درمان پا درد بعد از پوشیدن کفش تنگ

در یک جهان آرمانی، شما هرگز کفش های ناراحت کننده نخواهید داشت. هرچند گاهی اوقات جذابیت شگفت انگیز کفش های پاشنه بلند، تنگ و دیگر کفش های فشن آنقدر زیاد است که شما نمی توانید احساسات خود را کنترل کنید و از آنها استفاده می کنید. نتیجه این استفاده نیز چیزی جز درد پا نیست. در این مطلب پیام سلامت نکاتی درباره درمان پا درد بعد زا پوشیدن کفش تنگ و پاشنه بلند مطرح می کنیم.

کمپرس یخ

هنگامی که پاهای خود را بعد از چندین ساعت از یک کفش تنگ در حالی که متورم شده است خارج می کنید؛ معمولا احساس درد خواهید داشت. کمپرس یخ بر روی مناطق اذیت شده می تواند موجب کاهش درد و تورم شود. هرچند ممکن است این کار در ابتدا ناراحت کننده باشد؛ اما چند دقیقه به آن وقت بدهید و تفاوت های مثبت را احساس کنید.

برای این کار چند قطعه یخ کوچک را در یک تی شرت نازک و یا حوله کاغذی قرار دهید و سپس آنها را زیر و بالای پاهای خود قرار دهید. این لایه محافظ از یخ زدگی جلوگیری این مناطق می کند تا پوست شما را در معرض آسیب قرار ندهد، این کار را حداکثر تا ۲۰ دقیقه انجام دهید.

گذاشتن در آب داغ و سرد

کفش های تنگ جریان خون را در پای شما محدود می کنند. بنابراین از این درمان استفاده کنید تا دوباره گردش خون خود را به پاها بهبود دهید. یک کاسه بزرگ یا یک سطل را با آب سرد و یکی دیگر را با آب گرم پر کنید. پاهای خود را به مدت پنج دقیقه در سرما قرار دهید، سپس داخل آب گرم بگذارید. بعد از پنج دقیقه دیگر، دوباره پاها را در آب سرد قرار دهید. این کار باعث انقباض پاها شده و جریان خود را رد آنها بهبود می دهد.

کشش های درمانی

درست مانند حرکات کششی پس از ورزش، کشش پس از درآوردن کفش تنگ، درد را کاهش می دهد. به عنوان مثال انگشتان دست خود را در میان انگشتان پا بکشید، و آنها را ماساژ دهید. به عنوان تمرین دیگر، سرپا بایستید و پای خود را روی زمین بچرخانید سپس سعی کنید پنجه پاها را بالا ببرید و بعد پاشنه را بالا برده و روی پنجه بایستید. این نرمش را ۱۰ بار تکرار کنید تا درد پا آرام شود.

در نهایت کفش های تنگ می تواند مشکلات جدی و بلند مدت سلامتی را برای پای شما ایجاد کنند، و درد معمولا اولین علامت این ناراحتی ها است. بعضی مشکلات سلامتی ناشی از کفش های تنگ گاها حتی نیازمند اصلاح از طریق جراحی هستند. بنابراین از این کفش ها تا جای ممکن استفاده نکنید.