راه های طبیعی برای درمان جوش داخل ران

جوش یا furuncles، توده قرمز دردناک با نوک سفید است و زمانی ایجاد می شود که یک فولیکول مو آسیب دیده یا عفونی شود. جوش داخل ران تقریبا شایع است زیرا عرق و اصطکاک می تواند تحریک و آلودگی فولیکول های مو بین پاها را بیشتر کند. جوش همچنین می تواند در باسن، ناحیه صورت، زیر بغل و پشت گردن و کمر نیز ظاهر شود. اغلب جوش ها برآمدگی کوچک متورم ایجاد کرده و به تدریج ملتهب و پر از چرک می شوند. اگر این جوش ها به عفونت باکتریایی استافیلوکوکی مبتلا شوند عمیق تر نیز خواهند شد.

عواملی که می تواند شما را بیشتر مستعد ابتلا به عفونت های پوستی و جوش داخل ران کند عبارتند از:

  • ضعف سیستم ایمنی
  • عدم رعایت بهداشت
  • تغذیه نامناسب
  • دیابت
  • استفاده از صابون های تند و یا مواد شوینده بدن که باعث تحریک و آسیب به محافظ پوست می شوند.

اغلب جوش ها، به خصوص جوش داخل ران و روی ران به داروهای خانگی جواب می دهند. در واقع بسیاری از محصولات طبیعی که دارای خواص ضد باکتری برای کشتن میکروب ها هستند، می توانند عفونت پوستی مانند جوش را درمان کنند. برای مثال، برخی از روغن های مفید مانند روغن نارگیل، زردچوبه و سیر همگی درمان های طبیعی موثر برای خلاص شدن از شر جوش داخل ران هستند. در واقع، استفاده از داروهای خانگی برای درمان آبسه از عفونت های باکتریایی که نسبت به آنتی بیوتیک ها مقاوم هستند، مانند (استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین) جلوگیری می کند.

اجازه دهید به بعضی از بهترین داروهای خانگی برای درمان جوش داخل ران نگاهی بیاندازیم.

بهترین راه طبیعی برای خلاص شدن از جوش داخل ران

بهترین و موثر ترین راه برای خلاص شدن از جوش در قسمت داخلی پاها و یا در اطراف دستگاه تناسلی، داروهای خانگی زیر هستند. هر چه زودتر از این درمان ها استفاده کنید، زودتر نیز از شر آن ها خلاص خواهید شد.

کمپرس آب گرم با نمک (سولفات منیزیم)

اعمال حرارت به جوش ملتهب در ران داخلی، گردش خون را افزایش می دهد و اجازه می دهد سلول های سفید خون به روند درمان سرعت ببخشند. یکی از استفاده های بسیاری کاربردی نمک، استفاده از آن در زخم های عفونی برای کمک به تخلیه چرک جوش و جلوگیری از خارش در اطراف منطقه آسیب دیده است.

متخصص پوست، دکتر ریچارد جی مسکوویتز توصیه می کند که یک کمپرس آب گرم چند بار در روز بر روی پوست دارای جوش، برای کمک به تخلیه و التیام جوش موثر است. او همچنین تاکید می کند که از فشار دادن جوش خودداری کنید زیرا ممکن است عفونت را گسترش داده و یا عمیق تر کنید.

برای استفاده از این روش سولفات منیزیم، یک پارچه تمیز، آب داغ و پوشش پلاستیکی نیاز دارید. شما همچنین می توانید چند قطره از روغن درخت چای را نیز برای کمک به کشتن هر گونه عفونت باکتریایی به مخلوطتان اضافه کنید.

راه های طبیعی برای درمان جوش داخل ران
راه های طبیعی برای درمان جوش داخل ران

روش استفاده:

  • یک چهارم فنجان سولفات منیزیم را در یک کاسه با سه چهارم فنجان آب داغ حل کنید.
  • چند قطره روغن درخت چای را به آن اضافه کنید. (اختیاری)
  • پارچه را در آب خیس کنید.
  • پارچه را بر روی محل جوش بگذارید و آن را با پوشش پلاستیکی ببندید.
  • ۳۰ دقیقه صبر کنید.
  • این درمان را ۲ الی ۳ بار در روز، تا زمانی که چرک از جوش به طور کامل تخلیه شود، تکرار کنید.
  • شما همچنین می توانید از وان حاوی سولفات منیزیم نیز استفاده کنید. این روش، برای درمان کیست غدد بارتولن یا جوش بالای پا بسیار مفید است.

