درمان سنگ کیسه صفرا با طب آیورودا

کیسه صفرا شما یک اندام شکمی کوچک است که به هضم غذا کمک می کند. کیسه صفرا ترکیبی به نام مایع صفراوی را برای کمک به تجزیه و جذب چربی درون روده کوچک آزاد می کند. ذرات صفرا می توانند تجمع یابند و سنگ های کیسه صفرا را ایجاد کنند. اگر سنگ های صفراوی به اندازه کافی بزرگ شوند، می توانند موجب درد، تهوع و مشکلات گوارشی مضر شوند. آیورودا، طب سنتی هندی، سنگ های صفرا را با هدف قرار دادن متابولیسم و عملکرد کبد درمان می کند. با ما تا انتهای این مطلب مجله پیام سلامت همراه شوید تا با درمان سنگ کیسه صفرا با طب آیورودا آشنا شوید.

درمان سنگ کیسه صفرا با طب آیورودا

پیشرفت سنگ های صفراوی

سنگ های صفراوی می توانند به دلیل وجود کلسترول بیش از حد یا بیلی روبین در کیسه صفرا یا به دلیل تخلیه ناقص کیسه صفرا تشکیل شوند. با این حال، دانشمندان درباره محرک اصلی که باعث تشکیل سنگ های صفراوی می شوند، مطمئن نیستند. اگر شما یک زن هستید و سابقه خانوادگی داشتن سنگ های صفراوی دارید، اضافه وزن دارید یا چاق هستید، یک رژیم غذایی با چربی بالا یا دیابت دارید، قطعا در معرض خطر ابتلا به سنگ های صفراوی هستید.

دیدگاه آیورودا درباره سنگ های صفراوی

آیورودا تشکیل سنگ های صفراوی را مربوط به عدم تعادل در متابولیسم، سیستم گوارش و سایر فرآیندهای بیوشیمیایی می داند. تمرین کنندگان آیورودا معتقدند پیتا عنصری است که سیستم گوارش را کنترل می کند. تیروئید، اندام اولیه مسئول متابولیسم نیز ممکن است به دلیل ارتباط با سوخت و ساز کند بدن در تشکیل سنگ های صفراوی نقش داشته باشد.

درمان استاندارد

بسیاری از مردم دارای سنگ های صفراوی هستند. اما ممکن است هیچ گاه علائم آن را مشاهده نکنند. با این حال، اگر علایم سنگ های صفراوی دارید که بر کیفیت زندگی شما تاثیر می گذارد، می توانید درمان تهاجمی یا غیر تهاجمی را انتخاب کنید. درمان غیر جراحی شامل داروهای خوراکی یا تزریقی است که سنگ های صفراوی را دفع می کنند. مرکز ملی اطلاعات بیماری های گوارشی یادآوری می کند که این داروها به آرامی عمل می کنند و سنگ های صفراوی معمولا مجددا عود می کنند. کله سیستکتومی یا عمل جراحی برداشتن کیسه صفرا، تنها درمانی است که عدم تشکیل مجدد سنگ های صفراوی را تضمین می کند. شما به کیسه صفرا نیاز ندارید زیرا کبد در نهایت عملکردهای کیسه صفرا را به عهده می گیرد.

درمان آیورودا

درمان سنگ صفراوی آیورودا شامل سم زدایی، داروهای گیاهی و تغییرات رژیم غذایی است. در این روش یک درمان رایج پاکسازی کبد وجود دارد که می تواند با استفاده از روغن زیتون، آب لیمو و ادویه جات انجام شود. مرکبات، ویتامین سی، زردچوبه و زنجبیل نیز ممکن است به کاهش کلسترول در کیسه صفرا کمک کنند و مانع تجمع آن شوند. همچنین می توانید کیسه روغن کرچک را در ناحیه کیسه صفرا قرار دهید تا به احتمال زیاد درد و التهاب را کاهش داده، گردش خون را بهبود بخشید و باعث بهبودی بافت آسیب دیده شوید.

هشدارها در مورد درمان سنگ کیسه صفرا با طب آیورودا

درمان های جایگزین، مانند آیورودا، معمولا شامل گیاهان و ترکیبات دیگر است که می توانند با داروها یا مکمل هایی که در حال حاضر مصرف می کنید واکنش مضری داشته باشند. یک پزشک معتبر یا متخصص طب آیورودا باید بر روی برنامه درمانی شما نظارت کند.