درمان گیاهی ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)

HPV یا ویروس پاپیلومای انسانی عمدتا مسئول ایجاد زگیل های تناسلی و زگیل های معمولی در دست و پا در مردان و زنان است. عفونت دستگاه تناسلی یا HPV یکی از بیماری ها و مشکلات شایع جنسی در سراسر جهان است. با توجه به اعلام موسسه National Cancer Institute، عفونت HPV که معمولا از طریق رابطه جنسی منتقل می شود، به عنوان عامل اصلی سرطان دهانه رحم شناخته می شود که سالانه جان بیش از ۴۰۰۰ زن را در ایالات متحده می گیرد. داروهای ضد ویروسی و جراحی گزینه های درمان رایج برای عفونت های HPV هستند. اگرچه گاهی درمان گیاهی ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) به کمک داروهای طبیعی نیز گزینه های موثر هستند. در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت با ما همراه شوید تا با چند روش درمان گیاهی ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) آشنا شوید.

درمان گیاهی ویروس پاپیلومای انسانی

روغن سرو باد بزنی

روغن حاصل از برگ و ریشه سرو باد بزنی، یک درمان ضد ویروسی در طب آیورودا برای درمان زگیل های تناسلی است. طبق گزارشات پزشکی کلینیک پزشکی سان فرانسیسکو، مواد شیمیایی درون سرو باد بزنی، سلول های خاصی در سیستم ایمنی را تحریک می کنند که در تخریب و کشتن ویروس ها و یا سلول های آلوده با ویروس موثر هستند. روغن سرو باد بزنی معمولا بسیار قوی است و می تواند به راحتی پوست حساس را در اطراف واژن تحریک کند. بنابراین رقت مناسب آن بسیار مهم است. پزشکان کلینیک در تحقیقات خود بعد از یک تا دو ماه استفاده روزانه از این روغن نتایج قابل توجهی را شاهد بودند.

روغن درخت چای

روغن درخت چای یک عامل ضد میکروبی قوی است که قرن هاست به عنوان ماده ضد عفونی کننده موضعی و داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. روغن درخت چای توانایی های ضد ویروسی خود را ثابت کرده اند. بنابراین همانطور که در “The Science Principles and Practices of Herbal Medicine” اشاره شده است، روغن این درخت انتخاب خوبی برای مصرف موضعی جهت درمان گیاهی ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) می باشد. روغن درخت چای همچنین باعث تقویت سیستمی ایمنی می شود و کمک می کند که بدن بهتر با عفونت HPV مبارزه کند.

استراگالوس

استراگالوس یک داروی گیاهی با خواص قوی ضد ویروسی است. بر اساس اعلام “The New Encyclopedia of Vitamins, Minerals, Supplements and Herbs”، استراگالوس ژن p53 را فعال می کند و باعث تولید اینترلوکین-۲ می شود. این ماده یک ماده شیمیایی است که دارای توانایی ضد سرطانی است و می تواند به طور مستقیم HPV را از بین ببرد. استراگال، که به صورت کپسول خوراکی مصرف می شود، دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است.

گلدنسال (خوک طلایی)

ریشه گلدنسول به طور سنتی به عنوان یک آنتی سپتیک موضعی، برای تمیز کردن زخم و التیام جراحات پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. با گذشت زمان، گیاه گلدنسال، توانسته است که خواص ضد ویروسی خود را نیز که در مبارزه با عفونت های HPV موثر است، ثابت کند. گلدنسال می تواند به شکل کپسول خوراکی مصرف شود یا به صورت به طور مستقیم به زگیل های تناسلی مالیده شود. بهتر است که گلدنسال را با  سایر داروهای گیاهی مورد استفاده قرار دهید. زیرا به نظر می رسد به این صورت توانایی اش برای درمان افزایش می یابد.

سیر

هزاران سال است که از سیر به دلیل عطر و طعم فوق العاده اش و اهداف دارویی که دارد، استفاده می شود. در بیوشیمی مدرن کشف شد که توانایی ضد میکروبی قوی سیر به علت ماده شیمیایی آلیسین است که می تواند انواع بیماری ها، از جمله ویروس ها را از بین ببرد. سیر خام، خرد شده را می توانید به طور مستقیم بر روی زگیل های تناسلی بمالید یا به طور موثر از کپسول های تصفیه شده آن به صورت خوراکی برای درمان گیاهی ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) استفاده کنید.