تثبیت رنگ مو یکی از مسائل خانم هایی است که به موهای خود را رنگ کرده اند. اینکه چکار کنیم تا موهای رنگ شده برای مدتی طولانی تر به همان شفافیت و کیفیت روزهای اول رنگ کردن باقی بماند. امروز در این مطلب پیام سلامت راهنمایی های لازم در این زمینه را با شما در میان می گذاریم.

ابتدا بهتر است کمی درباره عملکرد رنگ موها بدانیم. در رنگ مو ماده ای شیمیایی است که لایه بیرونی مو را از هم باز کرده تا رنگ دانه ها بتوانند به عمق مو نفوذ کرده و این عمل انقدر تکرار شده تا رنگ مو عوض شود. و معمولا این عمل وقتی به کرات تکرار شود موجب خشک شدن، وز شدن و کم شدن رطوبت و چربی مو می شود. و در ظاهر مو به سختی حالت گرفته، دچار ریزش شده و زیبایی خود را از دست می دهد. اما راه حل چیست؟ ساده ترین راه حل پیشتر کردن فواصل زمانی بین هربار رنگ کردن یا تجیدد رنگ ریشه های موست. اما این راه حل ممکن است برای خیلی از خانم ها غیر ممکن باشد. پس بهتر است هنگام رنگ کردن مو موارد زیر را با دقت رعایت کنید:

  1. از اکسیدان هایی که حاوی عناصر ترمیمی هستند استفاده کنید. فراموش نکنید کیفیت اکسیدان از کیفیت رنگ مهم تر است.
  2. در فاصله بین دو رنگ گذاری حتما از شاپو های مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید. این شامپوها حاوی موادی ثانویه هستند که رطوبت و چربی مو را تا حد ممکن متعادل نگه می دارند.
  3. در فاصله بین دو رنگ گذرای از اسپری های حاوی کراتین و آب رسان استفاده کنیدتا باز هم به حفظ رطوبت و سلامت مو کمک کرده باشید. حتما می دانید که کراتین اصلی ترین ماده برای ساختار مو و پوست است.
  4. شامپوهای تثبیت رنگ مو را فراموش نکنید. این شامپو از اثر تابش مستقیم افتاب بر مو و نیز وزش شدن مو جلوگیری می کند. اگرچه این شامپوها اثر درمانی ندارند اما تا زمان استفاده موثر واقع می شوند. این شماپوها کمک می کند تا فواصل تجدید رنگ بیشتر شود.
  5. اکسیدان مورد استفاده برای تجدید رنگ مو از اکسیدان اولیه می تواند دارای درصد کمتری باشد ( طبیعتا اکسیدان های با درصد کمتر آسیب کمتری وارد می کنند ) پس در زمان تجدید رنگ گذاری می توانید از اکسیدان با درصد کمتری ( مثلا ۳ درصد مناسب است. هرچند باید این مقدار را بنابر تجربه بدست آورید ) استفاده کنید.
  6. از اتو مو و سشوار به مدت طولانی و در فاصله نزدیک ساتفاده نکنید. این وسیله ها دشمن مو بخصوص موهای رنگ شده هستند و موجب تبخیر کورتکس مو و رطوبت مو شده و علاوه بر خشکی و وز شدن و رنگ رفتگی مو، به ایجاد موخوره نیز کمک می کنند. فراموش نکنید که موخوره با کوتاه کردن مو درمان نمی شود و تا زمانی که مو از ریشه از نظر تغذیه ای بازیابی نشود ادامه دارد و کوتاه تنها یک درمان موقت است.

امیدوارم این مطلب تثبیت رنگ مو برای شما مفید بوده باشد. از موهای خود لذت ببرید.