی است. پس سر فرصت به متخصص دندان پزشک مراجعه کنید.