افراد مبتلا به دیابت می توانند پاپ کورن بخورند

پاپ کورن یکی از اسنک های سالم و لذیذ است. چه کسی می تواند تصور کند که دیدن و شنیدن صدای آماده شدن بدون توقف دانه های ذرت برایش لذت بخش نیست. به هر حال اگرچه پاپ کورن یک خوراکی نسبا سالم است؛ اما افراد مبتلا به دیابت باید سعی کنند از نسخه های بسیار شور و کره ای آن اجتناب کنند. البته پاپ کورن همچنان می تواند در رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت گنجانده شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با این مطلب پیام سلامت همراه ما باشید.

پاپ کورن دارای فیبر بالا و بار گلیسمی کم در مقایسه با بسیاری از میان وعده های دیگر است؛ به طوری که مصرف درست آن می تواند علاوه بر سالم بودن، در یک رژیم غذایی دیابتی مفید نیز باشد.

محتوای تغذیه ای پاپ کورن

مانند هر دانه کامل دیگر، پاپ کورن نیز منبع کربوهیدرات است. پاپ کورن بوده داده شده و فرآوری نشده، یک منبع عالی از مواد مغذی برای افراد مبتلا به دیابت است. ساده ترین پاپ کورن ها حاوی ۸۰ تا ۱۰۰ کالری و ۳ گرم فیبر در وعده (حدودا ۳۰ گرم) است. از آنجایی که پاپ کورن از ذرت ساخته شده و ذرت یک دانه کامل است؛ پاپ کورن اثر چشمگیری مانند دیگر غذاهای میان وعده شیرین، روی سطح قند خون ندارد. در واقع، یک وعده از ذرت بو داده شده دارای مقدار گلیسمی ۲ تا ۴ برابر کمتر از سایر غذاهای میان وعده مانند کشمش، کراکر و یا چیپس سیب زمینی است.

میزان مصرف مناسب پاپ کورن در افراد مبتلا به دیابت

طبق گزارش انجمن دیابت آمریکا، یک وعده مناسب دیابتی پاپ کورن برابر با ۳ فنجان پاپ کورن یا حدود ۱۵ گرم کربوهیدرات است. از آنجا که افراد مبتلا به دیابت می توانند بین ۱۵ تا ۳۰ گرم کربوهیدرات برای میان وعده مصرف کنند، نباید بیش از دو وعده یا ۶ فنجان پاپ کورن در یک زمان مصرف شود. به عبارت دیگر بیشترین مقدار مصرف پاپ کورن تهیه شده در مایکروویو، حدود ۱ اونس (حدودا ۳۰ گرم) حاوی حدود ۲۱ گرم کربوهیدرات است؛ که این مقدار برای افراد مبتلا به دیابت مناسب است.

انتخاب پاپ کورن خوب

افراد مبتلا به دیابت باید به نوع پاپ کورنی که مصرف می کنند توجه داشته باشند. زیرا بسیاری از پاپ کورن ها دارای چربی ها، قندها و نمک های اضافه هستند. هنگام انتخاب پاپ کورن در فروشگاه مواد غذایی، باید برچسب های تغذیه برای کل چربی، ترانس چربی، قند و سدیم را بررسی کنید. چربی و قندهای اضافه باید تا حد امکان محدود شود و در صورت وجود هیچ ترانس چربی موجود بر روی برچسب نباید وجود داشته باشد. سدیم (نمک) باید کمتر از ۱۵۰ میلی گرم در هر وعده باشد؛ چراکه این مقدار ۱۰ درصد از مصرف روزانه سدیم را شامل می شود.

به هر حال در اغلب موارد مواد افزوده شده به پاپ کورن دارای مضرات بیشتری برای فرد می باشد. در نتیجه بهترین پاپ کورن ذرتی است که در خانه و بدون مواد اضافه بو داده شده است.

دادن طعم به پاپ کورن

اکثر مردم با افزودن آن به نمک و کره، طعم پاپ کورن را بهبود می دهند. با این حال، این شیوه ها به مدیریت دیابت، وزن و فشار خون منجر نمی شود.

در عوض، افرادی که مبتلا به دیابت هستند ممکن است ذرت بو داده خود را با اسپری کردن آن با اسپری طعم کره یا روغن زیتون طعم دهند. آنها همچنین می توانند پودر سیر یا پیاز را اضافه کنند تا بدون هیچ گونه نمک اضافی طعم آن را به دست بیاورند. برای کسانی که از ذرت شیرین لذت می برند، با یک قاشق چای خوری پودر شیرین کننده پودر بدون قند مانند استویا می توانید طعم خوب شیرینی را بدون مصرف هیچ قندی به دست آورید.