روغن های مفید

بسیاری از روغن های طبیعی دارای خواص ضد باکتری قدرتمند هستند و برای کمک به درمان عفونت های پوستی مانند جوش، کفگیرک (دمل چرکی) و آبسه مناسب است. این روغن ها باعث می شوند که جوش سریعتر التیام یافته و درد تسکین پیدا کند.

روغن درخت چای یک راه طبیعی بسیار عالی برای درمان جوش داخل ران است. این روغن یک ضد باکتری موثر است که می کشد بر ضد میکروب ها عمل کند. تحقیقی در مورد اثر ضد میکروبی روغن درخت چای نشان می دهد که اسانس درخت چای به طور موثر قادر است باکتری استافیلوکوکوس اورئوس را از بین ببرد.

برای استفاده از این روغن کافی است ۲ الی ۳ قطره از آن را روی یک تکه پنبه ریخته و بر روی جوش بمالید. این کار را چند بار در روز تکرار کنید.

شما می توانید علاوه بر روش های ذکر شده در بالا از ترکیب قدرتمند که شامل ۵ روغن میخک، لیمو، دارچین، اکالیپتوس و رزماری است، استفاده کنید. ترکیب این روغن ها موجب تقویت سیستم ایمنی شده و باعث می شوند بدن بتواند به شیوه بهتر با جوش ها مبارزه کند.

برای کمک به تقویت قدرت ضد باکتری این روغن، می توانید آن را با روغن نارگیل مخلوط کنید. روغن نارگیل به علت خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی  یکی از بهترین روغن های حامل برای درمان جوش است که می تواند روند بهبود زخم ها و جوش را سرعت بخشد. روغن نارگیل اثر ضد میکروبی بر روی پوست دارد و کمک می کند تا پوست دردناک و خارش دار تسکین یابد.

چند قطره روغن مرکب را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب کنید. ۲ الی ۳ بار در روز برای رهایی از التهاب و درد ناشی از جوش، این پماد را بر روی پوست بمالید. اثر ضد باکتریایی روغن نارگیل و روغن مرکب، برای از بین بردن میکروب عفونت زا و جلوگیری از گسترش آن مفید است.

زردچوبه

خمیر زردچوبه به دلیل خواص ضد باکتری و ضد التهابی که دارد یک درمان طبیعی بسیار عالی برای پختن جوش داخل ران است. هنگامی که توده ای ملتهب پر از چرک بر روی پوست است، زردچوبه می تواند به سرعت شما را از درد و عفونت در منطقه آسیب دیده خلاص کند.

محققان در تحقیقات خود در مورد اثر ضد عفونی کننده زردچوبه در زخم های پوستی متوجه شدند که زردچوبه یک ترکیب درمانی طبیعی است. برای مثال، محققان در تایلند یافت که کورکومین ترکیبی در زردچوبه است که دارای اثر ضد میکروبی است و در مبارزه با بسیاری از گونه های باکتری، از جمله استافیلوکوک اورئوس موثر است. این ترکیب به کاهش التهاب پوست نیز کمک می کند. آنها نتیجه گرفتند که عصاره زردچوبه یک ترکیب درمانی مفید برای عفونت های پوستی مانند جوش است.

روش استفاده:

  • پودر زردچوبه را با مقداری آب مخلوط کنید تا خمیری سفت حاصل شود.
  • این مخلوط را به طور مستقیم بر روی جوش بمالید و باند پارچه آن را ببندید.
  • ۲۰ الی ۳۰ دقیقه صبر کنید سپس باند را باز کرده و محل را با آب گرم بشویید.
  • برای کمک به تخلیه جوش و التیام سریعتر زخم، از این درمان ۲ بار در روز استفاده کنید.

نقره کلوئیدی

اثر ضد باکتریایی نقره کلوئیدی در زخم ها و عفونت پوستی، آن را به درمان اصلی موثر برای جوش تبدیل کرده است. ذرات نقره می تواند به از بین بردن میکروب عفونت زا از روی پوست کمک کند. مطالعات نشان داده که استفاده از پماد حاوی این ماده نه تنها جوش داخل ران را درمان می کند بلکه عوارض جانبی هم ندارد. برای تکمیل روند درمان باید ۲ بار در روز از این پمادها استفاده کنید.

