درمان و پیشگیری از رفلاکس اسید معده با استفاده از جوش شیرین

از دلایل رفلاکس اسید می تواند تند غذا خوردن و یا دراز کشیدن بلافاصله بعد از خوردن یک وعده غذایی کامل باشد. رفلاکس اسید که گاهی به نام “سوزش سر دل” نیز نامیده می شود را می توانید با سوزش عجیبی که در پشت قفسه سینه ایجاد می کند، احساس کنید. اگر مبتلا به این بیماری هستید نیاز به رنج بردن در تمام طول روز نیست. شما می توانید از داروی ضد ترشی معده که در داروخانه ها موجود است استفاده کنید یا از جوش شیرین به عنوان یک راه سالم و طبیعی برای قرار دادن ترمز بر سر راه اسید معده بهره ببرید.

رفلاکس اسید معده چیست؟

آنچه باعث رفلاکس اسید می شود آن است که اسید معده به قدری افزایش یافته که به مری می رسد و باعث احساس سوزش و تداخل در فرآیند مناسب دستگاه گوارش می شود. این اتفاق زمانی می افتد که عضلات معده جدا از مری باز می شود واجازه ورود اسیدها را به مری می دهد. بازگشت اسید به مری می تواند آستر مری را از بین برده و باعث آسیب دائمی به مری گردد.

از علل شایع رفلاکس اسید معده که گاهی مزمن نیز می باشند عبارتند از:

  • غذا خوردن بسیار تند و همچنین مصرف غذاهای اسیدی و چرب
  • داشتن اضافه وزن با یک نوع فتق که باعث رفلکس می گردد.
  • بارداری
  • استفاده از برخی داروها که خطر ابتلا به رفلاکس را افزایش می دهد.
  • کشیدن سیگار

مصرف جوش شیرین به عنوان یک درمان طبیعی برای رفلاکس اسید معده می باشد. موارد استفاده های بسیاری برای جوش شیرین وجود دارد. گاهی از جوش شیرین به عنوان یک پف دهنده در پخت غذاها استفاده می شود و گاهی به عنوان یک پاک کننده خانگی استفاده می گردد. همچنان که قبلا نیز اشاره شد، از جوش شیرین می توان به عنوان یک ترکیب در درمان طبیعی و قدرتمند نیز سرطان استفاده کرد.

جوش شیرین می تواند عاملی برای پایان دادن به رفلاکس اسید معده و پایان دادن به تولید بیش از حد اسید در دستگاه گوارش شما باشد. اما سیگار کشیدن و انتخاب شیوه نا درست زندگی توسط شما، می تواند این قابلیت را محدود کرده و در نتیجه خطر ابتلا به افزایش رفلاکس اسید را افزایش دهد. جوش شیرین باعث تولید بی کربنات سدیم به صورت طبیعی در بدن می گردد.

درمان و پیشگیری از رفلاکس اسید معده با استفاده از جوش شیرین
درمان و پیشگیری از رفلاکس اسید معده با استفاده از جوش شیرین

چگونگی استفاده از جوش شیرین برای درمان رفلاکس اسید معده

شما می توانید با استفاده از یک دوز کوچک و قدرتمند جوش شیرین در وعده های غذایی خود به  رفلاکس اسید در بدن خود پایان دهید.

نصف قاشق چای خوری جوش شیرین را به ۸ اونس آب سرد اضافه کنید و اجازه دهید تا جوش شیرین کاملا در آب حل شود.

برای جلوگیری از رفلکس اسید به مری شما می توانید از این مخلوط نوشیدنی پس از یک وعده غذایی استفاده کنید.

هشدار برای مصرف جوش شیرین

 اگر چه جوش شیرین به عنوان یک درمان خانگی در کاهش علائم رفلاکس اسید موثر است اما باید توجه شود که بیش از اندازه استفاده نگردد. مصرف جوش شیرین از نصف قاشق چایخوری در یک دوره ۲۴ ساعته ( برای افراد بالای ۶۰ سال ) نباید تجاوز کند.

در مورد زنان باردار توصیه می گرد قبل از مصرف آن با پزشک معالج خود مشورت کنند.

اگر رفلکس اسید در شما مزمن و شدید شده است و مخلوط جوش شیرین و آب نمی تواند به شما کمکی بکند حتما به پزشک خود مراجعه کنید. زیرا ممکن است رفلکس اسید به مری شما آسیب جدید وارد کرده باشد که نمی توان با جوش شیرین آن را درمان کرد.

با وجود مزایای خنثی جوش شیرین، این روش برای درمان همیشگی رفلکس اسید مناسب نیست. از آنجا که این محصول شامل یک فرم سدیم است در صورتی استفاده از آن شما باید به دنبال یک رژیم غذایی کم سدیم باشید. همچنین جوش شیرین می تواند با دیگر داروها و مکمل ها تداخل ایجاد کند بنابراین بهتراست حتما با پزشک مشورت شود.