بازسازی رابطه دوستی

بازسازی رابطه دوستی خدشه دار شده و تضعیف شده، نه تنها به بهبود آن رابطه کمک می کند؛ بلکه می تواند کیفیت زندگی شما را نیز بهبود بخشد. مطالعه انجام شده توسط دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس نشان می دهد که زنان با ایجاد رابطه دوستی نزدیک، می توانند فشارهای زندگی را کاهش داده و امکان زندگی شادتر و سالمی داشته باشند.

چه مرد و چه زن، دوستان واقعی همیشه برای شریک شدن در سختی های شما حضور دارند. در صورتی که رابطه شما دچار مشکل شده است و تمایل دارید مشکل را حل کنید باید توانایی درخواست بخشش داشته باشید.

با هماهنگی دوستی، شما تمایل دارید که تقاضای بخشش کنید و تمایل داشته باشید که برای همه شادی ها و سختی های زندگی دوباره حضور داشته باشید؛ تا بتوانید دوباره از مزایای یک دوست واقعی بهره مند شوید.

در این مطلب پیام سلامت به معرفی راهکاری برای بازسازی رابطه دوستی خدشه دار شده می پردازیم. با ما همراه باشید.

مرحله ۱

اولین قدم پذیرش است. شما باید پذیرید که در یک رابطه دوستی دچار مشکل شده قطعا بخشی از مشکل مربوط به شما بوده است و برای آن عذرخواهی کنید. گرگ بیکر، مشاور و نویسنده، می گوید که شما باید در این شرایط بر ترمیم دوستی تمرکز کنید و نه اینکه طرف مقابل یا خودتان را سرزنش کنید. حتی اگر مطمئن باشید که تقصیر یک طرفه است.

مرحله ۲

قدم بعد مبارزه برای حفظ دوستی است. اجازه ندهید کلمات یا رفتار بدی را در رابطه دوست دریافت کرده و یا به دوستتان انتقال دهید. مشکلات در دوستی ها می توانند زمانی ایجاد شوند که شما اجازه دهید اختلافات کوچک به مشکلات بزرگ و بحث های طولانی تبدیل شود.

البته در طول زندگی و مداوم، روابط در حال تغییر است؛ همانطور که مردم تغییر می کنند. اما هر دو طرف باید توانایی ادامه رشد شخصی و کنترل اوضاع را داشته باشند. بیکر می گوید گاهی اوقات، شما باید بعضی چیزها را در راه حفظ دوستی قربانی کنید. او پیشنهاد می کند، “اگر شما نمی توانید برای حفظ دوستی چیزی را قربانی کنید، شاید آن دوستی یک رابطه واقعی نباشد”.

مرحله ۳

جبران گذشته مرحله بعدی است. غرور خود را کنار بگذارید و از هر فرصتی برای بازسازی رابطه دوستی بهره بگیرید و به دوستتان نزدیک شوید. شما تنها کسی هستید که توانایی برآوردن میل خود را برای ایجاد دوستی دارد.

منتظر نمانید تا او به شما پیشنهاد بهبود رابطه را بدهد. زیرا هر دو دوست از اینکه مجبور به اعتراف به اشتباه شوند یا مسئولیت پذیری را بپذیرند، طفره می روند؛ و ممکن است اتفاق هیچ وقت رخ ندهد.

مرحله ۴

گذشته را پشت سر بگذارید. هنگامی که شما موافقت کردید که به بازسازی رابطه دوستی خود بپردازید، بهتر است دیگر به مشکلات گذشته رجوع نکنید و با یادآوری آن خلق یکدیگر تنگ ننمایید.

در حال حاضر روی رابطه خود تمرکز کنید. بهتر است از اشتباهات گذشته خود برای بهبود دوستی در امروز و آینده استفاده کنید. اما آن را مجالی باری چالش های دوباره قرار ندهید.

مرحله ۵

به دوستی تان زمان بدهید. بهتر است به آنچه که نیاز امروز رابطه تان است فکر کنید و فضا را برای وجود آن تسهیل نمایید.

همچنین اگر زمان دادن چیزی است که دوست تان درخواست می کند به او فرصت بدهید تا وضعیت را دوباره ارزیابی کند. دکتر الکس لیکرمان می گوید: اجازه دهید او فضا را با میل خود برای کار بر روی دوستی مهیا کند؛ و او را تحت فشار قرار ندهید.