سرکه سیب

سرکه سیب یک درمان خانگی آسان و موثر برای کمک به درمان کیست یا جوش داخل ران است. محتوای اسیدی سرکه سیب به عنوان یک ضد عفونی کننده عمل می کند و عفونت پوست را تمیز کرده و از گسترش هر گونه عفونت جلوگیری می کند.

سرکه سیب طبیعی شامل اسید استیک است. یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ نشان داد که اسید استیک یک راه طبیعی برای درمان زخم آلوده می باشد. سطح pH پایین سرکه سیب کمک می کند تا از  رشد باکتری و از بین بردن عفونت های ناشی از باکتری استافیلوکوکوس اورئوس جلوگیری شود.

برای درمان جوش های دردناک با سرکه سیب، آن را با قسمت مساوی از آب رقیق کنید. و آن را با پنبه به طور مستقیم بر روی جوش بمالید.

متناوبا، شما می توانید از کمپرس یک پارچه تمیز در سرکه سیب رقیق بر روی پوست استفاده کنید. پارچه خیس را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست قرار داده و ۲ الی ۳ بار این کار را تکرار کنید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا علاوه بر خواض ضد باکتری خود به افزایش تولید کلاژن پوست کمک می کند. به همین دلیل یک درمان فوق العاده برای جوش داخل ران است.

تحقیقی با عنوان «کاربرد موضعی آلوئه ورا و شتاب التیام زخم” نشان داده است که آلوئه ورا یک درمان طبیعی موثر برای زخم است. خواص ضد التهابی آن به کاهش تورم و قرمزی و ترکیبات دیگر آن در جلوگیری از تشکیل اسکار پوست کمک کننده است. مطالعات دیگر تایید کرده اند که ژل داخل آلوئه ورا در درمان و پیشگیری از عفونت های باکتریایی استافیلوکوکوس اورئوس بسیار موثر است.

برای درمان جوش داخل ران حتما از ژل خالص داخل گیاه استفاده کنید زیرا مواد افزودنی مضر ندارد. شما می توانید این ژل را به طور مستقیم از برگ گیاه آلوئه ورا به دست آورید. ۲ الی ۳ بار در روز از این ژل برای کاهش التهاب و تورم و جلوگیری از بدتر شدن عفونت استفاده کنید.

سیر

سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی است. هر چند که بوی قوی دارد، اما زمانی که متوجه شوید با چه سرعتی قادر به بهبود جوش داخل ران می شود، قطعا از آن استفاده می کنید.

یک مطالعه در مجله Microbes and Infection منتشر شده است که نشان می دهد، ترکیب آلیسین در سیر دارای طیف گسترده ای از فعالیت های ضد باکتری است. همچنین می تواند به خلاص شدن از شر عفونت های قارچی پوست کمک کننده بوده و یک شفا دهنده طبیعی است.

روش استفاده:

  • ۱ الی ۲ حبه سیر تازه و خام را له کرده و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه بماند. این کمک می کند تا آلیسین تشکیل شود.
  • سیر له شده را با ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا ژل آلوئه ورا خالص مخلوط کنید.
  • این پماد را به پوست مالیده و ماساژ دهید.
  • به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید و با آب گرم پوست را بشویید.

عنبر سائل

مالیدن عنبر سائل خالص به جوش باعث کاهش التهاب و درمان عفونت می شود. عنبر سائل به مانند یک قابض طبیعی عمل می کند و در کاهش اندازه جوش و سرعت بخشیدن به روند درمان کمک می کند.

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که عنبر سائل خواص آنتی اکسیدانی و ضد عفونی کننده برای زخمها دارد و آن ها را سریعتر خوب می کند. عنبر سائل در افزایش رشد سلول های جدید پوست نیز موثر است. عنبر سائل را به طور مستقیم به جوش داخل ران بمالید. این کار را ۲ الی ۳ بار در روز تکرار کنید.

نکاتی پیرامون درمان جوش داخل ران

برای درمان کورک و جوش داخل ران باید چند نکته احتیاطی را به شرح زیر رعایت کنید:

  • همیشه دستان خود را قبل و بعد از استفاده از هر گونه درمان خانگی برای جوش بشویید.
  • برای جلوگیری از گسترش عفونت، حوله و دیگر اقلام پارچه ای را مشترکا استفاده نکنید.
  • برای جلوگیری از تشدید عفونت جوش را فشار ندهید.
  • دور محل عفونت را تمیز نگه دارید.
  • لباس زیر خود را هر روز تعویض کنید.